מפסיקים להיות כפויי טובה ומתחילים לכבד את מקור החיים

מפסיקים להיות כפויי טובה ומתחילים לכבד את מקור החיים

בס"ד

זוכר/ת איך הרגשת כשרמסו את כבודך, כשהשפילו וביזו אותך, המציאו עליך שקרים, כינו אותך בכינויים מגונים והוציאו עליך דיבה ולעז על לא עוול בכפך? ואת/ה רק בשר ודם, וכעת דמיינו איך מרגיש ד' יתברך שעושים לו את זה יום יום, שעה שעה, ובפרט במערכת הבחירות המכוערת הזאת שחלק מהמפלגות הכריזו לא פחות ממלחמה נגד בורא עולם ותורתו הקדושה אע"פ שהוא ברא ויצר את כל המציאות בה אנו חיים ומחייה אותה בכל רגע נתון ובלעדיו אין לנו חיים, אין לנו כלום.

אסור לנו בשום פנים ואופן להיות עזי פנים וכפויי טובה אחרי כל מה שביקשנו וקיבלנו מבורא עולם ברוב רחמיו וחסדיו, שזה מעל ומעבר למה שבאמת מגיע לנו. לא בכל יום מלך מלכי המלכים צריך אתכם. והיום הוא בדיוק יום כזה. אל תאכזבו אותו. אל תרמסו את כבודו. יש לכם הזדמנות אדירה לשמח את מי שהוא מקור הברכה, השמחה וכל הכוחות והישועות. היום הוא צריך אתכם שתתיצבו לצדו ותבחרו באחת המפלגות החרדיות, שתבחרו בחיים, תבחרו בטוב.

לא מגיע לו ששוב נאכזב אותו גם כאן ושוב נחזיר רעה תחת טובה. די, נמאס להיות אוכלי חינם שרק אומרים תן לי ולך, לא רוצה לראות אותך. ברך אותי ולך, אתה לא מעניין אותי. סדר לי פה את הבעיה ולך, לא רוצה לשמוע ממך. כמה אפשר לירוק לבאר שאנחנו שותים ממנה ולא להרגיש יסורי מצפון וצביטה בלב? אף אדם לא היה מוכן לסבול ולו אלפית מיחס מחפיר שכזה.

כמה כפוי טובה צריך האדם להיות כדי לתת סטירה דוקא למי שנתן לו את כל האוכל, הבגדים, הבית והרכב שלו? למי שעזר לו למצוא את החצי השני, להביא ילדים לעולם ולדאוג לחינוכם, למי שדואג לו להצליח בכל התחומים ולהתפרנס בכבוד ושומר עליו מאינספור סכנות ומזיקים רוחניים וגשמיים שאורבים לו בכל פינה אפשרית? דוקא בו מכולם לפגוע ועוד בצורה הכי כואבת?

איך אתם הייתם מרגישים אם לאחר שנתתם את הנשמה שלכם לילד היקר שלכם הוא יחליט יום אחד לקום ולצאת נגדכם ביד רמה ח"ו ולומר שלא קיבל מכם מאומה, יעליל עליכם עלילות, יספר שקרים כוזבים ויגרום לכם להצטייר כהורים הגרועים ביותר עלי אדמות בצורה שאין הדעת יכולה לסבול? זה בדיוק מה שחלק מאיתנו עושים כלפי בורא עולם יום יום. הגיע הזמן להפסיק את המחדל המחפיר הזה ולהתעורר מהתרדמת העמוקה בה אנו שקועים.

זה אבינו מלכנו שכבודו ומלכותו עומדים כאן למבחן. "מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ" וכשמדובר בבורא עולם כל שכן. אסור לנו לחשוב במושגים מצומצמים ולהיות משועבדים לדעות פסולות של אנשים אינטרסנטים שמקבלים שוחד ומימון רב משונאי ישראל שמנסים להחריב לנו את המדינה ואת הדת בפרט, אלא לחשוב מה אלוקים היה רוצה שנבחר? מה הכי טוב לו יתברך? מה הכי טוב לעולם התורה ולישראל?

הגיע הזמן שנוכיח לבורא עולם עד כמה אנו באמת מאמינים בו ואוהבים אותו, לא רק בלב אלא גם כשזה מגיע למעשים והחלטות שצריך לקבל בשטח, בזמן אמת ותחת לחץ. אסור לנו למכור את אלוקים בעבור נזיד עדשים, תאוות אסורות, הרגלים וטבעים שקשה להיגמל מהם ודעות כפרניות של אנשים מושחתים.

כשנגיע ליום הדין לא הם ישפטו אותנו אלא מי שאמר והיה העולם. עלינו להיות אחראים למעשינו. אנחנו ניתן על כל אחד מהם את הדין לטוב ולמוטב. ודעו לכם, הוא רואה ויודע כל מה שאתם מרגישים, חושבים, רוצים ומתכננים, שום דבר לא נעלם ממנו, והוא יתברך אף פעם לא נשאר חייב ואין גבול לשפע וההטבה שיקבלו על העושים למענו ולכבודו, וגם דבר ולו הקטן ביותר נלקח בחשבון, ולבחור למפלגה חרדית ביום הבחירות זה דבר גדול וחשוב, כדכתיב: "אֲנִי ד' חֹקֵר לֵב בֹּחֵן כְּלָיוֹת וְלָתֵת לְאִישׁ כדרכו [כִּדְרָכָיו] כִּפְרִי מַעֲלָלָיו" (ירמיהו יז, י).

וכמובן שהזכות הגדולה הזאת תעמוד לכם בראש השנה בו כל באי עולם יעברו לפני הקב"ה כבני מרון, וניתן לראות שלא במקרה הבחירות האלה מתקיימות דוקא בסמיכות כה קרובה ליום הדין הנורא. ויתכן וזה מה שיכריע את הכף ללא מעט יהודים שאם היו יודעים עד כמה גורלם בעוה"ז ובעוה"ב עומד כאן על כף המאזנים הם היו הראשונים להתיצב בקלפי כדי להצביע לאחת המפלגות החרדיות.

אך לא פחות חשוב מכך בואו נעשה את זה כדי לשמח את בורא עולם. לא מגיע לו פחות מזה. מספיק השפלנו וביזינו אותו. הגיע הזמן לתקן את מעשינו, לשפר את אורחות חיינו ולחשוב איך אפשר מעתה ואילך להגדיל את כבוד ד' ולהביע את אהבתנו כלפיו הן במחשבה, הן בדיבור והן במעשה בעה"י.

יהי רצון ש-ד' יתברך יהיה בעזרנו ויסייע לנו לעשות את הצעדים הנכונים וההחלטות הטובות ביותר בכל דבר וענין בעה"י.
 
למעלה