מצב מעצבן ומבלבל.. צריך עזרה

mdjack

New member
מצב מעצבן ומבלבל.. צריך עזרה

אז ככה, אני בן 25, עובד במשרה מכובדת, מתלבט לגבי לימודים . יש לי מחסור בבגרות אחת בתעודה ( הגברה כלשהיא אני צריך ) כדי להיות זכאי לתעודת בגרות מלאה . הפסיכומטרי שלי 600 . רציתי להיכנס לאוניברסיטה אבל נתקלתי בקושי חדש שגורם לי לבעיה רצינית ---- תואר ראשון גורע ממך את כל שעות היום - מה שאומר שאני אצטרך לוותר על העבודה שלי . וזה אבסורד מבחינתי... אני מראיין ומקבל לעבודה בוגרי תואר ראשון שיהיו פקידים שלי במקצוע שאני רוצה ללמוד... זאת אומרת שאני בקצב התקדמות שלי תוך 5-6 שנים ( איה"ש ) אגיע לעמדת ניהול הבכירה בתחום ללא לימודים... ואם אני אתחיל ללמוד - 4 שנים תואר, ואני אגיע לעמדה נחותה יותר כי אין מצב לשלב לימודים לתואר ראשון עם המשרה הדורשת שלי !!! חשבתי על לימודי ערב להנדסאי תעשיה וניהול במכללה הטכנולוגית --- מישהו יכול להסביר לי על זה - מה זה נותן, איך זה יכול לעזור לי אם אני ארצה אח"כ תואר בניהול והאם יש קשר בין השניים. ? כהנדסאי - תנאי הקבלה לאוניברסיטה נעימים יותר ? סה"כ אני בדילמה קשה בין להתחיל ללמוד לתואר ראשון לבין לאחוז במשרה נחשקת ובכירה בענף ובמקצוע שבחרתי בו... דומיי בתפקיד הם בוגרים בעשר ויותר שנים - אני נחשב למצליח במיוחד ואחד שהתקדם מהר - כל מי שהתייעצתי איתו אמר שזה יהיה טירוף לעזוב את מה שיש לי עכשיו... השאלה היא - איזה לימודי ערב אפשריים ? אני בתחום הניהול והשיווק עם זיקה למלונאות ותיירות . תחומי העניין שלי מגוונים ואני מחפש תואר בלימודי ערב 3-4- פעמים בשבוע ואין לי בעית עייפות - זה ישתלב מצוין עם העבודה שלי... רעיונות הצעות - יתקבלו בברכה . תודה וחג שמח. ג'ק
 
למה???

תואר ראשון בתחום שאתה רוצה, אני מניח שזה ניהול או שאר מדעי החברה, רק נותן לך אסמכתא לנסות להתקבל לעבודה טובה. נוסף לכך הוא מאפשר לך לבנות רשת קשרים "על הדשא" ולעשות מינגלינג עם האנשים שבאו מהמשפחות הנכונות. אלא אם כן מצאת משהו שמעניין אותך ואתה רוצה ללמוד סתם בשביל הכיף או כדי להמשיך למחקר מתישהו- עזוב אותך. זה נשמע לי מטורף. אתה כן יכול להתחיל מסלול של "אפיק מעבר" מהאוניברסיטה הפתוחה לבן גוריון, במחלקות שמאפשרות את זה, אבל ב-ט-ח שלא הייתי הולך להשלים איזה בגרות מעפנה שלא תעשיר את עולמך כהוא-זה באמצע החיים עכשיו. גם הפסיכומטרי הוא השקעה, נראה לי שכדאי היה לשפר אותו ב50 נקודות אם אתה באמת סגור על ללמוד מדעי החברה\ניהול... בקיצור, לא ברורה לי הדילמה פה בכלל... עזוב אותך מלימודים אקדמאיים, יש לך כבר כל מה שצריך.
 
תלמד מהטעויות שלי ולך ללמוד צעיר ולא בגיל 37.

העבודה לא תברח. שוק העבודה הוא כל כך דינאמי מה שאתה עושה היום לא יהיה דומה למה שתעשה בעתיד ועוד עם תואר... האמן לי עברתי מספיק בחיים : עבודות, נישואים , דירות ,עליות , ירידות... אין תחליף להשכלה טובה עם תואר ראשון בשוק העבודה !!!
 

bglon

New member
דעתי

היום אף אחד לא מבטיח לך שבמשבר הכלכלי הבא תשאר במשרה שלך או שבעוד כמה שנים תרצה בכלל להישאר במשרה זו. במידה ותרצה לעבור תמיד יהיו לך עוד מספר מתחרים על אותה משרה ללא תואר אקדמי אתה מגיעה בעמדת נחותה יותר ולא רק זה היום אם למדת במכללה ולא באוניברסיטה אתה בבעיה יש כתבה בפורום שמסבירה על ההבדלים בין לימודי אוניברסיטה למכללה ולמי יש עדיפות בשוק העבודה בהצלחה
 
ג'ק, אתה צריך לקחת משהו אחד בחשבון

לכל מקום עבודה, אלא אם זו החברה הפרטית שלך, יש דרגה כלשהי, שמעבר אליה המועמדים חייבים תואר ראשון כתנאי סף. הדילמה בין לעזוב עבודה מכניסה בשביל קידום בעתיד, לבין לדבוק בעבודה המכניסה ולוותר על התואר, היא דילמה לא פשוטה. מכיוון שאתה עוסק בתחום השיווק, זהות המוסד בו אתה לומד חשובה פחות (להבדיל מתחומים מדוייקים יותר), ולכן, אם יש באפשרותך לעשות את זה, מצא לך מוסד שמאפשר לשלב לימודי ערב, או שמפגין גמישות בשעות הלימודים.
 
למעלה