מצטערים אבל את/ה... Overqualified...

Mayaמאיה

New member
מצטערים אבל את/ה... Overqualified...

אם לאחרונה שמעתם את התשובה: "מצטערים, אבל, את/ה Overqualified למשרה" יותר מידי פעמים כתגובה לקורות החיים שלכם, כדאי שתדעו: אין טעם לפנות למשרה כשברור לכם שאתם מנוסים או בכירים מידי עבורה! ולמה? הרי תענו לי שלכם זה לא אכפת ולא משנה, שהשוק גם ככה במשבר ושאם אין ברירה אז מתפשרים על מה שיש... אבל זה לא ככה... המעסיקים רואים את המצב אחרת לגמרי... להמשך: http://careertips4geeks.blogspot.com/2009/11/overqualified.html מאיה בוכניק
 

coachingyou

New member
התאמת קורות חיים

קיימת היום בעיה למצוא מקום עבודה חדש, במיוחד עם היית בתפקיד בכיר של ניהול והמשרה הנדרשת היא להיות פעם נוספת בצמרת. זו בעיה, אין הרבה מקום בקצה הפירמידה. לכן - אם את/ה מקבלים כתגובה overqualified, ואת/ה עדיין רוצה מאוד למצוא משרה כי 'כל עבודה מכבדת בעליה'... הרי עליך להתאים את קורות החיים שלך למשרה שאת/ה רוצה לקבל. זה לא אומר לשנות או להתפשר. זה אומר להתאים את הכתוב. ניתן לעשות זאת מבלי להפחית מהיכולות והידע שצברת, מבלי לחוש 'נחותים' , זה אומר לתת לעצמך צאנס לקבל את המשרה כי הפרנסה דוחקת/נחוצה/רצויה. בכל מקרה , לדעתי, קורות חיים למשרות שונות אינן יכולות להיות זהות. מבקש העבודה חייב להתאים את קורות החיים ולהדגיש את הנחוץ הדגשה בהתאם למשרה אליה הוא פונה. וכך גם במקרה של overqualified.
 
לפי הניסיון שלי בהרבה מאוד ראיונות עבודה

בהייטק בעבר כאשר חיפשתי בתחום, אין דבר כזה overqualified. זהו תירוץ לנפנף מישהו שלא נראה להם מתאים מסיבה שהם לא רוצים לומר.
 

leelach

New member
מסכימה שזה רק תירוץ דבילי לנפנף את המועמד

עובדה, הייתי בראיון עבודה לפני שבועים+, חזרתי מארה"ב לפני 5 חודשים שם עסקתי בניהול של סופר מרקט קטן, והייתי מפיקת ארועים, התפקיד שהייתי מועמדת בו בארץ היה שרות לקוחות בחברת שילוח+ אנגלית, וכבר בשלב הראשוני המראיינת החביבה ישר אמרה לי--"זה לא לרדת ברמה בשבילך לעבוד בשרות לקוחות?" זה פשוט הרתיח אותי, חזרתי לארץ עם 2 ילדים אחרי 5 שנים שם בתקווה למצוא עבודה ולהתחיל מהתחלה בארץ בחברה מסודרת וממש לא משנה לי במה או היכן להתחיל, בכדי להגיע למעלה צריכים להתחיל מלמטה לא?
 
למעלה