מספר תשובות:
בס"ד * לגבי נשא ותן ביד- על פי ההלכה המתבארת במשנה אם האנס דרש ממנו שדה והוא רק הראה לו הוא פטור אבל אם נשא ונתן בידו ממש הרי הוא חייב כי הדין ש"המציל עצמון בממון חבירו- חייב" והגמ' מבארת שגם אם הראה מעצמו, שלא חייבוהו - חייב. * בנוגע ל"מנהג מבטל הלכה" - ראשית אולי כדאי להבהיר: מטבע הלשון "מנהג מבטל הלכה", המופיע בשני מקומות בתלמוד הירושלמי, מתייחס במקום אחד לדיני ממונות ובמקום אחר מכריע למעשה בין חילוקי דעות קיימים, אך אינו מבטל הלכה המוגדרת כ"איסורא". ואם -כן יש להבין מתי כן המנהג מבטל הלכה. במקרה של קידושי יעקב ורחל אומר לו לבן" " לאיעשה כן במקומינו וכו'" ויעקב מקבל א תטענת לבן. היות שמנהג המקום כמשלים את כוונתו החסרה של יעקב. במובן זה, המנהג דוחה את ההלכה, הדורשת את גמירות דעתם של המקדש והמתקדשת כתנאי לתקפות הקידושין. מכובן שעניין יעקב ורחל הוא דוגמא . ויש מספר דוגמאות רב שמנהג מבטל הלכה, למשל דוגמא נוספת: בעניין הפטרת "וזאת הברכה" שהמנהג להפטיר ב"יהושע" שלא כגמ' מפורשת במגילה(ל"א ע"א). מספר ראשונים עמדו על כך -תוספות, ה"אור זרוע"ועוד. המהר"י בר יהודה סיכם: ".. כיון שנהגו נהגו, שמנהג מבטל הלכה.." בברכה