משהו קצת אחר :)

mikielm

New member
משהו קצת אחר :)

כיצד אני יכול לברר תאריך יום-הולדת של מישהי (יש לי שם + משפחה + כתובת) ? אני רוצה לשלוח לה מתנת פיוס גדולה ליומהולדת אך שכחתי מתי הוא (ולברר מאחרים זו לא אופציה) משרד הפנים לא יתנו לי סתם ככה נכון?
 

omkgu

New member
נכון, אבל שיחה טובה בכיסוי יכולה לעזור

אם לא הצליח - כל חוקר פרטי סביר יברר לך בדקותיים
 
סליחה עמרי, מה נכון בשאלה ?

ההנחה הטמונה בשאלה ("משרד הפנים לא יתנו לי סתם ככה נכון?") שגויה לחלוטין, לפי מיטב ידיעותי, משרד הפנים מעניק את השירות הזה בתמורה לתשלום אגרה סמלית (לאחרונה שלמתי 15 ש"ח, הרבה הרבה פחות משכירת שירותיו של חוקר פרטי..., ולצורך זה קיימים טפסים מיוחדים של משרד הפנים). בזמנו, היה ניתן לבקש כל נתון באמצעות נתונים אחרים (בתנאי שהם מספיקים). יתכן והמדיניות שונתה ותאריך לידה כבר לא מספקים, אך קשה לי להאמין. סיפור אמיתי מהחיים, בתחילת שנות ה-90 טפלתי בהגנתה של חב' ביטוח שנתבעה. התובעת טענה שהיא בגיל מסויים, אולם לאור מסמכים מסויימים סותרים (התיק הרפואי היה בידי) החלטתי לנקוט ביזמה וביום הדיון של ישיבת ההוכחות (שהיתה אמורה להתקיים בצהריים) הלכתי רגלית מהמשרד שבו עבדתי, למגדל שלום שבו שכן משרד הפנים, וקבלתי בתוך רבע שעה תמצית פרטיה האישיים של התובעת, כולל גילה הנכון (התיק הסתיים עבורה בקטסטרופה).
 

omkgu

New member
מה שנכון הוא

שמשרד הפנים לא כולל תאריך לידה בטופס הפרטים האישיים. לפחות עד כמה שאני יודע. הטופס שונה לפחות פעמיים בשנים האחרונות. אין לי ספק ששיחה טובה בכיסוי יכולה למציא פרטים טריוויאליים כמו תאריך לידה ולכן זו ההמלצה הראשונה. אם לא מסתדרים, אין בעיה לפנות לחוקר. יש לשים לב שבשיחה בכיסוי לא עוברים על החוק (קבלת דבר במרמה; התחזות לאחר וכו'). בהצלחה, עמרי
 
מה שנכון נכון, ומה שלא...

עיינתי אצלי בתשובת משרד הפנים באחד התיקים (מצ"ב בהשמטת הפרטים המזהים), ואכן, לא מופיע תאריך הלידה (בניגוד למצב שהיה לפני שנים רבות). הבטחת שחוקר סביר יצליח בתוך דקותיים. ובכן, על כך אני חלוק עמך לחלוטין. לא ניתן להבטיח הצלחה בכלל, וגם לא בתוך דקותיים, אם החוקר הוא סביר, היינו (בעיני לפחות), מקפיד לא לעבור על החוק (כדי לא לאבד משלח ידו...). הדרך היחידה המבטיחה הצלחה בתוך דקותיים, היא השגת המידע בעבירה, כמו שימוש ברשומון. בשיחות בכיסוי, אחוזי ההצלחה נמוכים. מה פתאום שתשאל ויענו לך תאריך לידה מדוייק ? גם תכנון שיחה ערמומית בכיסוי (כמו, "מדברים מחב' XXX ואנו עוסקים בפרסום טלפוני. לשם כך חלק מהנשאלים יזכו בפרס נאה במידה ותאריך שנת לידתם הוא התאריך שנבחר מראש ושמור בפיקוח רו"ח במשרדי החברה. מהו תאריך לידתך גברתי ומה שמך ?". או, שלום גברתי, אני מחפש את YYY ששנת לידתה... ). רוב הנשאלים חשדניים ויסרבו ליפול בפח המטומטם. נסה אצלי לשאול אותי שאלות במסווה כלשהו. לא תספיק להשלים את המשפט הראשון, והטלפון יטרק בפניך (ברוב המקרים גם בלי מילת נימוס אחת) ! חוץ מזה, כיצד אתה יכול להבטיח הצלחה ועוד בתוך דקותיים ? אתה קבלן הצלחות ? אין מקרים שבהם בטלפון לא עונים בתוך דקותיים ? אין אפשרות להבטיח הצלחה בלא לעבור על החוק ומבלי להחזיק במרשם האוכלוסייה אגב, הייתי חוקר "סביר" (הרבה יותר מסביר, חוקר מעולה) והקפדתי לא לבצע עבירות, ואילו הייתי ממשיך במקצוע היום, אני משוכנע שלא הייתי מסתכן באחזקת המרשם. האם זה היה הופך אותי היום לחוקר "בלתי סביר" ?
 

omkgu

New member
לאט לך קורנס

השיחה לא חייבת להיות אליה. האם אמה לא תענה לשאלה של חברה לקורס מהצבא שרוצה לארגן מסיבת הפתעה? להנהלת חשבונות כדי לעדכן פרטים? האח לא ישיב לידיד מהאוניברסיטה שרוצה להתחיל איתה? לא כולם חשדניים ולא כולם טורקים טלפונים. הקול המתאים בעיתוי המתאים עושה פלאות. לא צריך בשביל זה מרשמים והאמן לי, תוך דקתיים מרגע שעונים (אולי כדאי היה להבהיר את זה..) ויש לכל חוקר שיודע לעשות שיחה את המידע. בסך הכל תאריך לידה. לא מספר כרטיס אשראי ולא מידע מסווג. תתפלא (מניסיוני הדל) כמה אנשים לא מייחסים חשיבות לפרטים אישיים כגון תעודות זהות, תאריכי לידה, מצב משפחתי ועוד.
 
אגיד לך בכנות, עמרי

"שיחה בכיסוי" למטרת השגת פרטים המופיעים במרשם האוכלוסיה, היא סיפור כיסוי אצל רוב החוקרים, לשיטת העבודה האמיתית, היינו שימוש בעבירה במאגר מידע חסוי שדלף באופן שערורייתי לרשת, והמשמש חוקרים פרטיים רבים, להפקת רווחים. לא התכוונתי (חו"ח) אליך. זו השערורייה של מדינת ישראל, שמרשם האוכלוסין דלף, ולכן החוק החדש כה מדאיג. תאר לך שהתמונה האישית של כל אזרח תדלוף לרשת מהמאגר הממשלתי. רפובליקת בננות דמויית דמוקרטיה. בעיני, זה דבר חמור ביותר שחוקרים פרטיים לא רק מבצעים עבירות, אלא מפיקים רווחים מביצוען. אילו הייתי ממלא תפקיד במטרה האפסית שלנו, משטרת הבטלנות והמחדלים, הייתי בודק את הנושא לעומק במשרדי החקירות, ולא הייתי מתייאש בקלות עד שהייתי ממצה את כל האפיקים כדי למצוא מי האחראי להדלפת המרשם והעמדתו לדין. שיחות בכיסוי (אמיתיות) אינן בעלות יעילות וסכויים גבוהים. זאת אני קובע מנסיון עבודה של יותר מ-10 שנים במקצוע. אמנם לא הצטיינתי בתחום הזה של השגת מידע בערמה (אני הצטיינתי בהשגת מידע בחקירות פרונטליות בלי כל כיסוי, גם כנגד כל הסכויים, וגם לאחר שחוקרים שקדמו לי, ניסו ונכשלו, וההגיון אמר, שהותירו "אדמה חרוכה"), אבל אני יודע משהו בתחום זה.
 

omkgu

New member
תודה על כנותך

איני מתיימר להיות בעל ניסיון כשלך, איני יכול להשוות אחוזי הצלחה. גם לי היו לא מעט כשלונות לאורך השנים. אני בתחום משנת 1997 בסך הכל. אבל יודע משהו בתחום. דע לך זאת: ממרשם האוכלוסין לא תצמח לך טובה רבה. החקירות האמיתיות הן פגישה אקראית כביכול, עבודת הכנה יסודית ומעל לכל - שיחה טובה בכיסוי. היא ואין בלתה. את המידע שקשה להשגה לעולם לא תמצא ברשת. חייבים לא מעדכנים את כתובתם, לא מעבירים על שמם נכסים ולא פותחים חשבונות בנק על שמם. שום בדיקה באינטרנט לא תעזור לך ויודע מה? גם אנשי קשר בבנק וברשות המיסים לא. אתה יכול לכלות ימיך בחיפוש אחר חשבון בנק שלא שרשום על שם שכן או חבר מהצבא. לא תמצא כך. מעקב טוב, עבודת הכנה וחקירה יסודית (ושוב, עם שיחות בכיסוי) הן הדרך היחידה לאתר מידע כזה.
 
לדברים שאמרת עכשו אני מסכים

לרובם. אבל בשאלה והבקשה הצרה של השואל (תאריך לידה של פלונית) אין טוב יותר מהמרשם. שם כתוב תאריך הלידה הרשמי, ואין בלתו. זה מידע נגיש וקל המצוי כנראה (אין לי ידיעה אישית, אלא רק השערה מאד הגיונית...) בידי רוב משרדי החקירות של היום (לפני 20 שנה המידע הזה לא נמצא בידי שום משרד...). להמחיש (עד כמה שהוא טוב), בדוגמה שהבאתי, התובעת טענה לגיל צעיר יותר מכפי גילה. לדבר הזה היו השלכות על גובה הפיצוי. לאחר שענתה לשאלותי בקשר לגילה, בקשתי שתציג לי תעודת זהות (לא היתה לה, באה להעיד בביהמ"ש בלי ת"ז...) וחזרה על שקריה. שלפתי את תמצית הרישום של משרד הפנים. אמינותה נפגעה קשות בקשר לכל טענותיה.
 

bennycom

New member
תנסה לחפש אותה בפייסבוק

או הכי פשוט תשאל אותה או את חברותיה
 
גם זו עצה שיכולה להועיל, אבל מוגבלת בסיכוייה.

אני לא רוצה להחשף בשמי המלא האמיתי. אבל אילו ידעת שמי המלא וחפשת בפייסבוק, לא היית מוצא דבר. לא שחברים לא הציעו לי להצטרף. הציעו, אך אני נוחר בבוז מול "השירות" שפייסבוק מציע. אין סיכוי שאצטרף אי פעם. לא רק בגלל שאיני רוצה לפזר על עצמי מידע ברשת.
 

mikielm

New member
קודם כל תודה על התשובות חברים

פייסבוק לא טוב. להתקשר לביתה גם לא. גם הטופס של משרד הפנים נראה לי קצת יותר מידי חטטני אני צריך רק את תאריך הלידה, בלי שום עקבות. פרפקציוניזם רומנטי
 
למעלה