"משחק מקדים" - שמות אלות אלים

kagome10

New member
מאט סירה זמליה

תרגום שמה: אמא אדמה הלחה. אלת האדמה, וכל תבואתה, אם גדולה. אלת פיריון. מיתולוגיה סלאבית
 

FaeryQuiene3

New member
המוריגאן - הוספה והרחבה

המוריגאן היא הייתה אחד מהטוּאַטַ'ה דֵה דָאנָאנְן ותרמה לניצחון על הפיר-בּוֹלְג בקרב מוּיְטוּרה הראשון ועל הפוֹמוֹרִיאנִים בקרב מוּיְטורה השני. פירוש שמה הוא "מלכת השדים" או "מלכת רפאים". היא הופיעה כאלה יחידה או כּאלה משולשת המורכבת מהמוריגאן, מָאכַה ובָּאדבְ, או כשלוש אלות-אחיות: בָּאדבְ- חֵמָה, נֵמַאיִיְן- טירוף, ודִּי- שנאה – שלושתן יחד מייצגות את ההיבטים השונים של המלחמה ומרכיבות יחד את המוריגאן. בפרק זה אתרכז בדמויותיהן של האלות המוּרִיגַאן ובָּאדב. המוריגאן הייתה אלה דומיננטית מאוד ושמה הוא המוזכר באגדות הקלטיות בהקשרים של מלחמה ומוות. המוריגאן, כמו אלות רבות בפנתאון הקלטי ייצגה התחדשות והמשכיות ולכן לא הייתה אלת מוות בלבד, אלא גם אלת פריון וריבּוֹנות הארץ. בסמהיין, המוריגאן הייתה שוכבת עם הדָאגְדָה כדי להבטיח את השגשוג העתידי של האדמה לאחר החורף. המוּרִיגאן מקושרת לגיבורים קלטיים רבים, מופיעה בפניהם ביום שבו הם היו עתידים למות. המוריגאן הופיעה בפני הגיבור הבלתי-מנוצח קוּהוּלִין, ביום שבו לבסוף הובס. היא הופיעה בפניו בתור נערה צעירה ואמרה לו שהיא בתו של מלך שיצאה לחפש אחר הגבר הלוחם שעליו שמעה סיפורים עוצרי נשימה והיא באה להציע לו את אהבתה. קוּהוּלין אומר לה בגסות שהוא שחוק מקרבות ואין לו פנאי לנשים ולהנאות. היא מזהירה אותו, אך הוא דוחה אותה שוב והיא אומרת לו משפט אניגמאטי: "אהיה צלופח לרגליך במעבר הנהר." אז נעלמה הנערה ומרכבתה ורק עורב נשאר יושב על ענף עץ קרוב וקוּהוּלין יודע כי המוריגאן היא זו שהופיעה בפניו. באותו יום היא הופיעה לפניו בשדה הקרב בדמות כלבה לבנה בעלת אוזניים אדומות, קוּהוּלין פצע את עיניה. לאחר מכן היא הקשתה עליו בקרב שהתרחש בנהר כאשר היא נכרכה סביב רגליו בצורת צלופח שחור, קוּהוּלין לא הצליח להשתחרר מאחיזתה ויריבו פצע אותו. בסוף היום היא התקיפה אותו בשדה הקרב כזאבה אפורה שוב ושוב, עד אשר הוא התעייף. קוּהוּלין, תשוש משבועות של קרבות ותלאות, קושר את עצמו לאבן קרובה, כדי שימות עומד ולא יבויש לעיני אויביו. כאשר עורב שחור נחת על כתפו, יריביו ידעו כי הוא מת. הטקסט מתוך עבודת מחקר שכתבתי ב2008 - "השפעתה של המיתולוגיה והתרבות הקלטית על אמנות הפנטזיה המודרנית", נא לא להשתמש בטקסט בלי לתת לי קרדיט. תודה ולהתראות
 

Bartal j

New member
מות

אלת אימהות עתיקה מאוד המקושרת למים במיתולוגיה המצרית, ומכילה בתוכה את כל האספקטים של אימא. פירוש שמה הוא "אימא" במצרית עתיקה. למות אין הורים והיא בדומה לרה יצרה את עצמה מכלום. מניחים כי דמותה של האלה האימא מות הייתה פופלרית מאוד בשושלת השלישית עד השישית לפנה"ס ובהדרגה האספקטים שלה הופרדו אט אט ונטמעו באלים אחרים.
 

Bartal j

New member
מעת'

אלת הצדק הקוסמי לעיתים מתוארת כציפור ולעיתים כאישה מכונפת הנושאת נוצה על ראשה. כשנשמתו של אדם נשקלת על המאזניים לאחר המוות בלשכתו של האל אוזיריס בשאול הנוצה של מעת' משמשת תפקיד חשוב כי היא זו שקובעת אם ליבו ייטרף או לא מאחר ואם הלב של האדם (שהושאר בגוף בעת החניטה) כבד יותר מהנוצה של מעת' הוא ייטרף ויאבד לנצח. ואם הנוצה קלה יותר הלב ינצל וזהו מבחן חשוב ביותר אם הפרעה ירצה לחזור בחזרה ממלכת המתים .
 

Wolf woman

New member
לוקי

אל נורדי משתטה ומרדן. במיתולוגיה הוא זוכה ללעג גם בגלל הגישה השונה שלו, גם כי הוא ילד בת בעצמו ונחשב לנשי בגלל זה וגם כי אודין והוא לא מאוד מסתדרים. מעבר ללעג גם מסופר שקשרו אותו מתחת לטפטוף של ארס נחש. הוא האל של האש ומאופיין על ידי שעשוע ושונות.
 

Bartal j

New member
סרקת או סלקת

אלת העקרבים המצרית מגינת הפרעונים. מופיעה כאישה עם עקרב על הראש שלה. למרות שאין לה מקדש ספציפי נהוג היה לקרוא לעזרתה בעת עקיצות עקרבים ולהשתמש בשמה ברקיחת רעלים מסוכנים המכילים ארס. והיא נחשבת כמגנה מפני עקיצות עקרבים ומאוחר יותר כמגנה מפני אפופיס הנחש הענקי שחי במצולות הנילוס ומסמל את הכאוס שלפני הבריאה. בשלב מאוחר יותר היא הפכה לחלק מ"ארבע הילדים של הורוס" לעיתים רבות קישרו אותה ביחד עם אלות אחרות.
 
ענת

אלת המלחמה והציד הכנענית,פולחנה התקיים בכל רחבי האיזור ושרידים לקהילות גדולות של מאמיניה נמצאו ממצרים ועד דרום סוריה. הרבה מהמתולוגיה שלה אפשר למצוא במגליות האגורתיות וכן בטקסטים קדומים אחרים.נאמר עלייה שיש לה קשר הדוק לבני האדם ואת אכזריותה(למרות שהיא יותר אדישה מאשר אכזרית-עד שבאמת מעצבנים אותה)אפשר לסכם במשפט אחד שנכתב עליה "רוחצת בדם קורבנותיה"
 

Wolf woman

New member
עשתרת

אלה כנענית של תשוקה, יופי וסקס. היו לה פולחנים של פיתוי, סקס בין כהנים ואורגיות בטבע.
 

אום נטע

New member
פלה Pele

אלת הגעש של ילידי הוואי הפולינזים. בשנים האחרונות יש לי התעניינות חזקה מאוד בהרי געש ובמיתולוגיות הסובבות אותם. את פלה גיליתי בביקור באי הוואי בשנת 2003.
 

Victoryah

New member
פרספונה

אלת השאול ובת זוגתו של האדס מהמיתולוגיה היוונית ופרוסרפינה במיתולוגיה הרומאית. בתה של דמטר אלת הדגן מהמיתולוגיה היוונית. נחטפה ע"י האדס אל השאול כשהייתה נערה ובילתה בשדה בקטיפת פרחים בשדה גרמו לה לאכול 7 גרגירי רימון (פרי אשר גדל בשאול) אשר אילצו אותה להישאר בשאול למשך תקופת הסתיו והחורף ואילו באביב ובקיץ חוזרת אל אמה. מקושרת עם האלה כעלמה, החיים והמוות, ועם פרי הרימון.
 

roseoftherocks

New member
קאלים

ידועה גם בכיוניה דיסקורדיה. אלה שלא בה לה להיות במקום הנכון ברשימה :)
 

5halo

New member
קרננוס

קֶרנונוס או קרננוס (Cernunnos או Cernenus - "בעל הקרניים") הוא אל פריון מהמיתולוגיה הקלטית שפולחנו היה נפוץ במערב אירופה.
 
למעלה