מערכת יחסים בגיל צעיר

  • פותח הנושא ME246
  • פורסם בתאריך

ME246

New member
מערכת יחסים בגיל צעיר

היי, כבר הרבה זמן שחיפשתי פורום כזה להתייעצות. אני בת 14, עולה לכיתה ט' ואני צריכה לפרוק. כחלק מגיל ההתבגרות אני חווה עליות ומורדות ביחסים שלי עם אנשים וספציפית עם בנים, אני מרגישה מאוד בוגרת ביחס לבנים בגיל שלי ואני מרגישה שאני זקוקה למערכת יחסים. אני לא מהבנות שרוצות חבר בשביל הקטע אלא כי אני באמת מרגישה שאני צריכה מישהו לצידי, מישהו לדבר איתו, שיתמוך בי, שזה יהיה שונה משיחה עם החברה הכי טובה, מישהו שאקשר אליו רומנטית.
היה לי 'קראש' לא מזמן, סיפור ארוך ולא נעים שבסופו של דבר יצאתי מובכת ביותר כשחברות ניסו לגרום לו לצאת איתי והתעקשתי שלא, בכל אופן זה לא הלך וככל הנראה הוא לא מעוניין, חייבת לציין שלא נעלבתי כי אני לא בן אדם עם ציפיות גבוהות ויש לי ביטחון עצמי נמוך בנושא הזה אז זה לא שנשבר לי הלב או משהו כזה.
בכל אופן, אני בסה"כ בת 14, אני עוד ילדה, אני מרגישה מטופשת שאני רוצה מערכת יחסים, זה נשמע ממש מגוחך. אני גם לא באמת צריכה את זה, יש לי תחומי עניין אחרים ואני צריכה להתעסק בהם - זה מה שהסביבה משדרת לי. אבל אני רוצה - כי שוב, אני מרגישה מוכנה, אני מרגישה שאני בוגרת מבפנים ויש לי המון חום ואהבה לתת לבן זוג, אבל זה נשמע כל כך מגוחך לומר בן זוג בגלל שאני צעירה כל כך, ואני פשוט כל כך כל כך מבולבלת, ומיואשת, ומתוסכלת ובעיקר לא יודעת מה לעשות.
זה גם לא שיש מישהו שמעוניין בי כל כך ואני בו, אין בן אדם כזה, זה איפהשהו בראש שלי, שיש מישהו שמחכה לי. ואני לא יודעת מה אני מרגישה לגבי החיים שלי כרגע, אני שמחה וטוב לי אבל זה הדבר היחיד שאני ממש רוצה והיה מוסיף נורא, מישהו שיהיה לצידי, בייחוד עכשיו בתקופת המלחמה, אני תושבת הדרום ואני מרגישה את ה'לבד' הזה יותר מתמיד. אני לא יודעת איך מכירים אנשים, אני ממש מפחדת לנסות את זה באינטרנט ואני גם מגוחכת כי יש לי דרישות גבוהות, אני רגישה ואני לא מתחברת לכל אחד. אני מניחה שאני צריכה מישהו שגדול ממני בשנה בערך.. וזהו, אין לי שאלה ספציפית, הייתי צריכה לפרוק ולהתעודד אם יש לכם עצות זה יהיה ממש נחמד ויעלה לי מצב הרוח. שבת שלום ♥​
 
היי מתוקה וברוכה הבאה


שמחה שמצאת אותנו, את מוזמנת להתייעץ כאן תמיד


אני מכירה את הצורך גם בנוכחות של בנים בחייך, גם כי זה מסקרן ורוצים להכיר את המין השני, וגם כי מתחילות מחשבות על רומנטיקה וזוגיות ורגשות בהתאם. הפרק הזה יגיע לחייך, תהיי בטוחה. אבל אם את לא מרגישה שהגיע הבן אדם הנכון עדיין, אז אין צורך למהר להיות עם מישהו שלא מוצא חן בעינייך רק בשביל הניסיון. לפעמים בגיל הזה, קראש הוא בגדר פנטזיה בלבד, כי צריך "מישהו" להלביש עליו את הפנטזיה אבל אין עדיין מוכנות ובשלות להיות בתוך הסיטואציה באמת.
נראה לי שלפעמים את מרגישה בודדה ולמרות שאת מעסיקה את עצמך בדברים, חסרה לך תחושה של עשייה משמעותית. זה מובן שאם יש לך בטחון עצמי נמוך את תשאי את עינייך לעבר זוגיות, כי כמעט בכל מקום מטפטפים לנו שהאושר האמיתי בא מאהבה רומנטית ותלוי בה. את רוצה להרגיש שייכת, אהובה ומשמעותית ולמען האמת, זוגיות יכולה להיות דבר שמביא הרבה אושר, אבל אם את לא בטוחה בעצמך ומוקירה את עצמך, אף אחד אחר לא יוכל לגרום לך להרגיש טוב יותר, לפחות לא לאורך זמן. בנוסף, כשמישהו לא מספיק סומך על עצמו ונעשה תלוי באהבה והתמיכה של בן הזוג - וזה קורהלא מעט פעמים - במקום שהזוגיות תרים אותו, היא מחלישה אותו ומפחיתה את בטחונו העצמי (פחד מפרידה או דחיה של בן הזוג, ניסיון לרצות את הצד השני וכו'). אז כדאי שתקחי גם את הדברים הללו בחשבון.
אני ממליצה לשאול את עצמך מה את מצפה שזוגיות תביא לחייך? ולראות אם אפשר להביא לכך בלי תלות במישהו אחר, ומבלי שתצטרכי לחכות לרגע שבו תכירי את זה שיעשה אותך מאושרת.
 

ME246

New member
תודה


היי משי, תודה רבה על העצות, נהניתי לקרוא את מה שכתבת והחכמתי.
אחדד מספר דברים: הקראש הזה היה רציני, אני לא מלבישה על אף אחד את תדמית הבן זוג המושלם.
דבר שני, יש לי ביטחון עצמי נמוף רק כשזה מגיע לתחום הזוגיות, ומעבר לזה טוב תי ןאני מרגישה מצויין עם עצמי ועם מה שקורה בחיים שלי כרגע. אני כן מרגישה שאני זקוקה לתמיכה ולהבנה ממישהו אחר ושוב, כאשר מדובר בקשר רומנטי ולא סתם חברה. משהו שלדעתי רק בן זוג יכול להביא.
בכל אופן, תודה רבה, אחשוב על מה שאמרת ואחזור עם תשובה.
 
את מוזמנת להמשיך לשתף בתהיות ושאלות

וחברי הפורום יענו לך מניסיונם ומתפיסתם.

אני שמחה לשמוע שאת בטוחה בעצמך, זה דבר מאוד חשוב
את זו שיודעת מה את צריכה ורוצה יותר מכולם. ובקשר לזוגיות, הבטחון יגיע עם ההתנסות!


בנוגע לפנטזיה, אסביר:
את יחסית בתחילת גיל ההתבגרות. בגיל הזה, למרות שההורמונים משתוללים, המחשבות רצות ונראה שכולם נמצאים בזוגיות, בפועל רק מעטים באמת מנהלים זוגיות רצינית והרוב רק עוסקים במחשבות, בשיחות ובהתנסויות ראשוניות, אם בכלל. עכשיו, בהנחה שנערה - לא בהכרח את - חושבת על זוגיות, יהיה קשה לחשוב ולדמיין את עצמה עם בן זוג אמופרי, ולרוב מה שיקרה הוא שהיא תדמיין איך זה להיות עם מישהו שהיא מכירה. זה יכול להיות ידיד, שכן, מורה או אפילו מישהו מפורסם. זה לא אומר שהיא בהכרח מאוהבת או רוצה להיות עם האדם הזה בזוגיות ומאוד סביר שהיא משחקת ב"כאילו". במקרה שלך כנראה שאת כבר בשלב יותר בשל וכן מרגישה מוכנות, אבל היה חשוב לי להעלות את האפשרות הזו, כי לפעמים הפער הזה בין הרצונות הפנטסטיים לבין מה שאנחנו רוצים שיקרה במציאות לא מובן ויכול מאוד לבלבל.
 

Any991

New member
שלום לך!

קודם כל זה מעולה שפנית לפורום הזה כי זה בדיוק הנושא שעליו הוא מדבר, אז תרגישי חופשי לשאול גם בעתיד ובכלל על כל דבר שעולה ברוחך.

ודבר שני, בנוגע למה שאת מרגישה - עושה הרושם שיש לך ביטחון עצמי לא נמוך כל כך כמו שאת מתארת - בכל זאת היתה איזושהי הידלקות שהיית צריכה להתמודד עימה. זה גם מאוד הגיוני שאת מתחילה לפתח רגש כזה בגיל כזה ושאת יודעת להגדיר מה את צריכה כבר בגיל הזה. סביר להניח שתשני את דעתך במיוחד בגיל הזה, אבל בכל זאת זה יפה לראות שיש לך מודעות למצבך ולרצונותייך.
כרגע אין מישהו שאת רואה באופק, זוהי רק "משאלה" שלך וזה בסדר. תהי בטוחה שככל שתתבגרי והנושא הזה יהיה יותר נחלת הכלל, תבוא הזוגיות שלך גם. בגיל כזה, גם אם זה נראה כאילו כן, למעטים מאוד יש איזושהי מערכת ספק שנקראת בכלל מערכת זוגית - מנסיוני זה גם משהו שקורה כשעוברים את התיכון. בד"כ זוגיות זה משהו שמתחיל בצבא ולאחריו אז את יכולה להיות רגועה (ואני בדיוק הדוגמה לקשרים לא קשרים שהיו בגיל שלך ובתיכון, ואצלי זה דוגמה לרגש שדווקא מתפתח בגיל יחסית מאוחר).

אני לא יכול להגיד לך מה הלבד שאת מרגישה והאם זה נובע מהרצון באנשים או בחום של אדם ספציפי, אבל את יכולה לנסות גם באינטרנט (אינטרנט בטוח כמובן!!) ולחזק קשרייך מהבית ספר. מקווה שתרמתי משהו להרגשתיך :)
 

ME246

New member
תודה רבה!

תודה רבה לך, עצות מועילות :)
ושוב כפי שעניתי למשי, דיברתי על בטחון עצמי נמוך בתחום הזוגיות וההערכה העצמית כבת זוג פוטנציטאלית, אני כן מרגישה בנוח עם אנשים וכמעט בכל תחום אחר בחיי אני מרגישה מסופקת ומאושרת. אני מעריכה כי הלבד הזה מגיע ממקום לגיטימי של רצון ותשוקה להתנסות רומנטית, הבעיה מתחילה כשאני רואה שזה מתחיל להטריד אותי יתר על המידה. כשחברות שואלות ומשתפות ומתעניינות בחיי האהבה שלא בדיוק קיימים אצלי.
בכל אופן, לקחתי את ההערות והטיפים שלך לתשומת לבי וזה חשוב לי מאוד, מבינה בהחלט שאין לאן למהר.
ושוב תודה רבה ! :)
 
למעלה