מעשה קונדס או פגיעה על רקע דתי?

BoByBiRd

New member
מעשה קונדס או פגיעה על רקע דתי?

ובכן, אני עדיין נרגז מאוד. היום, כאשר נסעתי מביתי ברחוב הל"ה (עם חלונות האוטו פתוחים), לכיוון יציאה מן הרחוב נזרקה עליי בעוצמה שקית מים מן אחד הבתים בצד האי זוגי של הרחוב (מספר 9 או 11) אל תוך הרכב. השקית נכנסה אל תוך הרכב ופגעה בראשי. לי שלום. מצד שני - מן השוק של הפגיעה יכולתי לעשות תאונה לא קלה במיוחד (מה עוד שהרחוב צר מאוד) וכל הריפוד של האוטו שלי נרטב (שלא לדבר על בגדיי, שערותי והמים שנכנסו לי לאוזן ומסרבים לצאת). אני יודע שבחלק מן הדירות שם גרים דתיים לאומיים. מה עוד כי קראתי לאחרונה על התפרעויות של צעירים דתיים בשבתות ברחבי רעננה (גם באיזור שלי). 1. מישהו יודע מה ניתן לעשות בנידון? להתקשר לעיריה? 2. מה אתם חושבים על זה? האם זהו מעשה קודנס של ילדים? פגיעה על רקע דתי (על זה שנסעתי בשבת)? אני לא רוצה לפתח דיון בעד או נגד כפיה דתית ואני לא רוצה להטיח האשמות בציבור הדתי ברעננה. אני רק אומר שבסופו של דבר - דרך ארץ קדמה לתורה, ומי שלא עשה את זה, אם הוא חילוני מוצהר או חובש כיפה - כנראה לא יודע להפנים את מה שכתוב במקורות. אני מאחל לו כל טוב, ושכדאי שהוא לא יפגוש אותי ברחוב.
 

BoByBiRd

New member
יש לציין כי זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה

אחד השכנים בבניין סיפר לי כי גם לו זה קרה. רק שאצלו חלון הרכב היה סגור...
 
WOW...

שלוש בקשות לי אליך: 1. תגיש תלונה בתחנה המקומית. זה יקח חצי שעה - שעה מזמנך אבל זה חשוב לרווחת ובטחון הציבור. 2. תכתוב את הסיפור לראש העיר והמנכ"ל. 3. תשים פתק בכניסה לבית ממנו נזרקה השקית עם הודעה שהתלוננת במשטרה. אין ונדליזם מסוכן מונדליזם של מי שהצו האלוקי עולה בעיניו על זכויות אדם וחוקי המדינה. לכן, אני אישית מתייחסת מאוד ברצינות ובחשש לדיווחים כמו שלך ולחסימת רחוב ששת הימים שוב ושוב ע"י בריונים בחסות הכיפה והציצית והצו האלוקי. מה שנקרא: "פחד אלוהים"....
 

Citizen Y

New member
אני לא מאמין שיש קשר לדת

יצא לי לקבל גם עגבניה מחלון של בניין בעיר (הובא לידיעת ההורים...) גם ביום חול :p אין טעם לצאת מנקודת הנחה שמדובר במעשה על רקע דתי... אגב משיחות שניהלתי עם אחד מ"חוסמי רחוב ששת הימים" הם מציגים את זה באותה צורה: הם מתקהלים שם בכמות דיי מאסיבית- לכן גולשים לכיוון הכביש, והם קוראים קריאות שבס כמן בדיחה שמשעשעת... את עצמם בלבד אך ללא כוונה אמיתית יש להפעיל את כוח השיטור העירוני כדי לשמור על הסדר ולנסות להגיע אל הנוער דרך מערכת החינוך וההורים אבל... אין במעשים האלה הרבה קשר לדת
 

גור 2

New member
אתה נאיבי או משחק אותה נאיבי ../images/Emo35.gif

שמשעשעת....ללא כוונה אמיתית... בין מכוון או לא מכוון זהו כח חלוץ שבודק את התגובה הציבורית. תגובות כמו שלך מעודדות אותם להעיז יותר. אתה צודק שאין בזה קשר לדת, אבל יש לזה קשר לדתיים. למרות המילה הזהה זה לא אותו דבר. אין הרבה מן המשותף בין הדת לדתיים, במיוחד לא לביריונים "שמשעשעים את עצמם בלבד אך ללא כוונה אמיתית". הכוונה אמיתית מאד.
 

עומר247

New member
אתה נאיבי../images/Emo35.gif

מה הקשר בין השקית מים הזאת לדתיים? בגלל שזה קרה בשבת? נגמרו הילדים החילונים שזורקים שקיות מים מהחלון? ואם הלכתי ברחוב וראיתי ענף שבור זה אומר שחילוני שבר אותו, כי היום שבת ולדתיים אסור? צא מזה וכמובן שאני נגד חסימת רחובות בשבת, צריך לבדוק למה הם עשו את זה, ובפעם הבאה לקרוא למשטרה
 

גור 2

New member
אולי אבל בתחומים אחרים

התיחסתי לזה: "אגב משיחות שניהלתי עם אחד מ"חוסמי רחוב ששת הימים" הם מציגים את זה באותה צורה: הם מתקהלים שם בכמות דיי מאסיבית- לכן גולשים לכיוון הכביש, והם קוראים קריאות שבס כמן בדיחה שמשעשעת... את עצמם בלבד אך ללא כוונה אמיתית". אני לעולם חושד באידאולוגים מיליטנטיים ובאלה "שרק צוחקים איתך". יש אלמנטים שמפרשים אחרת ממך מושגים כמו סובלנות ורצון טוב. הנסיון בארץ ובעולם תומך את החשדנות שלי.
 
אני מסכימה עם גור

ועומר, אחת הבעיות הן שמי שלא תומכים בתוך הקהילה הדתית בבריונות בשם-שמיים, שותקים. זה הופך אותם לשותפים לדבר עבירה, שלא לטובתם. אני מציעה שתגנו בפרהסיה כמו שאנחנו מגנים בפרהסיה. "אחוות בני הקהילה" היא לגיטימציה מעשית לאלימות. חבל... כן, אני יודעת מחברות דתיות שאם הן תבענה מחאה, הן חוששות מפגיעה בילדיהן בביה"ס ומנקמת הקהילה בביה"כ בדרכים חברתיות שונות ומשונות, אבל לא הגיע הזמן לשים לטרור הזה סוף? לקיים סנקציות נגד אותם נערים גם בתוך ביה"ס? שבמקום פ]שקווילים נגד מי שבחוץ, יצאו קצת פשקווילים נגד העבריינים מבית? שאלה פתוחה....
 

אלי ו.

New member
לא ראיתי אותך מגנה נערים חילונים

שציירו גרפיטי. האם לפי אותו הגיון את שותפה למעשה? מה לעזאזל הקשר ל"שם שמיים"? הרי לא מדובר בחסימת כביש בשבת אלא בחסימת כביש לאחר עימות עם המשטרה בלי שום קשר לשבת. משום מה יש גורמים ברעננה שאוהבים לצייר "סכנה להתחרדות ברעננה", רובם בעלי נטיות פוליטיות מאוד ספציפיות.
 

גור 2

New member
עד שחנה תענה בעצמה...

אלי. אין צורך לגנות עבירות פליליות. הן מגונות בהגדרה ונאכפות ע"י רשויות החוק. (אני מתכוון להגיד שזה כך בארצות שיש בהן משטרה פעילה ומתפקדת). כך, גם עם העבריין שעבר עבירה פלילית "מן המנין" הוא דתי לא אטרח לגנות אותו (בסופו של דבר כולם מופיעים בבית המשפט עם כיפה על הראש ומנשקים מזוזות.). החוק טבע מראש קלון על העובר עבירות אלה. חסימות כבישים וקריאות שבעס זה משהו אחר. האמת שאני לא מגנה גם את זה כי זה מגונה בעיני בהגדרה. אני מצפה לפעולה החלטית שתשים קץ לאלימות הכאילו אידאולוגית. לא צריך התחרדות בשביל אלימות. אנחנו יודעים היטב שהאלימות הרצינית והמסוכנת לא באה מחוגי החרדים.
 

אלי ו.

New member
צודק האלימות הרצינית והמסוכנת

באמת לא מגיעה מחוגי החרדים. ביקור בבתי המשפט יגלה שרוב הפושעים האלימים הם חילונים.
 

גור 2

New member
כן. חילונים חובשי כיפות

אני מצטער שעשיתי עליך רושם של רפה שכל שיאכל את "הסיבוב" שעשית על הודעתי. הפלילים לא כופרים בסמכות המדינה ולא מורדים נגדה. תמיד היו פושעים פליליים ובכל המדינות. אני לא ממעיט בחומרתה. וכדי להפסיק את משחקי הנדמה לי: האלימות המסוכנת למדינה היא מצד המחנה הדתי הלאומי. גם אם אתה תומך בהתנחלות היא עדיין לא חוקית ועצם קיומה הוא אלים, מנוגד לחוק ומסכן את קיומה של המדינה.
 

חגיתלה

New member
בוא נעשה הפרדה

לא כל המחנה הדתי לאומי תומך בהתנחלויות. לא כל ההתנחלויות הן בלתי חוקיות. ולא כל פושע שלאחר מעשה מיד חוזר בתשובה וחובש כיפה הוא אכן דתי. ובוא לא נעשה את ההכללה המסוכנת מכולן והיא שההאלימות המסוכנת למדינה היא מצד המחנה דתי לאומי.
 

גור 2

New member
ההבחנה שעשית בין הגורמים ידועה לי.

ברור שלא כל המחנה הדתי לאומי תומך ויש אפילו חילונים שתומכים. ברור שלא כל מי שחובש כיפה הוא דתי. גם לא כל מי שדתי מאמין באלוהים או יש לא אמונה בכלל. האלימות שמסכנת את המדינה היא מצד המתנחלים ותומכיהם באשר הם. כל ההתנחלויות אינן חוקיות. הממשלות שאישרו עברו על החוק. ממשלה היא רשות שאמורה להיות מפוקחת ע"י רשויות החוק ולא רשות שקובעת במעשיה מה חוקי ומה לא. בסופו של דבר ההתנהלות העבריינית של הממשלה בנושא זה חילחלה גם לנושאים אזרחיים פנימיים. ראי למשל את העברינות הממשלתית בנושא העסקת עובדי קבלן. פרימת הרקמה החברתית הישראלית היא תרומתו של מפעל ההתנחלויות (ולא רק הוא) להתפוררות החברה הישראלית. וזה עדיין בלי אלימות כלל. הסיפור הוא לא רק אלימות וחסימת כבישים.
 

Citizen Y

New member
ממשלות עברו על החוק?

אתה רומז שלמנהיגינו מימין אין שום כבוד לשלטון החוק?
רק היום פורסם שחברי הכנסת של האיחוד הלאומי נחסמו על ידי כוחות הביטחון מלהיכנס לשטחים שנאסר עליהם "לבקר" בהם בחברון כנראה שחוק לא מספיק בשביל האיחוד הלאומי, דרושה אכיפה בפועל פשוט מביש... אם חברי כנסת שמים פס על החוק מה בדיוק מצופה מאזרחים מן המניין?
 

גור 2

New member
סיטיזן. זה לא רק "מנהיגינו מימין".

זה התחיל וגם נמשך עם מפלגת העבודה. חוצמזה למה אתה קורא לחבורות העסקנים "מנהיגינו"? תודה על התמיכה בכל מקרה.
 

אלי ו.

New member
איך הגעת להתנחלויות?

הגיע לכאן אדם שזרקו עליו שקית מים. הוא לא יודע מי זרק עליו ואתה כבר בונה מגדלי שנאה לדתיים באויר. משחקי הנדמה לי הם בינך לבין עצמך. הדתיים ברעננה ובישראל תורמים למדינה הרבה יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה. זה מתבטא בחינוך, בהתנדבות, בהתיישבות בצבא ולצערי גם בבתי הקברות הצבאיים. אנשים כמוך מגעילים אותי.
 

ariklev5

New member
וכרגיל-עולם כמנהגו נוהג. אין גינוי לא של

הציבור הדתי עצמו ולא של מנהיגיו. הכל קונספירציה של חילונים והחמור מיזה-לא רק שאין שמץ של גינוי אלא יש גיבוי הצדקה והכרה. מה אגיד לך גור,בסרט הזה כבר היינו פעם קראו לו ארז עכשיו קוראים לו אלי... בברכה אריק
 
לא הייתי משווה ביניהם

ודווקא משום כך זה מחזק את דברי בהמשך על המסוכנות האבסולוטית בתפיסה של אין דין ואין מדיין מעל לצו האלוקי (שהוא כמובן המצאה של בני אדם, שלאורך כל שנותי אני מתפלאת כיצד יכולים בני אדם תבוניים להאמין בו - אבל זה כבר לדיון אחר...),
 
למעלה