משהו מאוד מטריד...

משהו מאוד מטריד...

ככה, מצאתי משהו מאוד מטריד, ואני רוצה לשתף. אני רציני לגבי כל זה. Eyrie - כפי שאנחנו יודעים, מתורגמת ל"קן הנשרים" והבית שמתגורר שם, הוא בית ארין. הבעיה שלי, היא ש"קן הנשרים" היה בונקר מפורסם של היטלר, בעוד שלבית שמתגורר בחלק זה כל ווסטרוז, קוראים - ארין, קרוב מאוד לארי. אני לא יודע מה להגיד, חוץ מ - מוזר.
 

צאבוש 2

New member
זה בסדר ../images/Emo13.gif

גם האמא והבן שלה מוזרים
סורי שאני לא מדבר בשמות. הסידרה מהממת. פשוט עבר הרבה זמן מאז שגמרתי לקרוא ולא זוכר את השמות
 

Envinyatar

New member
הסר דאגה מליבך

ראשית, מדובר בהחלטה של המתרגמת, לא של הסופר. שנית, כל היחס של מרטין לגזעים "שחומים" כמו הדותראקים (ראה הדמות של חאל דרוגו, למשל) מסיר כל חשש מכך שהוא מחזיק בדעות נאו-נאציות או דומות להן. שלישית ולגופו של עניין: גם אם מרטין היה בוחר בעצמו בכינוי "קן הנשרים", זה היה מוצדק בשל אופיה ומיקומה של הטירה - שנותנת סיבה אובייקטיבית טובה מאד לשם הזה. העובדה שגם היטלר קרא לאחד הבונקרים שלו כך לא אומרת דבר.
 
יש לזכור

מרטין משתמש לאורך הסדרה בדמויות מגזעים שונים (דרוגו, אלאיאיה לדוגמא) ומעולם לא נתן רמז של צל של גזענות. הסיבה האמיתית היחידה שרוב דמויותיו לבנות היא שהסדרה מתרחשת ברובה ביבשת המבוססת על תרבויות אירופאיות. בנוסף לכך, מכיוון ששיטתו לבניית תרבויות היא בעצם לקחת תרבויות מחלקים שונים בעולם ולערבב ביניהם, גזענות פשוט איננה אפשרית. לדוגמה, דורן מבוססת בחלקים שווים על ווילס, ספרד וישראל. האלים העתיקים תמיד נראו לי כהכלאה של דתות קלטיות ודרואידיות יחד עם יהדות מקראית מוקדמת. כבר העירו על כך שלסטארקים מצד אדארד יש מראה "יהודי" מסוים, ולמרות זאת אחת מהם נקראת "אריה" (Arya), שזה אף יותר "ארי" מ"ארין" (Arryn). אבל בעצם "ארי", מלשון "אריה" הוא גם שם עברי מכובד, שלי אישית כבר יצא לפגוש כמה וכמה אנשים שנשאו אותו, ובנוסף היה שמו של גיבור הספר והסרט המפורסמים "אקסודוס".
 
מסקנה?

מרטין כנראה פשוט חושב שהשם הזה נשמע טוב, ומן הסתם הייתי מסכים עימו, אם לא היו מתלוות אליו הקונוטציות האלה.
 
כן, אתם כנראה צודקים,

אבל עדיין, יש הרבה שמוכחים שאולי למרטין עצמו אין כל דעה ניאו-נאצית, אבל אולי הדמויות והאירועים, משקפים חלק ממה שהוא רואה במלחמת העולם השניה. החתונה האדומה, לדוגמא, אורגנה על ידי לאניסטר, זהובי השיער וכחולי העין, ובוצעו על סטארק, בעלי הפנים הקשוחים, השיער השחור ופני הסוס. יכול להיות צירוף מקרים. למרות שהנושא עולה כמעט בכל משחק aGoT שלי עם חברי.
 

Envinyatar

New member
החתונה האדומה

אורגנה בידי בני פריי, שרובם תוארו כמכוערים למדי - וקורבנותיה היו גם צפוניים בעלי מראה גס, וגם רוב וקייטלין, שניהם בעלי מראה "ארי" הרבה יותר. ואגב, גם אם טיווין היה בסוד העניינים (אם כי בהחלט לא המארגן ממש), הרי שתי הדמויות בעלות היופי הלאניסטרי הקלאסי - סרסי וג'יים, לא ידעו על כך דבר. והמסקנה: אין שום קשר, וחבל לנסות ליצור אותו באורח מלאכותי. ומסקנה שניה: לא צריך לחפש מסרים פאשיסטיים או אנטי-פאשיסטים במקום בו הם לא קיימים. זה סתם מקלקל.
 
אני לא מנסה...

למצוא את הקשרים, זה פשוט צץ במוחי. לרגע לא חשבתי שככה הדבר, זה פשוט נראה מוזר.
 

הלדין

New member
זה אומנם נכון.

הלאניסטרים הם אנדאלים והאנדאלים הם בטח ה-"קלטים" של ווסטרוז - גם הקלטים היו בעלי שיער בהיר (ואלה שלא היו, הרומים צבעו את שיערם בעת תהלוכות הניצחון). העיניים האריות הקלאסיות הן תכולות. והאנדלים אכן רמסו את האנשים הראשונים בכל מקום שהם באו אליו כשם שהקלטים רמסו את תושביה האיברים השחומים של בריטניה (שרידיהם חיים כיום בקורנוול). הסטריאוטיפ של בן לגזע הארי הוא בלונדיני ותכול עיניים. זה שהדבר אינו כך במציאות זה כבר בעיה אחרת.
 
העניים של הסטריוטיפ הארי הן:

תכולות עד אפורות. לפי תורת הגזע של היטלר. גם הקלטים נחשבו לארים, בעלי דם נורדי. אבל זה לא קשור לספרים, אז חפיף.
 
למעלה