מפרשית או מנועית

  • פותח הנושא G@T
  • פורסם בתאריך

G@T

New member
מפרשית או מנועית../images/Emo35.gif

לאור השרשור כאן למטה בין רועי למיכה. חשבתי להעלות את השאלה: מה עדיף יאכטה מנועית או מפרשית? מה מתאים יותר לשייט בים התיכון? מי מעדיף מה ולמה? בעד ונגד? טוב אז מי מתחיל
בתיה
 

lizard

New member
אני מעדיף מפרשית

יותר יציבה. עולה פחות. עולה פחות לתחזק. לא תלויים בצורת הנעה אחת. אפשר למסמר אנשים לתורן
מיכה
 

G@T

New member
מפרשית../images/Emo45.gif

אז ככה, אני אישית גם מעדיפה מפרשית כי בעצם זוהי צורת השיט הבסיסית והקרובה לטבע, שעושה שימוש באמצעיים טבעיים (טוב כמעט) כמו רוח ומים, ובעצם מקשרת אותנו בקו ישר אל קודמנו, אבות אבותנו הימאים האמיצים שכבשו ימים ואוקינוסים בעזרת הרוח ....והרבה מזל מאלוהים. לדעתי אין תחליף לשקט המדהים שמחליף את רעש וריח מנוע הדיזל, ממש בשניה אחת, עם הדממת המנוע, כל מה שעובר ליד האוזנים היא קול אוושת הרוח וחיכוך המים בסירה. אך יחד עם זאת, צריך לקחת בחשבון את עניין הזמן, אם המטרה היא להגיע ממקום למקום בזמן הקצר ביותר הרי שני מנועי דיזל יעשו זאת בשבילך בלי שום בעיה ויענו על כל הציפיות, כולל מרפסת שמש מפוארת לבטן גב מסורתי. אם אין עניין של לחץ זמן והמטרה להנות מהשהיה בים, מהניתוק, מהאויר הצח וחברה טובה, הרי אין תחליף למפרשית. אישית, אני לא מחליפה צמד מפרשים לבנים בשום מרפסת שמש. בתיה
 

סינאן

New member
הכי הטוב מפרשית אחת ומנועית אחת

שלום לכולם כאמור הכי טוב שתי יאכטות אבל... מפרשית יותר יפה יותר קלאסית ו"לוקחת ים " ביתר נינוחות זולה יותר אפשר להפליג בלי כסף שקט שקט שווה הכל מנוע יותר מהר אף פעם לא חסר חשמל יש מיזוג יש יותר נפח ביחס לאורך אבל עם קנינו יאכטה זה בשביל שקט ולא רוצים למהר אז מי שממהר שיטוס במטוס
 

R-o-i

New member
בקשר ללטוס

במרינה הרצליה ברציף שהסירה שלנו עומדת לא זוכר אות אבל הוא מול המועדון צלילה מדוזה ישנה סירה ששיכת לאדם בשם יוסי אם אני לא טועה סירה של חברת סקראב ? אמרו לנו במרינה שבפחות משעתים היא מגיעה לקפריסין ? זה סירה שניראה כמו הסירות של משמר המפרץ בעלת שתי מנועי סילון בכיף הייתי מוכן לקבל אותה
בכל אופן גם אני בניתי כבר על לפחות איזה 2 מיליון מתוך החמישים הייתי מוכן ללכת עם הכסף ולהזמין לי איזה אזימוט 46 או את הסקראב ולגור במרינה רועי שהשאיפה שלו בחיים זה לגור ביאכטה וקאווסאקי ZX12R בחניה
 

האנטר34

New member
במטוס מגיעים ב45 דקות-בלי שפריצים ו

אז זהו אתה מוכר לי מפורום אופנועים..... בתיה
 

lizard

New member
אין שום בושה להקיא

חוץ מזה דגים מאכילים אותנו, מגיע להם משהו בחזרה.
מיכה
 

arik2000

New member
מפרשית כמובן

בים התיכון כמובן מפרשית למנועית יש יתרונות של קיצור זמן אבל ההוצאה של הדלק כבדה על היאכטונר הממוצע,אז מה הברירה? במחיר של זוג מכנסים אפשר להגיע לחו"ל עם מפרשית לעומת קניה של כל הבוטיק עם מנועית באותו גודל. אז מה אתם מעדיפים מכנסים או את כל החנות?
 

G@T

New member
מכנסים עם חנות../images/Emo6.gif

הכל עניין של גיאוגרפיה. יש חנות במחיר של מכנסים ומכנסיים במחיר של חנות
וברצינות, האם ההוצאה של דלק הכן כל כך גבוהה במנועית? בתיה
 

lizard

New member
אין לי ממש נסיון

אבל לפי מה שהבנתי זה יכול לעלות הון קטן. בייחוד אם מדובר בבנזין ולא בדיזל. מיכל טיפוסי של סירה מהירה, לא יכטה אפילו, מכיל איזה 450-600 ליטר. DO THE MATH
 

R-o-i

New member
לפי מה שהבנתי מאיזה אחד במרינה

דלק עולה בסביבות השש אלף שקל והאם זה הגיוני שהסירה שדיברתי עליה קודם באמת מגיעה לקפריסין בפחות משעתיים ? רועי
 

האנטר34

New member
מה הטעם בזה בכלל ../images/Emo35.gif

איזה משמעות יש לשיט במהירות שכזו? מדובר בכוח נוגד ים למעשה, איזו חיבור יש לים במהירות של 200 קמ"ש? באותה מידה אפשר לרחף 4 מטר מעל למים לא? ועוד לשם 6 אלף ש"ח עבור דלק
בתיה
 

G@T

New member
טוב אם אלו הצרות של העשירים../images/Emo26.gif

אני מוכנה לנסות להיות עשירה
בתיה
 

arik2000

New member
שייט במנועית

אם אנחנו מדברים על מנועית גדולה של 12-15 מטר אז מהירות השיט היא כ25-35 קשר והחשבון פשוט ענין של 6-8 שעות לקפריסין אבל צריכת הדלק היא כ100 עד 300 ליטר בשעה תעשו את החשבון הכספי בטח זול יותר לטוס.....
 
למעלה