מצטרפת

  • פותח הנושא brum
  • פורסם בתאריך

brum

New member
מצטרפת

היום גיליתי את הפורום הזה אז קודם כל - פילגיה כל הכבוד לך על הרעיון אחלה של פורום וכמו שהכרתי אותך מפורומים אחרים יש לך גם אחלה עצות - מחכה לשמוע אותן ואני רואה עוד כמה שמות מוכרים - נראה שהפורום יהיה פעיל במיוחד בחודש הקרוב. אצלי הבן שהיום הוא כבר בן שבע וחצי (נשאר עוד שנה מבורכת בגן, בדיעבד היתה ההחלטה הכי טובה בשבילו) עולה לכיתה א' בחינוך המיוחד - בבית ספר ללקוי למידה רב מערכתיים, בשאיפה שעם השנים יעבור לבית ספר רגיל (יש לו פוטנציאל לזה). מי שרוצה לדעת על כיתה א' במסגרת החינוך המיוחד יכול לשאול אותי (כרגע זה רק עד הרמה של הליכים, רישום והתרשמות מבית הספר שאותו כבר ביקרתי) יש לי גם בת תשע וחצי שעולה לכיתה ד' (בי"ס רגיל) וחמוד קטן שבגלל 10 ימים לא נכנס לתת טרום חובה (יליד דצמבר - פיספס את השנתון על פי משרד החינוך). נעים מאוד
 

פלגיה

New member
ברוכה הבאה

ושיהיה בהצלחה
 
מה האטרקציה בלעבור לבי"ס רגיל?

עדיף ללקוי למידה להשאר במקום בו ערים לצרכיו וערוכים בהתאם.
 

sarit1271

New member
המטרה בחינוך המיוחד הוא שילוב

לאחר מכן בחינוך הרגיל. וזה מנסיון עם ילדתי. בהצלחה שרית
 

sarit1271

New member
אבל הנחמדת למעלה מציינת שהוא

מיועד לעבור לבית ספר רגיל שיהיה מוכן לזה ולא רגע לפני כך שיקבל כל מה שצריך מהחינוך המיוחד ואז ימשיך כאחד הילדים. למה להמשיך במסגרת שאתה כבר לא צריך והרבה פעמים המטרה של החינוך המיוחד היא לשלב אחר כך בחינוך הרגיל בלבד. או במקביל במקרה שהחינוך הרגיל מהווה מעמסה על הילד והוא צריך רק מעט שעות שם. ילדים שכל הזמן צרכים חינוך מיוחד בוודאי שלא כדאי להוציא אותם זה רק מתסכל וכו' . יום טוב שרית
 
לילד עם לקויות למידה

עדיף שלא להיות (מבחינה לימודית) במסגרת הרגילה. כמובן שתלוי מה נותנת האלטרנטיבה.
 

ליאת +

New member
האטרקציה עבור ההורים

היא כי משמעות הדבר שהילד היה "גבולי" מלכתחילה וכעת יכול להשתלב בכיתה רגילה עם בני גילו. כלומר- ההתלהבות היא לא מהמעבר עצמו אלא מכך שמעבר כזה הוא בעקבות שיפור של הילד בתחום בו התקשה.
 

brum

New member
תודה על הברכות והעונות

ילד לקוי למידה יכול להשתלב בחינוך הרגיל בהצלחה והכל תלוי בסוג הלקות ובמוכנות שלו למעבר - את זה בודקים טוב טוב לפני שעושים את הצעד אבל אם הוא יכול להיות כאחד הילדים, למה לא ? מה, הוא צריך להיות "מוקצה" מהחברה בגלל המגבלה שלו אפילו אם התגבר על המכשול ? כרגע הילד שלי לא מוכן למסגרת החינוך הרגילה והוא יקבל את כל העזרה שהוא צריך על מנת להתקדם ולממש את כל הפוטנציאל שבו, שלפי האינטואיציה והתקווה שלי היא להתגבר על כל המכשולים שעומדים בינו לבין החיים הפשוטים של ילד בן 7.
 
"מוקצה" מהחברה?

אני חושבת שלילד לקוי למידה ללא בעיות התנהגות מיוחדות חשוב להיות במסגרת שתתן מענה לצרכיו. המסגרת הרגילה לא נותנת מענה לשום צורך מיוחד שהוא. מה האטרקציה בלהיות "כאחד הילדים"? על מסגרת שנותנת יחס אישי שלא שווה לוותר כ"כ מהר (אם כי בהחלט תלוי באיזו מסגרת של חינוך מיוחד מדובר. יש כאלה על הפנים).
 

רחל5

New member
נועה, יש עוד משהו שצריך לקחת בחשבון

באיזה מצב שאר הילדים בכתה איתו. האחיין שלי היה צריך לעלות השנה לכתה א' מיוחדת, אבל דווקא בבית הספר בו לומד אחיו, השנה תכנס לכתה א' קבוצת ילדים ב"תפקוד בינוני"', והוא ב"תפקוד גבוה". הגננת לא המליצה להכניס אותו לקבוצה הזו, וזו הסיבה שהוא נשאר שנה נוספת בגן חובה. מה יקרה אם גם בשנה הבאה לא תהיה קבוצה של "תפקוד גבוה"? (סביר שתהיה - הקבוצה שאיתו בגן השנה). קרוב לודאי שלא ישאירו אותו שנה שלישית בגן חובה. הוא ילד מאוד נבון. יצטרכו להחליט אם הוא נכנס לכתה של "תפקוד בינוני" ואולי הולך אחורה, או מנסה להשתלב בכתה רגילה. האם ניתן לומר חד משמעית שכתה מיוחדת, במקרה הזה, עדיפה?
 
ברור שלא!

ממש לא התכוונתי שכיתה מיוחדת בכל מקרה עדיפה. הרבה פעמים דוחפים לאותה כיתה ילדים עם לקות למידה/קשב ביחד עם ילדים עם בעיות התנהגות ותקשורת וזה דבר איום ונורא - לכולם. אבל אם יש מסגרת ללקויי למידה ללא בעיות התנהגות (בהנחה שלילד באמת אין בעיית התנהגות חריפה) אז סיכוי טוב שכדאי לדבוק בה.
 
למעלה