מפגשים מהסוג החיצוני...

Eiley

New member
מפגשים מהסוג החיצוני...

כל יום, כל היום אנחנו מוקפים באנשים אחרים, חלק מוכרים וחלק לא. הדבר שהאחרים רואים כל הזמן הוא החוץ שלנו ואני מניחה שכולן יסכימו איתי שמראה בכלל זה דבר מאוד חשוב! אני מרגישה ששינויים פנימיים יותר קל לעשות, כי הם פנימיים, אבל מה קורה כשרוצים לעשות שינויים חיצוניים? העובדה שזה חיצוני ומוחצן וגלוי לגמרי קצת מביכים לא?... עשיתם פעם שינוי חיצוני? ספרו!
 

שירה1973

New member
נקודת ראות מעניינת ../images/Emo140.gif

את כותבת שדווקא שינויים חיצוניים נראים לך קשים יותר לביצוע מאשר פנימיים ? מאד מעניין איך כל אחד רואה את הדברים אחרת. כנראה שזה מה שהופך את האנשים למעניינים
בניגוד אליך, אני חושבת שאין דבר קשה יותר לביצוע מאשר שינוי פנימי, מהותי כזה, ממש בתוך הנפש והנשמה. אולי זה רק אצלי ככה (אולי אני מקובעת בדרכיי יותר מהנורמה...) אבל קשה לי מאד מאד להשתנות, ובשקט בשקט אני יכולה לגלות לך שכל שינוי שחוויתי בשנים האחרונות (וחוויתי המון, עברתי מהפכים של ממש בעשור האחרון) - עלה לי בדם, יזע ודמעות. בעיקר דמעות... שינויים חיצוניים, להבדיל, אני עושה בקלי קלות. לא מדברת על דברים דרסטיים (סכין המנתחים טרם הגיעה לבקר אותי...) אבל מאז ומתמיד הייתי ידועה למשל בחיבתי הגדולה לשינויים בכל הקשור לשיער. בתיכון נהגתי להחליף צבע אחת לכמה חודשים (בכל פעם כשהשגרה ו/או השעמום התדפקו על דלתי). היתה לי תקופה של כובעים, במהלכה נהגתי להסתובב חבושה בכובעים שונים ומשונים
והשיא היה לפני כמה שנים דווקא (אחרי שכבר עברתי בהרבה את גיל הטיפש-עשרה) כשנמאס לי סופית מהשיער ופשוט עשיתי קרחת למשך תקופת מה...
יש לי גם מספר כתובות קעקע, כך שגם בתחום הזה אין לי בעיה לעשות שינויים חיצוניים שישארו חרוטים בבשרי. מעניין אותי, מדוע את חשה שקשה כל כך לבצע שינויים חיצוניים ?
 

Eiley

New member
:( היי שירה!

היה כיף לקרוא את התשובה שלך! לדעתי שינויים חיצוניים קשים יותר כי הם מאוד חשופים וגלויים. בתהליך ההתבגרות שעברתי באופן מואץ מאוד בשנה האחרונה הבנתי שאנשים מאוד קובעים דברים לפי מראה חיצוני ושהמון מצורת חיינו וההגדרה שלנו מתחילים וקשורים במראה...(למרות שכמובן לפנים יש את התפקיד החשוב וכו'). ברגע שעושים שינוי חיצוני אנשים מיד שמים לב, מגיבים, לפעמים מבקרים ויש קושי מסוים "לשנות הגדרה" חיצונית. כמובן שזה רצוי מדי פעם ואפשרי אבל דורש חוזק מסוים. החוץ מאוד מצהיר איך את רוצה להיראות ולהיתפס... את מבינה מה אני מנסה להעביר?:) שינוי פנימי הוא מהותי ביותר אבל יכול להיות יותר הדרגתי, מבוקר ובשליטה מאשר החיצוני והמיידי יחסית... מה את חושבת שירה?
 

שירה1973

New member
את צודקת בוודאי ../images/Emo20.gif

החוץ הוא גלוי לעיני כל, כך שהוא הדבר הראשון שהסביבה שמה לב אליו. אני מוצאת שבמדינה המיוחדת שלנו, על הטוב ועל הרע שלה (והרע לצורך העניין מתייחס לחוסר הטאקט הזוועתי של רוב אזרחיה...) זה אכן דורש אומץ מסויים לבצע שינויים חיצוניים, כי לכל אחד יש מה להגיד והוא לא ימנע זאת ממך גם אם מדובר בביקורת שעושה לך שחור בנשמה למשך יום שלם... מאז ומעולם לא הנחתי לזה להפריע לי לבצע את השינויים שרציתי, והשתמשתי בציניות הידועה שלי כדי לענות לאנשים אם היו תגובות (לא רצויות) שלא מצאו חן בעיניי...
אני מסכימה איתך שהחיצוניות שלנו יוצרת את הרושם הראשוני, וללא ספק הוא חשוב והוא נחרט בזיכרון (לפעמים קשה למחוק רושם ראשוני שלילי, אפילו אם ההמשך הוא טוב), אבל אני באמת באמת מאמינה שהוא בטל בשישים לעומת הפנימיות של האדם. הרבה מהאנשים שהכרתי במהלך חיי, שהפכו לקרובים לי ואהובים, לא הרשימו אותי במיוחד במפגש הראשון או אף להיפך - יצרו אצלי רושם לא חיובי שהתהפך לחלוטין לאחר מפגשים נוספים והיכרות מעמיקה יותר.
 
שינוי פנימי הוא תהליך, שינוי

חיצוני הוא מהיר יותר לביצוע. שינוי חיצוני מביך? ממש לא, פעם התערבתי שאעשה קרחת ועשיתי ואהבתי את זה מאוד. שמרתי על המראה הזה זמן מה.
 
אפשר לעשות בהדרגה-

להכין את הסביבה קודם לכן... תראי זה לא שהופכים בין רגע ממפלצת לברבי- זה לוקח זמן, זה נעשה בשלבים ורואים את ההדרגתיות...
 
עשיתי את שני השינויים.

גם פנימי - תהליך ארוך שהחל לפני שלוש שנים לערך ועדיין ממשיך כמובן וגם חיצוני - לפני שנה לערך, השלתי ממשקלי עשרה קילו. אני חושבת שהתשובה שלי נמצאת במילים שכתבתי לעיל. השינוי הפנימי הוא לא חד פעמי, הוא לא בום ונגמר. הוא תהליך שלא נגמר, הוא ממשיך כל הזמן.
 
אני בשינויים פנימיים כבר 10 שנים|בל

וכתוצאה מכך אין לי צורך בשינוי חיצוני. השינויים הפנימיים קשורים לקבלה ואהבה עצמית ,מודעות עצמית ,וזה חוסך שינויים חיצוניים לפחות לגבי. אבל אני בהחלט גם מפרגנת לנשים שעושות שינויים חיצוניים ומבינה את צרכיהן ותחושתן. עזר כנגדו
 

אמברון

New member
אצלי זה הפוך

שינויים פנימיים הם לא משהו שקל לי לעשות (ולראיה, המלחמה שאני מנהלת עם עצמי סביב שינוי בחיים). שינויים חיצוניים הם קוסמטיים ואני חושבת שהם מספקים אשליה או פיקציה של השפעה על הפנימיות. עשיתי לא מעט שינויים חיצוניים שכללו שיפוץ של האף (יצא אחלה!), קעקוע קטן ברגל, צבעים משתנים בשיער וה-שוס החדש, שהתהדרתי בו לפני כמה חודשים הוא פירסינג בפופיק (שעשה לי נעים בלב כי זה הרחיק אותי קצת מהבורגנות והשגרה ונתן לי תחושה קלה של מרדנות של מתבגרת. כיף גדול!).
 
שינויים

אני הייתי מוסיפה משהו בין השינוי הפנימי לחיצוני- יש את השינוי החיצוני- החזותי פרופר יש את השינוי הפנימי ויש את השינוי הפנימי שמציגים בחוץ . בגדול אני חושבת שהשינוי הפנימי האמיתי הוא הקשה יותר. לשנות דפוסי חשיבה, דפוסי התנהגות, תחושה, הרגשה, מענה, מעשה. הרבה פעמים השינוי החיצוני קורה מעצם השינוי הפנימי ולעיתים שינוי חיצוני מתניע שינוי פנימי. אני חושבת שהפנים והחוץ שלנו מנהלים דינמיקה מעניינת ואצל כל אחת ואחת משתנה המשקל שיש לכל אחד מהם בזמנים שונים בחיינו. אצלי גיליתי שלאורך השנים הייתי עסוקה בעיקר בשינויים חיצוניים, היה לי קל יותר. מקומות מגורים (14 בתים ושתי יבשות
), תסרוקות (בקיצוניות של שיער עד הטיוסיק שנגזז לקצוץ, שיער חלק כמו חוטים שסולסל לתלתלים של כבשה ), צבעים ותסרוקות (לדעתי אין צבע על הסקלה של לוריאל או כל חברה אחרת שלא היה לי) ביגוד (מפנסי שמנסי על עקבים של שפיץ ל- שרוואלים זרוקים וכל דבר באמצע), הייתי כל כך עסוקה בבחוץ שהזנחתי את הפנים. וזה מה שאני עושה בשנים האחרונות, עושה סדר פנימי, בדק בית אמיתי וקשה. מדשנת את הנפש כדי לתת לפנים לפרוח החוצה באמיתי.
 
אני תמיד חושבת

או אומרת לעצמי לפחות שלאחרים בחוץ זה הרבה פחות אכפת השינויים שאני עוברת.הם מתרגלים מהר יותר ורק לי זה נראה כמו הר שצריך לעבור. אני חושבת על שינוי שעשיתי פעם בסגנון לבוש או יותר מוקדם כשהתחלתי להתאפר וחשבתי שכולם שמים לב ומסתכלים עליי וכולם התרגלו כל כך מהר.
 
עוד משהו ששכחתי

אצלי השינויים הפנימיים מובילים גם לשינויים חיצוניים בדרך כלל. ובדרך כלל הם מובילים גם לשינוי כזה שלא אכפת לי מה חושבים עליי מבחוץ כי אני שלימה עם השינוי הזה ורוצה בו
 

Eiley

New member
פשוט לא האמנתי!!!

אתמול קמתי והחלטתי שהיעד היומי שלי הוא לעשות את היום הזה שונה מכל יום! הכרחתי את עצמי לקום מוקדם, רצתי והספקתי המון לעומת בקרים אחרים! הוצאתי את עצמי מהבית רק אחרי שהרגשתי שאני נראית כפי שאני רוצה... בעבודה בדרכי לצפון, נודע לי שהיום הוא בעצם יום צילומים!! אכן הגיעה עיתונאית, אבל למרות חוסר ההכנה המוקדמת לא היה לי איכפת! הרגשתי מוכנה. מבחינתי זו הייתה הוכחה חותכת לשיעור שלימדו אותי ממש בתקופה האחרונה- חשוב ביותר להקפיד גם על מראה חיצוני, ולהיות מוכנים, כי אף פעם לא יודעים למה לצפות ובכלל זה חשוב... אגב, נראיתי גם קצת שונה וכל מי שפגשתי הבחין בכך, חלק גם הגיבו בצורה זו או אחרת, אבל באמת לא שינה לי, כי היה לי נוח, תודה לאל.
 

א י ו ש י

New member
לדעתי, שינוי חיצוני הרבה יותר קל

כי הוא בהחלט קוסמטי ולא משהו שמצריך שינוי אופי, יציאה מה"אני המוכר" והבטוח. שינוי פנימי הוא חלק מהאישיות שלמה ההולכת ומתגבשת (אני מאמינה שהיא מתעצבת עד תום חיינו, כל יום מביא עוד ועוד שינוי והבנה על האני שלנו) חיצוני? קל לי לעשות! 2 קעקועים, נזם, שינוי צבע שיער בכל גוון, שיער בכל אורך כולל קצר קצר לעומת ארוך עד הטוסיק (הכל היה לי)
 
למעלה