מקווה שכאן ימצא הפתרון.

shiran™

New member
מקווה שכאן ימצא הפתרון.

קודם כל שלום לכולם
יש לי מחר מבחן בספרות השו"ת. ורציתי לדעת אם אתם יודעים איפה אפשר למצוא שאלות מבחינות בגרות בקשר לספר הזה (ספרות השו"ת).
 
לפי מה שאני יודעת

אין שאולות באינטרנט, שנה שעברה גם אני עשיתי מבחנים ובגרות בספרות השו"ת ולא היה באינטרנט. הם בסך הכל ממציאים מיקרים ואת צריכה כאילו לפסוק את ההלכה. או דברים שאי אפשר להשליך אותם על מיקרים אז זה לזכור בעל פה. זה לא קשה בכלל. זה מאד נחמד .
 

mgb

New member
יש שאלה ספציפית, אולי?

בס"ד אם ישנן שאלות מסויימות אנא העלי אותן ואולי נמצא יחד תשובות.. בברכה
 
יודעת מה?

אני אכתוב לך את מה שאוכל ואת תגידי לי על איזה נושאים את צריכה כדי שאוכל לדעת ולכתוב לך את השאלות המתאימות. הרמב"ם בתשובתו לר' עובדיה הגר, תוקף בחריפות את רבו של ר' עובדיה שקרא אליו:"ענה כסיל כאוולתו". כיצד מסביר הרמב"ם את החובה לנהוג ןלהתייחס הכבוד לגר? (שלושה עניינים) תפילת הגר- א. כציד עליו לנהוג כשמתפלל בינו לבין עצמו וכשמתפלל בציבור. בתשובתך התייחסי לדעת הסתם משנה, לדעת הירושלמי ולדעת הרמב"ם. ב. הביאי את הנימוקים השונים לכל דעה. הסבירי המושג 'נשא ונתן ביד' וכתבי מה דינו של אדם שעשה כן. הסבירי המושג 'מנהג מבטל הלכה' ותני דוגמא בעניין זה. יש לי עוד כמובן... יו איך אהבתי את זה.. חבל שאני לא יכולה לשלוח לך את המבחנים וכמובן התשובות. וואו חבל שאין לי תבגרות...היא הקיפה את כ---ל החומר...חבל"ז. אם יש לך רעיון איך אפשר להעביר תחומר אשמח לקבל הצעה
 
ועוד אחת קצרה שאני ממש אהבתי,אחרים

בטח גם יכולים לענות עליה... הסבירי"אוקמיה עילויה מעיקרא מקלי קליה" ותני דוגמא
 

mgb

New member
מספר תשובות:

בס"ד * לגבי נשא ותן ביד- על פי ההלכה המתבארת במשנה אם האנס דרש ממנו שדה והוא רק הראה לו הוא פטור אבל אם נשא ונתן בידו ממש הרי הוא חייב כי הדין ש"המציל עצמון בממון חבירו- חייב" והגמ' מבארת שגם אם הראה מעצמו, שלא חייבוהו - חייב. * בנוגע ל"מנהג מבטל הלכה" - ראשית אולי כדאי להבהיר: מטבע הלשון "מנהג מבטל הלכה", המופיע בשני מקומות בתלמוד הירושלמי, מתייחס במקום אחד לדיני ממונות ובמקום אחר מכריע למעשה בין חילוקי דעות קיימים, אך אינו מבטל הלכה המוגדרת כ"איסורא". ואם -כן יש להבין מתי כן המנהג מבטל הלכה. במקרה של קידושי יעקב ורחל אומר לו לבן" " לאיעשה כן במקומינו וכו'" ויעקב מקבל א תטענת לבן. היות שמנהג המקום כמשלים את כוונתו החסרה של יעקב. במובן זה, המנהג דוחה את ההלכה, הדורשת את גמירות דעתם של המקדש והמתקדשת כתנאי לתקפות הקידושין. מכובן שעניין יעקב ורחל הוא דוגמא . ויש מספר דוגמאות רב שמנהג מבטל הלכה, למשל דוגמא נוספת: בעניין הפטרת "וזאת הברכה" שהמנהג להפטיר ב"יהושע" שלא כגמ' מפורשת במגילה(ל"א ע"א). מספר ראשונים עמדו על כך -תוספות, ה"אור זרוע"ועוד. המהר"י בר יהודה סיכם: ".. כיון שנהגו נהגו, שמנהג מבטל הלכה.." בברכה
 
וואלה.. את האמת לא לזה הייתה הכוונה

בשאלות הנ"ל. אני כתבתי לה את השאלות כי הן קשורות לחומר שהיא לומדת אבל לא כ"כ לתשובות. למרות שזה יפה לראות איך אנשים אחרים עונים על השאלות האלה בלי לדעת על מה בדיוק התכונו. ד"א יש גם שאלה שיהיה נחמד לדעת איך אחרים שלא למדו או לא יודעים את החומר הספציפי המדובר, יענו עליה והיא: מזה "אוקמי עילויה ... " ההמשך השירשור... יום טוב ובהצלחה לניבחנים...(וגם לי)
 
למעלה