משהו גדול נוחת כאן- זום עם גיורא והקאסט

YossihNew

Well-known member
אז גיורא פתח את הזום ("שמי גיורא"? כולנו יודעים, טיפשון). הציג את הסטודיו שלו ואת עמדת העריכה של הפרקים. רוב העבודה שלו היא שם. גיורא סיפר על לידת סקיי:

לפני עשר שנים (!) הוא סיים לעבוד כיועץ לגאליס בערוץ הילדים. היה לו רעיון: חייזרית שהופכת לתלמידת תיכון. הרעיון נכתב על דף והוא לא עשה עם זה כלום- הוא עבר לניק, להפיק את החממה, ושם הוא נשאר מאז. לאחר ששכונה נגמרה, גיורא ונועה חשבו על הסדרה הבאה והוא נזכר ברעיון. הם הציגו את הרעיון לניקלודיאון והם התלהבו. אבל איפה לשדר את הסדרה? ב-YES? ב-HOT? יצא ששתיהן הסכימו לשדר. פעם ראשונה שזה קורה לו (אולי פעם שנייה בכלל, כנראה או בוי הראשונה).

הוא הציג את הקאסט. הוא הגדיר את דולב סלע (מקס) כתגלית ענקית. כולם הסבירו על עצמם:

עידו טאקו הסביר שאריק הוא החייזר האמיתי ביישוב עוצמה. הוא מנודה ומבודד ולא אומר את דעתו. יש לו לב וכולם יגלו את זה. הוא עושה הכול כדי להגן על מי שהוא אוהב.

שחר טבוך הסביר שברוש ומקס הם יד ימינו של אריק בתור השלישייה הכי מגניבה ומוזרה בעוצמה. יש להם מחבוא סודי ללא מקובלים ולא אכפת להם. ברוש הוא מצחיק וכיפי.

דולב סלע אמר שמקס הוא בחור רציני, מחושב, ציני ומצחיק. ביחד השלישייה תעבור המון דברים. גיורא הוסיף שדולב גבוה מאוד, והוא לא נכנס לפריים של המצלמה. בניגוד לחבריו לשלישייה, שהם נמוכים יותר. אולי הוא השחקן הכי גבוה שהיה בסדרת נוער... גיורא אמר שהוא לא התכוון להיות שחקן, הייתה לו ידידה ששלחה אותו לאודישן אחרי שהם חיפשו את מקס, והם מצאו את דולב. השלישייה הם החבורה.

גיורא אמר שהיה קשה למצוא שחקנית לתפקיד סקיי: החייזרית נראית כמו חייזרית (הוא לא יגלה איך), אבל כדי לשרוד בכדור הארץ היא הופכת למילי. זאת אומרת שהשחקנית צריכה לגלם את שתיהן. ואז הוא מצא את רביד.

רביד אמרה שסקיי ומילי מאוד שונות ממנה ואחת מהשנייה. מילי היא מלכת הכיתה עם החברות הכי טובות שלה והחבר החתיך שלה, והיא נוסעת לאלסקה לחודשיים כנגד רצונה. סקיי נוחתת ומשתנה למילי, וצריכה את העזרה של החבורה של אריק.

גיורא אמר שהוא תמיד אוהב למצוא שחקנים אלמוניים. אבל מכל האודישנים היה אודישן של בר מיניאלי. מצד אחד, הוא חשב, בר היא שחקנית ממש מוכרת. ומצד שני, האודישן שלה היה כל כך טוב, ולכן הוא החליט לקחת אותה. תפקיד כזה עוד לא היה לה.

בר הציגה את שלי: חלק מהחבורה עם מילי וליאור. היא הייתה מקובלת כל חייה ותמיד רצתה להיות מילי. שלי תעשה הכול כדי להיות מילי...

מעיין (שגיורא הזכיר אותה בתור בת הדודה של מצליח) התקבלה בגלל שגיורא ונועה התלהבו מהתפקיד שהיא עשתה בשכונה. הפעם התפקיד שלה הרבה יותר גדול. ליאור היא הפחות מקובלת בחבורת המקובלות, היא חברת אמת ומרצה את כולם ושוכחת מעצמה.

גיורא הודיע שהפרק הכפול הראשון יעלה ב-11 במרץ, שלושה ימים לפני שידורו בטלוויזיה. הוא עבד על הפרק המון, כתיבה, צילום, עריכה: כי זה הפרק הכי חשוב. נועה הציגה את הקטע מהפרק הראשון... שלושת החנונים עושים פדיחה ומגורשים מהבית בידי האח המקובל של אריק. עכשיו איפה הם ישחקו את המשחק שלהם? בגן שעשועים נטוש באמצע יער בלילה!

בקטע, השלושה משחקים במשחק על מתקן. ברוש ביקש ממקס את הבקבוק שלו כדי לשתות ולמרות הבטחותיו שתה עם הפה. ואז הקוביה של ברוש נפלה כשניסה למסור למקס. החבורה מתווכחת מי יביא את הקוביה, ואריק מחליט ללכת בעצמו...

ואת מי אריק יפגוש כשילך? גיורא אמר שזה יהיה מעניין. קטע אחר הוא קטע בלי דיבורים שישודר בשבוע השני... גיורא אמר שיש 42 פרקים שיחולקו לשתי עונות שישודרו בלי הרבה הפסקה.

בקטע הבא, אריק עולה על זה שמשהו מוזר קורה למילי. הוא במקרה רואה אותה נוסעת על אופניים. סקיי לא יודעת לרכב על אופניים (כמו רובנו). בקטע ראו את הבנות רוכבות על אופניים, ומילי, מאחוריהן, די דפקה סלטה כשנפלה מהאופניים ואז קמה בלי פגע. הבנים הציצו מהשיחים. מסתבר שאריק אומר שברוש דווקא צדק.

גיורא אמר שרק את הקטע שמילי עפה באוויר לקח להם יום שלם לצלם. כי היא צריך לשים מנוף עם כבלים ולעשות חזרות. בעריכה הכבלים נמחקו. רביד סיפרה על דברים מפרכים בצילומים. אבל היא נהנתה מהתוצאה.

גיורא גם הציג עוד קטע שכנראה יהיה בשבוע השני: מילי מוזמנת לארוחת ערב (אצל המשפחה של אריק ויוני). אריק חושד שם שמשהו לא בסדר והוא חייב לקבל הוכחה שהיא חייזרית. אף אחד לא מאמין לו, אבל בארוחת הערב הוא מבין שהחשד נכון. ואכן, בקטע סקיי לא ממש מבינה איך להפעיל סכו"ם. אגב, ליישוב קוראים עוצמה. כמובן שהארוחה מלאה בהתייחסות לאחותו הטייסת של ברוש ולכושר של יוני, כשאריק רק מנסה לשים לב איך סקיי מנסה להבין איך אוכלים (היא מעתיקה מיוני). אריק לוקח את החבר'ה למטבח כדי לדבר שיחה דחופה...

בינתיים אופק פסח (יוני) הצטרף כי הוא מצלם סדרה אחרת. מסתבר שהוא בדיוק בצילומים לסדרה אחרת ומאופר עם פציעת ראש... מסתבר שגם בסקיי יוני יחטוף הרבה מכות.

לפני השאלות, גיורא אמר שהסיבה שאין עוד עונות לחממה ולשמינייה וכו' וכו' וכו' היא קודם כל כי אנשים מתבגרים ושנית הוא רוצה לספר סיפור חדש. הוא אומר שסקיי היא הסדרה הכי טובה שלו עד היום.

גיורא אמר שהצוות של סקיי הוא 150 איש בערך. היה סיוט לצלם את הסדרה בקורונה. הם צילמו את הסדרה לפני שנה, היה סגר, יצאו להפסקה, אבל כשחזרו לצלם כבר היה קיץ, והסדרה מתרחשת בחורף...

שאלה ממעריצה: האם הקאסט מאוחד כמו הסדרות הקודמות? לטענת גיורא הוא מעולם לא ראה קאסט כזה. בדרך כלל מוצאים אותם באודישנים, עושים כמה מפגשים, שבוע חזרות ואז מצלמים. אבל להם היה המון זמן להתכונן והחבורה התאחדה באמת. שחר ובר מכירים המון שנים בלי קשר. כששניהם התקבלו, שחר ובר ארגנו מפגש לכל השחקנים. לאט לאט הם התחילו להיפגש יותר ויותר וכולם הפכו למשפחה. אולי התחברו יותר מדי... מעיין ושחר שכנים, אגב.

גיורא הציג את הרובוט של סקיי- TK. הוא בחדר של רביד, אגב. רוב הזמן מוסיפים אותו בעריכה.

גיורא ענה לשאלה: איך הוא יודע את מי לבחור באודישנים? הוא אומר שזה כמו קסם. פשוט יודעים. אלפים התמודדו על התפקידים ולקח כמעט שנה ללהק אותם. סקיי היא הסדרה שלקח לו הכי הרבה זמן- שלוש שנים מהכתיבה עד שעלתה למסך. גם בגלל הקורונה וגם בגלל המורכבות שלה.

גיורא החליט לא לענות לשאלה אם סקיי ומילי נפגשו. יהיו המון הפתעות.

מעריצה שאלה את גיורא איך כתבו את השפה של סקיי? הם חיפשו שפה מוזרה אבל אמיתית, וביססו אותה על שפה עתיקה, והייתה מישהי בהפקה שהייתה אחראית לתרגום. רביד כבר ביום הראשון הייתה צריכה לדבר בחייזרית ואף הדגימה את זה... היה צריך להמציא המון מילים כי זאת שפה עתיקה. היא הדגימה "זה הילד שראה אותי אתמול בלילה" ו"אני לא אהרוג אף אחד עד שנמצא את המשבר". גיורא, מצידו, ענה לה ב"מרשים" בחייזרית. בנוסף יהיה פילטר לאינסטגרם עם הרובוט.

בנוגע לשלבי כתיבת הסדרה: בהתחלה גיורא מפתח את הסדרה, מנסה להבין מי זאת סקיי, למה היא באה, מה הרצונות שלה, איזה יישוב, מי המשפחה, קיץ או חורף... בשלב השני כותבים את הפרק הראשון, הדבר הכי חשוב. אז כותבים. אחר כך מלהקים ובוחרים לוקיישנים ואז מצלמים. שנה שלמה הם עורכים (גיורא מת על זה, לכתוב הוא אומר שלא כיף, בושה עליו). מי כותב את המוזיקות? טל ירדני (ההוא מטד"י). גיורא הכי מחכה לתגובה של הקהל באינסטגרם.

מעריץ שאל למה אין עונה רביעית לאי (בן אדם, מחר! או שאין מחר?). גיורא אמר שהסדרה הסתיימה לפני שהמעריץ נולד, ולכן צריך להמציא משהו חדש. האי הדור הבא? טוב, גיורא ניסה פעם משהו כזה וזה לא יצא כמו שהוא רצה... אבל המתח הוא כמו האי.

כנראה רק הפרק הראשון יהיה ביוטיוב... לפחות זה מה שגיורא אמר.

הסדרה צולמה בכרמי יוסף, יישוב בתוך יער, דבר חשוב.

בר סיפרה על זה שהיא הייתה צריכה לקום בארבע בבוקר לסט. היא גם דיברה על למידת טקסט (עידו ושחר לומדים את הטקסט שבועיים מראש).

מעיין אמרה שכל אחד מהם הביא משהו מעצמו לתוך הדמות. היא דומה מאוד לליאור. בר שונה מאוד משלי...

גיורא אמר שלקח להם חצי שנה למצוא את רביד. גיורא אמר שלא היה לו מעולם קאסט כזה.

גיורא חשף שלפעמים היו לו סדרות שלא יצאו לאור. לא יותר מדי, אבל היו קצת. סקיי התחילה כרעיון.

גיורא אמר שאם משהו מצחיק- אז נועה כתבה. נועה אמרה שהיה לה חשוב קצת להצחיק. לדמויות קורים דברים מצחיקים, וגם אריק, ברוש ומקס מצחיקים. שחר אמר שהם יצרו שפה בעקבות הסדרה. דולב הכניס את המושג "שמגג" שהם קוראים אחד לשני. שמגג ו"טומטומאז'".

גיורא אמר שחוץ מכתיבת העונה הבאה של סקיי (תצולם בקיץ!) אין לו מושג. אבל הוא מנסה למכור סדרות לנטפליקס, אז אולי האי תימכר!

שאלה מפרוגי: כמה גיורא בטוח בהצלחת הסדרה שהוא כותב כבר עונה שנייה? גיורא אומר שכל מי שכותב משהו חדש בטוח שיש לו את הדבר הכי טוב שיש ולפעמים גם מפקפק בעצמו. אבל הסדרה הזאת נהדרת וכיפית.

השאלה של פרוגי לשחקנים: איזו סצנה הייתה בלתי נשכחת? כמובן שהם לא יכלו ממש לספר. שחר אמר שבסצנה עם הארוחה, נכנס לרביד קטשופ לעין. גיורא אמר שיש סצנה בה סקיי במטבח והיא לא יודעת מה אנשים אוכלים, אז היא הייתה צריכה לאכול... כף חרדל. באותו טייק היא גם אכלה מרשמלו...

בר ענתה לשאלה של פרוגי: איך לשחק דמות ביצ'ית? בר אמרה שמדובר במתנה. סופסוף יכירו צד אחר שלה. גיורא אמר לה להיזהר מתגובות רעות...

גיורא אמר שעכשיו מתחיל שלב חדש בתולדות סקיי, כשהסדרה יוצאת לאור.

יש להם קבוצת וואטסאפ פעילה.

מסתבר שנטפליקס התלהבו מהפרק הראשון של החממה ולכן הם התלהבו ודרשו רימייק. גיורא דרש צילום בארץ, ונטפליקס שלחו מישהו שיפקח, והם התלהבו מזה.

מאיפה הגיע הרעיון לסקיי? כמובן, אי. טי.

גיורא אמר שאחד מהרעים בסדרה היה צריך להצטלם בבית קפה, ו... נכנס לבידוד. המון ניצבים היו שם כבר, אז הם צילמו את הרע במסך ירוק והשתילו אותו שם! מרתק!

גיורא אמר גם שהוא הביא את אלה לי למודעות, רק בזכות השם בחממה...

שחר נתן טיפים למשחק.

אז א'-ה', מה-14 במרץ, סקיי בערוץ טין ניק. ב-11 במרץ ב-VOD.​
 

Roei152

Well-known member
מנהל
פעם שנייה בכלל, כנראה או בוי הראשונה).
מה הקשר לאובוי?
אובוי זה של אורי ... ולהזכיר למה בכלל היא שודרה ככה? כפולה שודרה בגללל הפטפלירות של נועה , הוט רצו הפקה מקידז ויס כבר הפיקו איתם את כפולה ...
ההפקות הישנות של גיורא משודרות כמו ששודרו בהוט עכשיו בפרטנר וסלקום , כלומר לא צריך לשל ם כסף נוסף כדי לצפות בהם ...
בהוט צריך לשלם כסף נוסף ויס רכשו גם את השמיניה באותו פורמט , זה לא נחשב להפקת מקור חינמית כמו התחנה , זיגי , נעלמים , בהוט...
 

YossihNew

Well-known member
צודק, התבלבלתי במסגרת התמלול, כנראה כפולה זאת הסדרה היחידה שבאמת הופקה בידי שתיהן ושודרה בידי שתיהן.

כל שאר ההפקות לא קשורות- הן הופקו בידי חברה אחת ששידרה אותן, וזה שהיום הזכויות נמכרו לא שווה ערך להפקה משותפת.
 
למעלה