מקבלים, תרומתכם מתבקשת

giladznaor

New member
מקבלים, תרומתכם מתבקשת

שלום לכולם. לילה נוסף אני עובד עד הלילה ומתרגם את האתר שלי. אני עובד על חלק הטיפים והעצטת. מעיוון שאני לא מומחה אוריגמי, העצות הם ע"ב הניסיון האישי שלי. אני מבקש שכל מי שיש לו עצות, בכל מה שקשור לאוריגמי בצורה כזו או אחרת, שישלח לי אי-מייל אני אוסף את העצות שלו (בצירוף פרטיו) לאתר.
 

mirigami

New member
ביקרתי באתר שלך בעברית

האתר נחמד מאוד לגבי טיפים : 1. להתחיל לקפל דגמים ממש פשוטים ולא לקפוץ לדינוזאור או לקאוסאקי רוז מכיון שצריך להבין את הלוגיקה של אמנות זו ולהתקדם בהדרגה.(בגלל זה החוברות שלי הולכות לפי דרגות קושי מ1 ועד 8 ) 2. נייר אוריגאמי - הדיוק ממש חשוב ולמתחילים מומלץ להתחיל עם נייר המיוחד לאוריגאמי. חוץ מזה במיוחד למתחילים חשוב שיהיה צד לבן וצד צבעוני כך יהיה להם קל יותר להבין את ההוראות.
 

bshuval

New member
הורד של קוואסאקי

במהלך טקס מאד משעמם בראש השנה, ידידה שלי ביקשה שאלמד אותה משהו. בדיוק סיימתי לקפל ורד של קוואסאקי (מנייר קטן בגודל 10 סנטימטר), והיא ראתה את הורד וביקשה שאלמד אותה את זה. ניסיתי להסביר לה שזה מסובך ושצריך הרבה נסיון. אך הסברי עלו בתוהו. היא ביקשה שאנסה להסביר לה בכל זאת. הטקס היה מאד משעמם, ונישברתי. התחלתי להסביר לה איך לקפל. את התחלת הprecreasing היא עשתה בסדר גמור, אבל מהר הגיעה לבעיות (למשל בקיפול העדין של ריבוע במרכז, בtwist ועוד). בסופו של דבר יצא שקיפלתי שני דגמים בבת אחת...
 

mirigami

New member
זה ממש מוכר אבל איזה מזל

שהיה אוריגאמי דרך אגב קוואסקי כתב שוב הוראות לורד בספר חדש והפעם ההוראות ממש ברורות כדאי להתנסות בהם. אני לימדתי את הילדים במועדון החובבים ובזכות הוראות אלו היה להם ממש קל.
 

bshuval

New member
כן, יש לי את הספר שלו

אני מסכים שההוראות שלו ממש ברורות בספר החדש, אבל זה עדיין לא מתאים לקיפול ראשון... (אע"פי שלראשונה למדתי לקפל את הורד מספרו של קאסאהרה, ולקח לי הרבה זמן להבין את ההוראות. רק אחרי שהצלחתי לקפל את הורד משם הבנתי סוף סוף שההוראות ברורות) מעניין אותי איך קוואסאקי עצמו מקפל (שמעתי שהוא מקפל את הורד שלו תוך 2 דקות!) אגב, מירי, את קוראת יפנית? אחד הדברים שאני אוהב בהוראות החדשות של קוואסאקי הוא שהן כל כך ברורות שלא צריך להבין יפנית בשבילן! האמת שאתמול קיפלתי לראשונה את הורד החדש שלו (הוראות ניתן למצו ברשת), זה שמתחיל עם רשת של ריבועים בזווית 22.5. קיפול לא קל, אבל גם לא קשה מדי, ויוצא הרבה יותר יפה. אבל, חבל שהחוץ של הורד יוצא לבן ולא בצבע הנייר, לכן כדאי להשתמש בנייר צבוע משני צדדיו.
 
למעלה