משהו מעניין שקשור ללימודי מדיטציה

משהו מעניין שקשור ללימודי מדיטציה

כמורה, אני משתמש הרבה בטקסטים כדי ללמד. זהו מעין ערוץ משלים. בנוסף, אני מלמד כיצד להפיק נסים ונפלאות מתוך טקסטים.

ועדיין, אפילו אני, יודע שאת עיקר הלימוד, אי אפשר כלל להעביר דרך טקסט או אפילו לא בדיוק דרך מלים. כמובן שמלים הן חשובות מאוד, אך לא די בהן.

דומה מניסיוני כי ליבות הלימוד, כמעט שאינן יכולות טכנית להיות מועברות שלא בפגישה באחד-על-אחד.
 

GM1988

Well-known member
פרסומת סמויה?

מסכים ולא מסכים.
יש אנשים שפגישה אחד על אחד יכולה לכוון אותם והם צריכים את זה, ויש אנשים שקריאה וחיפוש מידע באינטרנט יכולים לעשות את אותו הדבר, אם לא יותר מפגישה עם מישהו שלא בטוח יוכל לקלוט מה הבנאדם צריך.

ולגבי העניין הפרקטי- בנאדם שמתעסק אך ורק במושגים וידע ומילים- ימשיך להיות רק עם זה ולא יתקדם לשום מקום.
לעומת זאת, בנאדם שהידע פוגש את המהות שלו והם הופכים לאותו אחד- שם מתבצע השינוי האמיתי שרוצים.
 

זה פשוט

New member
אפילו לא ידעתי שאתה מלמד, קול

אתה בקושי מזכיר את זה, מה אתה מלמד? קונג פו?
&nbsp
כשאין מחשבה על משהו אז הוא לא קיים...?
&nbsp
 
בן הוא גם מדריך

כן, אני מלמד כבר הרבה שנים, מגוון נושאים.

שלושת התחומים העיקריים שלימדתי בשנים אלה:

1. קונג פו (מלמד כבר יותר מ-20 שנה, תחום דאואיסטי רחב ידיים שכולל בתוכו הגנה עצמית, בריאות, צ'י קונג, מדיטציה ועוד המון פלאים הכלולים בקסם הבלתי נגמר הזה);

2. אמנות היכולת (מלמד אפילו יותר זמן מאשר את מכלול הקונג פו. מדובר בעצם בחלקים מרכזיים מתוך לימודי הקונג פו, בלי אמנות הלחימה כמובן. זה כולל תחומים כגון אמנות התנועה, הנשימה, הבריאות, הלמידה, ההדרכה, ההגשמה ועוד);

3. האמנות הפנימית (לפני כשבע שנים התחלתי ללמד אותה גם בנפרד משאר הדברים, כאמנות בפני עצמה, במסלול לימודים נפרד. מגוון טכניקות פנימיות שימושיות, עתיקות יותר ופחות, למגוון מטרות).

בכל שלושת המסלולים, אמנות המודעות היא מעין נושא ליבה שמגיעים אליו בשלב כלשהו, אחרי הרבה הכנה.

לאחרונה, בשנתיים-שלוש הנוכחיות, התחלתי ללמד עוד דברים, כל מיני פרקים ספציפיים, מתוך כל הנ"ל.

וגם לפתח כל מיני גישות ועזרות, כגון:
1. The Celestial Body Soruce - שיטת לימוד חדשה שפיתחתי לידע דאואיסטי עתיק, מופלא מאין כמוהו, הדומה מאוד למה שסינבד מזכיר ומתאר שהחל ללמוד (מעין צורה מופלאה, ישירה ועמוקה של צ'י קונג).
2. תמיכה בתהליך ההתעוררות - למי שנמצאים כבר בבית ספר מתאים ו/או בתהליך אמיתי ועמוק של התעוררות, מתן סיוע בו.

כיף.
אף פעם לא חשבתי שאני אהיה מדריך או מורה, אין לי נטיה טבעית לשם, אך כרגע - בינתיים - אני משרת בזה גם כן... ומפיק מזה המון, כולל הנאה רבה.
 

זה פשוט

New member
מעניין אותי החלק של הגישות

בגוף השמימי הכוונה לשדה התודעה בלי כובד המחשבות? הכוונה להתעוררות הקונדליני? כי על זה אני יכולה לכתוב המון, אני חשה לפעמים נשאבת החוצה מהגוף לא כחוויה חוץ גופית שגם עברתי אלא כפתיחת הלב.
גם קראתי שהצליל הפנימי, הנאדה, שהתחלתי לשמוע לפני ארבע שנים בעקבות מדיטצית עין שלישית, הוא סימפטום להתעוררות. ואולי גם עוויתות, יש לי המון מזה לאחרונה בכתף שמאל (בינתיים נשלל מקור נוירולוגי)- מה דעתך?
תמיכה בתהליך...מעניין.
 
מנסה להשיב


בנוגע ל"The Celestial Body Source" הכוונה בראש ובראשונה היא לשמיימיותו של מקור הגוף. לפיכך, השם המקוצר של השיטה, שנמצא הרבה יותר בשימוש, הוא פשוט:

"Body Source"

אך כמובן, גם הצירוף "Celestial Body" מופיע בתוך השם... ומשמעותו יכולה להיות יחסית ומגוונת, בהתאם לשלב ההתפתחות של הלומד.

כשלומדים Body Source לומדים לזהות, לחוות ולטפח את "הגופים השונים" שלנו באופן ישיר, אך לא מגדירים אותם או מסבירים לגביהם דברים, בטח לא לפני שהם מורגשים היטב באופן בלתי אמצעי והופכים להיות עקרון פעיל בחייו של אותו אדם.

לא רק נטייתי האישית אלא גם נטייתה של המסורת הדאואיסטית הזאת היא להימנעות מהגדרות מיותרות. כמובן שרובנו בדיוק הפוכים בעניין זה:

אנחנו נוטים להימשך להגדרות בדיוק היכן שהן חסרות תועלת עבורנו ודווקא אז לעסוק בהן כמה שיותר; ואנחנו מתקוממים ואף מתקצפים על הצורך בהגדרות בדיוק היכן שאנחנו זקוקים להן באמת.

לגבי שאלתך, אינני יודע... ואינני רואה טעם בניחושים שכאלה... אך אם הם עוזרים לך או אפילו רק מהנים אותך, הייתי מעודד אותך להמשיך בהם, באופנים שמשמחים אותך ונעימים לך.
 

זה פשוט

New member
הניחושים מהנים כי זה חופר בשכל וזה מה שקורה כרגע

היום סו"פ הבנתי שאחת השאלות בעבודה של קייטי, מי תהיה בלי המחשבה זה ניסוח שונה (של החקירה של רמנה בשאלה מי אני. השאלה של קייטי מנוסחת בזמן עתיד ולכן תמיד עניתי מהשכל. אבל התשובה זהה ואני לא אחזור עליה כי זה שוב יכוון לשכל
&nbsp
אגב מודה שלא הבנתי הרבה מההסבר שלך על הגוף השמימי או הגופים השונים, מבחינתי יש רק גוף אחד, ארצי, עם כל הבאגנים שלו, וברגע שאני רואה אותו מלמעלה, כמו שאומרים, אז יש תחושה יותר קלילה וזורמת
 
למעלה