מרתונים במתמטיקה

shira shira

New member
מרתונים במתמטיקה

האם למידה מרוכזת עדיפה על למידה המתפרסת על פני השבוע? מה יעילותם של מרתונים מתמטיים ומאיזה גיל מומלץ (או לא מומלץ) לעשות זאת? האם זה טוב ללימוד חומר חדש או לחזרה בלבד?
 
מה פירוש "למידה מרוכזת"?

לא הבינותי את שאלתך. האם הכוונה ללימוד מתמטיקה מספר שעות רצופות ביום?על איזה גיל מדובר? אם תפרטי , אנסה לענות על שאלתך. תודה תלמה
 

shira shira

New member
לקראת המעבר לתיכון

הבינו בבית הספר שלא הספיקו את החומר הנדרש למבחני המעבר. לקחו את התלמידים ליומיים מרוכזים (בחופש) של לימוד חומר חדש. לכך הוסיפו ים של דפי עבודה לחופש.
 
זו אינה למידה מרוכזת

אם בית ספר מוצא שעליו להשלים חומר, אין מקום לדיון על ערכה של למידה כזאת. אין ברירה, אז צריך ללמוד מה שחסר. הבעיה היא איך מלמדים את החומר. אם מלמדים אותו טכנית ,כדי שהתלמידים יצליחו במבחנים, אז תועלתו קטנה ביותר. הם אולי יצליחו, אבל הרבה לא יישאר מזה בעתיד. אם מלמדים אותו שיטתית ומקנים לו את המשמעויות הנדרשות אז יש ערך רב ללמידה מרוכזת כזאת, המזמנת הבנייה של התהליך החשיבתי.
 

e rational

New member
למידה מרתונית

למידה של חומר חדש דורשת זמן. התלמיד צריך לעכל את החומר, צריך לבנות את סכמות הלמידה, לקשר בין החומר הישן לחומר החדש, ליצור אנלוגיות לדברים מוכרים. רכישת ידע אינה כמו רכישה במכולת והיא לא מסתיימת ברגע התשלום. לכן מרתונים אינם הצורה האולטימטיבית ללימוד חומר חדש ללא קשר לגיל הלומד. לעומת זאת, כחזרה על החומר מרתונים היא שיטה טובה מכיוון שהיא מאפשרת לסקור "מלמעלה" בצורה מהירה את כל הנושאים הנלמדים ומאפשרת מבט רוחב והשוואה בין הנושאים השונים. שימי לב שלימודי מרתון דורשים המון מאמץ מהלומד. בשביל לשבת כמה שעות וללמוד מתמטיקה אתה צריך באמת לרצות לשבת בכיתה. בבי"ס יסודי לא הייתי ממליץ על סגנון למידה כזה. בתיכון ובאוניברסיטאות הייתי ממליץ עליהם לפני מבחנים.
 
למעלה