מפגש קשרי קהילה לקראת תחילת העבודות

מפגש קשרי קהילה לקראת תחילת העבודות

היום הייתי במפגש שיתוף ציבור במשרד התחבורה בנושא השינויים בתחבורה הציבורית בגלל העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן. אעדכן בקצרה כי אני כותב מהטלפון. 1. במקום קו 8 שפורסם קודם, יופעלו קווים 20, 21. שניהם קווים מדלגים עם כ-17 תחנות במקום ה-34 האפשריות. קו 20: רכבת מרכז - בגין - רכבת השלום - יגאל אלון - דרך ההגנה - לוינסקי - אלנבי - רוטשילד - חזרה לרכבת מרכז דרך קפלן ובגין. קו 21: בערך אותו דבר אבל הפוך. בקטע שבין השלום לרכבת מרכז העיר ייסע דווקא ביגאל אלון ולא בבגין. בפרט, לשני הקווים אין עצירות בין רכבת ההגנה להיכל נוקיה. הצעתי להוסיף תחנה שחסרה לקו 20 בפנייה ימינה מגבעת התחמושת ליגאל אלון כדי ליצור תחנה משותפת עם קווים נוספים למי שמגיע ברכבת, וכן הצעתי שקו 21 יעצור ברוטשילד/נחמני במקום מאז"ה (אם צריך לבחור אחת מהן, אז לדעתי עדיף נחמני). 2. הוצגו מסלולי הקווים בתקופת העבודות. החדשות המעניינות: 174, 175, 570 ייסעו ברוטשילד צפונה ולאורך כל יהודה הלוי דרומה. כמו כן, מסלולם של 5,142 דרומה מתקצר טיפה בגלל החיבור החדש של בצלאל יפה. 3. השאטלים ממצפה מודיעין יהיו קווים רגילים, 13.10 ש"ח. נדמה לי שמספריהם 131, 132. 4. כרטיס רכבת בתוספת חופשיומי - מאוגוסט גם ברכבת פרברית ולא רק בבינעירונית. 5. הקווים שפונים שמאלה לאבא הלל יבצעו פרסה בז'בוטינסקי פינת גלעד ויעצרו בתחנה הרגילה ליד משה אביב. 6. כמה תחנות ברכבת מרכז ובבורסה יזוזו ממקומן, ובמקרים מסוימים זה יפגע במעברים. לדוגמה, הקווים שמגיעים מאבא הלל יעצרו לפני הפנייה לז'בוטינסקי, ואלה שמגיעים מז'בוטינסקי יעצרו ליד גלי גיל. 7. בלי קשר לרכבת הקלה, בשנה הבאה תתחיל בנייה מחדש של מסוף ארלוזורוב כך שהקווים יסודרו לפי יעד ולא לפי מפעיל, עם הפרדה בין שירות עירוני לבינעירוני ומערכת כרטוס משותפת לכל המפעילים. היו עוד דברים, אעדכן בהמשך.
 
למעלה