משחק מקדים

משחק מקדים

כן, השם הפרובוקטיבי הוא בכוונה :) מסתובבת לה הצעה מאחורי הקלעים להתחיל איזשהו מיזם כאן בפורום של לקסיקון1/אנציקלופדיית אלות ואלים ממיתולגיות שונות, כאשר הערכים השונים יכתבו ע"י משתתפי הפורום. המיוחד בפרויקט זה, הוא שאחרי כתיבת כל ערך לפי כללים מסויימים (כדי לשמור על סוג כזה או אחר של אמינות אקדמית) יהיה מקום גם להוספת UPG - Unverified Personal Gnosis, דהיינו החוויה האישית של כל אחת או אחד אשר מכירים בצורה חוויתית את אותה הישות. בהמשך, יהיה מקום גם לישויות ממיתולוגיות מודרניות (ספרות פנטזיה, אימה ומד"ב). אך לפני זה, משחק - מעין "ארץ עיר", אך עם שמות אלים. כל כמה זמן (יום או מספר ימים), תינתן אות מהא"ב העברי. כל אחד מחברי הפורום מוזמן לשרשר לאותה אות שם אחד בלבד של אל או אלה בכותרת ההודעה, ובגוף ההודעה מספר פרטים (לא יותר מדי) על אותה אלוהות - למשל לאיזה פנתיאון/מיתולוגיה היא שייכת, וכמה קווים כלליים. אז מה אתם אומרים?
 

FaeryQuiene3

New member
נשמע כיף!!

ייאיי!!! אתם שומעים את הגלגלים בראש שלי מתחילים להסתובב?
 

kagome10

New member
נשמע כייף :)

אשמח לשחק "ארץ עיר". מותר לשרשר רק שמות של אלים ואלות, או גם שמות של יצורים קסומים לסוגיהם? וגיבורים מיתולוגיים?
 

Widsith

New member
מתנגד בחריפות במתכונת הזאת

מאחר ואין ביקור היסטורי של העניין. אני חושב שחובה להציג רקע היסטורי, ממה אל התפתח ומאיזה צורך בנוסף על רקע היסטורי על התרבות ממנה צמח.אחרת, אני מצטער, זה יראה מגוחך. לדעתי צריך לעשות מן "אז והיום", עם ביקורת היסטורית, בלשנית, ואנתרופולוגית חובה.
 
תקרא בבקשה את *כל* ההודעה שכתבתי

לא בכדי קראתי להודעה הנוכחית "משחק מקדים". לפני שאתה מתנגד, תוודא שאתה מבין את כל הפרטים כנדרש, אחרת אתה סתם קופץ בראש, או מסתער על דלת פתוחה, או כל דימוי אחר שתבחר...
 
המשחק המקדים נועד

קודם כל ליצור עניין בפרויקט, ולספק שמות של אלות ואלים, מבלי לפתוח, כרגע, ספר עב כרס כזה או אחר.
 

Widsith

New member
אני קראתי בהחלט.

אני מתנגד לעניין הוספת הדעה האישית.
 
ראשית

הוספת החוויה האישית (לא דיעה אישית) תהיה בסוף הערך, אחרי כל החלק האקדמי יותר של הרשומה. אילו היה רק החלק האקדמי, אז הרי אין שום בעיה לקחת אנציקלופדיה מיתולוגית אחרת, כגון Mythica ופשוט לתרגמה לעברית. לא שיש בזה פסול, אבל אני חושב שבפורום שבו ישנם אנשים שחווים קשר בלתי אמצעי עם האלוהויות שלהם, יש מקום גם להוסיף חוויות אישיות של אותו סוג תקשורת, בלי שיפוט של איכות הקשר החוויה הנ"ל. פעמים רבות, אנשים מדווחים על הבדלים בין המסורת המקובלת / הכתובה לבין מה שהם חווים בפועל. לעיתים אף ראיתי כי ישנם אנשים שונים, לא קשורים האחד לשני, שאפילו חווים את אותו הדבר שאינו מהמסורת המקובלת לגבי אותה אלוהות - אי אפשר לבטל זאת כלאחר יד ומצד שני, אי אפשר לקבל את זה כאיזו אמת מוחלטת, ולכן ישנו מקום להוספת החוויה האישית לאחר החלק האקדמי יותר.
 

5halo

New member
אני חושבת שזה רעיון נפלא

ואתה לא חייב לקחת בזה חלק והעברת ביקורת פעם אחת ושמענו. אשמח אם תתן ליוזם הפרוייקט להמשיך איתו כראות עיניו. ואם יש לך מילה טובה להגיד אשמח לשמוע אותה גם ולא רק ביקורת. ודרך אגב אם כול כך מפריע לך הפרוייקט הזה אתה מוזמן להציע פרוייקטים משלך להעיר את הפורום. המשך שבוע מצויין
הילה
 

kagome10

New member
מתחילה: האות מ'

והאלה שלי: מוקוש. אלת עבודות הבית הנשיות, פטרוניתן של הנשים, טוות הגורל. לעיתים מתוארת עם שתי עוזרות, דולה ונדולה,משמעות שמותיהן - גורל/מזל טוב וגורל/מזל רע. מוקוש הייתה אחת מהאלות המרכזיות, ויש לה עוד תחומי השפעה. מתוארת לעיתים גם כפטרוניתן של המכשפות.
 

T i a

New member
כל שבוע עונים על אות אחרת?

האם עושים לפי סדר א'-ב'? נראה לי שיהיה נוח לעשות שרשור אותיות ואז כל מי שמפרסם הודעה על אל/אלה/ישות יכתוב את השם בכותרת כדי שאנשים אחרים עם ידע על אותם אלים/ישויות יוכלו לשרשר תחתיו. נראה לי מסודר ונוח.
 
למעלה