"משחק מקדים" - שמות אלות אלים

יהוה

אל שמי,בעל אישיות דו קוטבית(מציג את עצמו כרב חסד וארך אפיים ומצד שני כאל נוקם שחרון אפו עולה לעיתים קרובות) דוגל בסגידה בלעדית ודורש צייתנות מוחלטת מצד מאמיניו. לפי ממצאים ארכיאולוגים עלתה סברה כי בני ישראל הביאו איתם את האמונה באל זה לאחר שפגשו את פולחנו במדבר ע"י המדיינים. בתקופת המקרא היה פולחנו נערך לעיתים קרובות במקביל לאלים כנעניים אחרים,דבר ש-ככל הנראה לפי מספר עדויות שלא אומתו מעולם-גרם לו ממש להתרגז.
 

5halo

New member
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח LOL!!!!!!!!
 

supe

New member
נו..אם כבר לפחות באמת לתת מידע..

אל מלחמה שמי.סבור שפולחנו החל בהשראת כת סת' המצרית,ועם הבאתו לכנען הוצג כאל השחרר את העם השמי מעול מצרים וקיבל מעמד גבוה ע"י העם.עם השנים טבעו ה"סת'י" של הפולחן הביא לכך שהוכר כאל היחיד שעל בני ישראל לעבוד.במשך תקופה תואר כי נלחם (בהצלחה) באלים שונים בארץ ולבסוף כהניו החלו לספר כי הוא האל היחיד בעולם. כיום,מספר דתות שונות משתמשות בשמו העממי של יהווה (אלוהים,שבא לתאר אלים רבים-אלוה(ים)/אל ואלה(ים)) בכדי לתאר אל יחיד ו"אולטימטיבי".
 
כן אני יודע

פשוט ההודעה המקורית שלי נכתבה בצורה הומוריסטית ולכן חשבתי שזה מצחיק שהגבת על ההודעה ונתת מידע רלוונטי ורציני
ד"א אני עוד באיזור,אתקשר מחר או מחרתיים,אני קצת עסוק עם האחיינית החדשה שלי
 

escorpioni13

New member
תאור מעניין

הכן תאור מאוד מדוייק ........ מצד אחד אל אוהב רחום וחנון אבל חסר סובלנות לכל דבר שלא מבוצע כפי שהוא רוצה הכל פתוח והרשות נתונה מצד אחד ..... אבל מכות עליך אם לא נישקתה את המזוזה בפעם המאה שנכנסתה לחדר באותו יום תאור מעניין ..........
 

Bartal j

New member
נפטיס/נבחת

נפטיס היא אישתו של סת' ואחותם של אוזיריס ואיזיס. לפי המיתוסים היום שבו נולדה היום השביעי. מתוארת כאישה אשר סמל הבית על ראשה או סל קלוע ופירוש שמה הוא "גבירת המקדש" או "גבירת הבית". במקור נפטיס זוהתה עם אדמת הנילוס הפוריה, משפחה גידול ילדים, נועדה לשמש כשליטה בבית החיים ורעייתו של סת' אך היא התאהבה באוזיריס אחיה ובעלה של אחותה לאחר שסת' בעלה אל המדבר והאדמה הצחיחה נעדר לרוב כשיצא לקרבות להלחם, מסופר כי היא התחזתה לאיזיס ושכבה עימו דבר אשר עורר את זעמו של סת' או שימש לו תירוץ טוב לרצוח את אוזיריס ולדרוש את השליטה בממלכת השמיים לעצמו. יש הטוענים כי היא אימו של אנוביס אשר נולד כתוצאה מהתעלסותה עם אוזיריס. היא זאת שעזרה לאחותה איזיס למצוא את חלקי גופתו המבותרת של אוזיריס אשר סת החביא. נפטיס מייצגת את האישה ההולכת אחר הלב, זאת שתרד אחר אהובה באש ובמים לשאול אם צריך, תוותר מרצונה על ייעודה ועל יופייה למענו גם בידיעה כי הוא אינו אוהב אותה וכי ליבו שייך לאחרת, העיקר להיות איתן. כיום מתוארת נפטיס כאלת שאול אשר איבדה את יופייה וזוהרה, היא מביאה עמה קור, שיערותיה מזכירים מגע של תכריכי מומיה ונשימתה קטלנית ומסוגלת לקחת חיים.
 

Bartal j

New member
נוט

נוט (במצרית עתיקה: "שמים") היא אלת השמים במיתולוגיה המצרית. בין תאריה: "מכסת השמיים", "המגינה", "השולטת בכל" ו"היא המחזיקה אלף נשמות". נאמר עליה שגופה בדמות פרה ענק ומלא כוכבים כיאה לאלת פרה שמיימית ושהיא בתם של שו ותפנוט ואחותו ואשתו של גב - אל האדמה, אשר ביחד הולידו את אוזיריס, איזיס,הורוס, סת ונפתיס המצרים האמינו כי נוט מהווה מחסום בין הכוחות הכאותיים שמחוץ לעולם, לעולם המסודר והרציונלי - ומסיבה זו מתוארת כאישה בצורת קשת המגינה על העולם הנמצא מתחת בטנה. בספר המתים מתוארת נוט כאלה המגינה על המתים, מאכילה ומשקה אותם.
 

kagome10

New member
מוקוש

אלת עבודות הבית הנשיות, פטרוניתן של הנשים, טוות הגורל. לעיתים מתוארת עם שתי עוזרות, דולה ונדולה,משמעות שמותיהן - גורל/מזל טוב וגורל/מזל רע. מוקוש הייתה אחת מהאלות המרכזיות, ויש לה עוד תחומי השפעה. מתוארת לעיתים גם כפטרוניתן של המכשפות. שייכת למיתולוגיה הסלאבית. נשואה לוולס.
 

RabeJungfrau

New member
מוריגן

אלה קלטית האחראית למלחמה ומוות, אך גם לפיריון ותשוקה. מבין כל החיות, היא בעלת זיקה לעורבים. קריאת הקרב שלה חזקה ועוצמתית, נוסכת אומץ בלוחמים. מנחה ראויה ורצויה לה היא דם.
 

kagome10

New member
מורנה

אלת החורף. באחד החגים נהוג היה לשרוף בובות שלה תוך כדי שירה : מורנה עלינו נמאסה, את כל לחמנו אכלה. בימינו קיימת עדיין גרסא של הטקס הזה, רק שבגרסא המודרנית יותר לא מוזכר שמה של מורונה, והבובות מסמלות את החורף. על פי המיתוס, בסוף החורף וולס מביס אותה ומביא לבוא האביב, עד החורף הבא. מורנה איננה אלה רעה, היא מייצגת חלק חיוני מהחיים, בניגוד למלכת החורף באגדות וסיפורים מודרניים.
 
למעלה