מקווה שזה לפורום הזה

88a88a

New member
מקווה שזה לפורום הזה

אני בן 40 אחרי כל כך הרבה שנים, הגעתי לאבחנה עצמית שיש לי נטיה אוטומטית למחשבות שליליות גם כשהכל טוב, ואני מסתכל על עצמי "מהצד" ומנסה לנתח מה רע לי ולא מוצא, תמיד יקום נושא שאני לא אהיה ממנו מרוצה, ויעיב על כל הדברים האחרים. בהתחלה חשבתי שמדובר בדברים שמפריעים לי באמת, אבל הגעתי למסקנה, שאני מחפש נושאים להתעצבן עליהם. במקרים יותר בעייתיים, כאשר יש נושא ש"אובייקטיבית" הוא בעייתי ו"צריך" להפריע, אני בכלל נכנס למרה שחורה, ולא משנה שמסביב הכל בסדר, ומדובר בדבר שחייבים לחיות איתו, כי מן הסתם לכל אחד יש בעיות. זה מפריע לתפקוד, אנשים אומרים שאני נשמע עצבני גם כשאני רגוע לגמרי, אני נראה זועף, וזה לא טוב... מה עושים?
 
טיפול בנטייה ל"שליליות"

שלום לך, נטייה לראות את הדברים באור שלילי, לא נוצרת בדרך כלל ללא סיבה. ברוב המקרים היא תוצאה של מודל דומה של התייחסות לחיים, שאדם ראה מולו בשלבים מוקדמים של החיים. ראייה כזו והתייחסות שלילית למה שקורה בחיים, ניתנת לטיפול ע"י חשיפה של המקורות שלה ואימוץ ראייה שונה בתהליך טיפולי. נכון הוא שלפעמים יש כאן גם השפעה של נטייה תורשתית לראייה כזו, אבל בכל מקרה הטיפול הפסיכולוגי זהה, כי אין משמעות למידה של ההשפעה התורשתית לעומת ההשפעה הסביבתית. גם נטייה תורשתית ניתן לשנות בעזרת טיפול פסיכולוגי. לפעמים ניתן להסתייע גם בטיפול תרופתי שיכול במקרים כאלה לעזור מאד בשילוב עם הטיפול הפסיכולוגי. מה שחשוב לי לומר לך זה שלא כדאי לך להתייאש ולהרים ידיים. אין שום סיבה שתמשיך לחיות ככה וניתן לעזור לך. מאחלת לך כל טוב,
 
ובינתיים....

ממליצה שתנסה לראות אילו אנשים בסביבה הקרובה מאד שלך מתנהגים באותה צורה ו/או רואים את העולם באותה דרך.... רק הראייה הזו לפעמים עושה איזה שהוא שינוי.
 
למעלה