משהו מפחיד שקורה לי כשאני נהיה עם חשיבה חיובי

asafasaf26

New member
משהו מפחיד שקורה לי כשאני נהיה עם חשיבה חיובי

בזמן האחרון קורים לי דברים מפחידים שאני חושב בצורה חיובית, אתן דוגמא. לפני 2 חודשים דברתי עם דוד שלי בטלפון שהיה בדכאון וניסיתי לעודד אותו שהכל יהיה בסדר ושאין לו מה לדאוג ושאני מוכן לעזור לו ולטפל בו(למדתי כל מיני דברים ברפואה הוליסטית) והרגשתי עם זה ממש טוב שהנה אני הולך לעזור למישהו וזה אולי ייגרום לי להיות ולהרגיש שזה שאני עושה משהו ועוזר למישהו יוציא אותי מהדכאון של עצמי שאין לי בשביל מה לחיות וכו.., דקה אחרי שניתקתי את השיחה נכנסתי לאוטו ונסעתי בזמן שאני נוסע באה מכונית והזיזה אותי מהמסלול שלי והעבירה אותי למסלול השני וכמעט זה נגמר בתאונה איומה. חוויה 2: חזרתי מהבית כרגע ותוך כדי הנהיגה חשבתי לעצמי שנמאס לי מאיזה תרופה פסיכיאטרית שאני לוקח כדי לישון ושאנסה בכוחות עצמי להסתדר ולהרגע ולישון כי אין לי כוח להיות תלוי בכדורים,הגעתי לתחנת דלק, המוכר שאל כמה אני רוצה אמרתי לו 25 שקל, הוא שאל שוב אמרתי לו 25 שקל. הוא מילה והלך ופתאום ראיתי שזה זז וזז וזה הגיע למאה שקל אמרתי לו אמרתי לך ב 25 הוא התחיל לצרוח לא נכון אמרת לי למלא במלא ופתאום בא אדם מבוגר(שלא עובד שם) והתחיל לצרוח עלי נכון גם אני שמעתי מלא ושניהם צרחו עלי אז התחלתי לצעוק עליהם ששזה לא נכון שאני בקשתי ב 25 שקל ואז התנפלתי על האדם המבוגר שהתערב כי הוא לא עובד שם ואמרתי לו מה אתה מתערב וקיללתי אותו חתיכת מכוער כי כבר הרגשתי שנמאס לי מהמדינה הזו והוא שיקר כי הוא היה רחוק ממני ואני ישבתי בתוך האוטו והוא היה רחוק ולא ייתכן ששמע שאמרתי שימלא מלא הרגשתי באותו רגע שנמאס לי ואני רוצה פשוט למות ושנסעתי הביתה אמרתי לעצמי אני עכשיו הולך לקחת 2 כדורים במקום כדור אחד שאני בדכ לוקח וכל התחושה שאני רוצה לישון בלי הכדור נעלמה והתחלפה בצורך עז ליותר כדורים. מה זה מה קורה ? מי יוצר את המצבים האלו? התת מודע? האגו?
 

naty3

New member
אם הכותרת היתה נכונה, זה היה צריך לקרות

לכל מי שמתעסק בנושא. אין לך בשביל מה לחיות? חשבת על מה שיש לך בזמן האחרון? שב ותרשום על דף את כל הדברים הטובים שיש לך. אני למשל מודה על הדירה בשכירות שאני יכולה להחזיק, על העבודה שיש לי וכו'. מי שיוצר את המצבים האלה זה אתה בעזרת התת מודע - אתה מושך את חלקם אליך. אירועים חיצוניים כמו המכונית שהזיזה אותך מהמסלול זה לא משהו שאתה יכול להשפיע עליו. לגבי שאר הדברים, לא יודעת מה להגיד לך... למרות שזה נראה כמו העצה הלא נכונה לתת, תמשיך לחשוב חיובי, הפוך כל מחשבה שלילית לחיובית באותו רגע.
 
תגידי

אם את לא יודעת מה לענות לו, אז בשביל מה לענות כלל? ושאלה שניה, לגבי העיצה הזאת שלך, להפוך כל מחשבה שלילית לחיובית, איך הולך לך עם זה?
 

naty3

New member
למה לתקוף? עשיתי רע למישהוא?

התחלתי לכתוב לך תשובה, אבל הנימה ("לגבי העיצה הזאת שלך"-נשמע מזלזל) לא עושה לי חשק בכלל לענות לך.
 
אוקי

יש פה עניין של אינטונציה, אני לא תוקף וזאת לא הכוונה. אז מה לגבי התשובה?
 

naty3

New member
התשובה היא..

אני עונה על מה שאני יודעת. לגבי המחשבות הולך לי טוב כי כבר הפכתי את זה להרגל.
 

naty3

New member
יש מחשבות שליליות, אבל אני מחליפה למחשבה

חיובית. אני שולטת בשכל קצת יותר מבעבר, אבל יש עוד דרך ארוכה..
 
מדען חלל

למיטב הבנתי אין כזה דבר שאין מחשבות שליליות אנחנו חיים בעולם דואלי, והמוח שלנו פועל באופן דואלי- כמו שיש מחשבות חיוביות יהיו גם מחשבות שליליות. העיקרון הוא פשוט לא לתת את הכוח (של הלחץ והפניקה) למחשבות השליליות, משהו בסגנון "שלום, תודה שבאת, ביי" מה שנקרא "thanks for sharing" ג'ון אסרף הסביר את זה פעם באחד הסרטונים שלו- אנחנו פשוט שואפים למצב שבו יש לנו יותר מחשבות חיוביות אוטומטיות מאשר מחשבות שליליות אוטומטיות
 

DBTK

New member
לדעתי אלה מצבים שהיו למען מטרה כלשהיא.

לא יכולה להגיד איזו, אבל לא קורים דברים סתם. לא מייחסת את זה בכלל לתת מודע וחשיבה שלילית...לא קשור אפילו. זה היה למען משהו שבגללו זה קרה. מצטערת שזה נשמע מעורפל, אבל זה בגלל שאני מאמינה ככה ורק יודעת שדברים לא סתם מתרחשים. יש לזה סיבה. לפעמים אנשים מתעכבים ואחרי זה מגיעים למקום שבו היו אמורים לעבור רבע שעה לפני ומגלים שאירעה תאונה במקום. לא יודעת מה היה המקרה הספציפי לסיבה שככה התנהגו אלייך בתחנה, אבל לך תדע...אולי בסה"כ עשו לך טובה במשהו, אבל קשה ברור לחשוב ככה כשמרגישים רע מזה.
 
את צודקת

הגישה שלי בעניין, שדברים קורים כדי לשקף לנו תכנים פנימיים. לא במקרה קורים לנו דווקא הדברים שלוחצים לנו על הכפתורים הספציפיים שלנו, מה שנקרא "חוק מרפי", כאילו העולם עושה לנו דווקא. אבל זה לא העולם עושה. המציאות היא חלום, בדיוק כמו חלום בלילה, רק שאנחנו חווים אותו באופן לינארי, לעומת הלילה שלא. לתוכן של המציאות "הערה" שלנו יש משמעות עמוקה לא פחות. עלינו להסתכל על סמלים בחיים שלנו באותו אופן שאנחנו מפרשים סמלים בחלום. בקשר למה שקרה לבחור בתחנת דלת, קרו מס' דברים שלא קשורים אליו, איש צועק עוד איש צועק אבל עובדה שהבחור מצא את עצמו מגיב לזה ונכנס למלחמה, בעוד שמישהו אחר היה יוצא מזה בדרך אחרת. אז זה לא צירוף מקרים.. ולנושא של צעקות ומריבות, תמיד צריך שניים בשביל, זה כמו ריקוד טנגו.. הוא לא תיאר את החלק שלו ביצירת המתח שגרם למריבה הזאת, זה לא סתם שהתחילו לצעוק עליו, הוא עודד את זה בגישה שלו, בודאות. מתי זה משתנה? כשהאדם מבין שהוא חולם, ואז הוא לא לוקח את החלום באופן אישי, פחות מזוהה עם החלום.. ויכול להתבונן בחלום מבחוץ, אז החלום מאבד מהכוח שלו עלינו, ובנוסף אנחנו מתקרבים יותר להכרות של מי אנחנו באמת מעבר לחלום ולפיקסלים והאשליות המשתנות מול העיניים שלנו.
 
מסכים ומוסיף

אין מחשבות שליליות, ואין מחשבות חיוביות, יש מחשבות. כל השאר זה שיפוט שלנו עליהן, תוויות שאנחנו מדביקים. אושר זה עניין של פרשנות לתחושות. שאת חווה פחד ואימה, באותו אופן יכול להתפרש ככיף חיים כשאת ברכבת הרים לדוגמא.
 

scorpion86

New member
ברמה התאורטית, זה נכון

ברמה המעשית, מחשבה חיובית היא מחשבה שמשרתת אותנו ומחשבה שלילית היא מחשבה שלא משרתת אותנו. וברמה הגופנית זה פשוט מאוד: משהו שמשרת אותנו (את הרצונות שלנו, התשוקות, השאיפות) ישלח רגש חיובי. משהו שלא משרת אותנו, ישלח רגש שלילי. איך אני אדע אם המחשבה שלי חיובית או שלילית (למרות שמחשבה כשלעצמה היא נייטרלית)? אני אבדוק איך אני מרגיש. אני מרגיש טוב? נקרא לזה מחשבה חיובית ואותה אני אשמר. אני מרגיש לא טוב? נקרא לזה מחשבה חיובית, ואם אני מספיק מודע אני מייד אחליף אותה במחשבה חיובית (אלא אם כן אני נהנה לסבול).
 
אוקי

אני אקדים ואומר, שכשאתה מודע, אז למחשבות אין אחיזה עליך.. כך שאתה לא צריך לעשות שום החלפה אקטיבית של מחשבות. הבעיה היא בחוסר המודעות. איך היית פותר את זה?
 

scorpion86

New member
איך הייתי פותר את מה?

מההתנסות האישית שלי אני צריך להחליף את המחשבות (תפיסות) ישנות כדי לעשות באמת שינוי, אחרת במקרה הכי טוב אני שליו ורגוע באופן זמני (עד שהמחשבות השליליות יעלו שוב) המיינד הוא בסך הכל מחשב. אם לא הכנסת מחשבה חדשה, מבחינתו המחשבה הקודמת עדיין תקפה.. ככה זה ושוב, זה לא תאוריה שקראתי מספר, זה מהתנסות אישית
 

scorpion86

New member
אוקיי

לפני שנה במיוחד סבלתי מדיכאון בגלל סדרה של כשלונות בלימודים (במדעי המחשב) ובדידות היה ספר שאהבתי, בעצם שניים אחד זה "בוחרים להרגיש טוב" והשני "כוחו של התת מודע" הספר בוחרים להרגיש טוב מתאר שיטה שבה יש רשימה של 11 מחשבות מעוותות במיוחד בזמן דיכאון בשיטה אנחנו מחליפים את המחשבות במחשבות הגיוניות וחיוביות תוך כדי שעשיתי את זה (מה שהיה מאוד קשה בהתחלה) גיליתי הרבה מאוד דפוסי מחשבה על כסף ועל אנשים בכלל. ידעתי על הקיום של המחשבות האלו אבל לא ידעתי שאפשר "להתמודד" איתן. החלפת המחשבות האלה גרמה לי לשינוי רגשי מאוד גדול. אני יכול לספר על התקופה הזאת הרבה (באותה שנה בסוף השגתי מספיק כסף כדי לטייל במזרח, עשיתי פסיכומטרי בהצלחה והתקבלתי לפסיכולוגיה, הכרתי חברים, והרגשתי סיפוק מהעבודה שלי) אבל מה שחשוב בהקשר שלנו: בלי החלפת מחשבות במחשבה חיובית לא ניתן באמת להתמודד עם דפוסי מחשבה קלוקלים. אפשר להתבונן בהם, להתפלסף עליהם, לספר עליהם בפורום, לחקור אותם- אלה פעולות מעניינות לכשעצמן, אבל מה שיקרה בסוף זה שמחשבות אלו ימשכו אליהם עוד מחשבות ועוד מחשבות ועוד מחשבות. ומה עם פתרון באופק? כלום! אם מתמקדים במחשבה הקלוקלת ולא בפתרון, נשארים עם המחשבה... וזה לא נעים... עכשיו שאני סטודנט לפסיכולוגיה אני מבין את זה. במחקר על התניה ולמידה, פסיכולוגים יודעים ש"עונש" זה לא דבר שעובד, מכיון שבעונש, בניגוד לתגמולים, אומרים לאנשים מה לא לעשות. למשל, אם תכה את אח שלך, תקבל נזיפה מההורים. זה עונש. אבל זה לא עובד. מכיון שלא סיפקת לילד אלטרנטיבה, חלופה, מה כן לעשות. בדיוק ככה עובד השכל האנושי. אם לא תספק אלטרנטיבה, מה *כן* לעשות, מבחינתו של השכל, ההתנהגות הקודמת מקסימום תשנה צורה אבל היא לא תתחלף.
 

scorpion86

New member
אתה!

אני יודע שקשה מאוד לעכל את זה, אבל אתה מושך אליך את כל הדברים שאתה חווה. ושמתי לב שאתה מודע לזה וזו התחלה טובה. עכשיו.. חשיבה חיובית.. חשיבה חיובית היא דבר נפלא אבל ברוב המקרים היא ציפוי עדין שמכסה מסה שלמה של חשיבה שלילית- אמונות שליליות, אופי, נטיות, וכו'. אתה נתת עצות חיוביות? מצוין! עכשיו היקום אומר: כדי לבדוק את הרצינות שלך, אני הולך עכשיו להעמיד אותך במבחן אתה נכנס עכשיו לסיטואציה שנראית אלימה, אתה נכנס למצב של כמעט-תאונה לאור המחשבות החיוביות שרכשת, בוא תבטא את ה"אני החדש" שלך והיה ותיכשל במבחן- תגיב כמו שאתה בד"כ מגיב, כנראה בבהלה, אלימות, חשש, כעס- אין בעיה! יהיה לך מועד ב'! חשוב שתבין- כל פעם שאתה מכריז על מחשבות חיוביות, על גישה טובה יותר, על אופי חיובי יותר, היקום ימשיך לשלוח לך מבחנים (מבחינה מטפיסית מדובר פשוט בגלי-הדף שממשיכים להיווצר ע"י המחשבות השליליות הישנות, כי למציאות הפיזית לוקח הרבה זמן יחסית להתחלף) לרוץ לתרופות זה לא יפתור כלום. התרופות פשוט משכיבות אותך לישון. חשוב שתבין שאתה בורא את כל מה שנמצא בתוכך. ואם אתה רץ לתרופות אתה בעצם מכריז/אומר: "אני לא רוצה לדעת מה נמצא בתוכי". אירועים כאלה "מכריחים" אותך להתבונן פנימה. האם תסכים לזה? האם תיענה לאתגר? האם תעשה שינוי פנימי ולאו דוקא שינוי חיצוני של "מחשבות חיוביות"?
 
למעלה