משכנתא - משפרי דיור

R0nAld018

New member
שלום,
ברשותנו דירה עם משכנתא, אנחנו רוצים לקנות דירה יקרה יותר, למכור את הקיימת ולקחת משכנתא נוספת.
העניין הוא שאנחנו חוששים לקנות את הדירה החדשה לפני שמכרנו את הקיימת.
מה האפשרויות שלנו מבחינת המשכנתא בלמכור את הדירה הקיימת ורק לאחר מכן לקנות דירה חדשה?
אני מבין שיש את האופציה הברורה של לכסות את המשכנתא הקיימת לאחר מכירת הדירה (עם קנס) ולקחת משכנתא חדשה ברכישת הדירה לאחר מכן.
האם יש אופציות נוספות?
 

82little

Active member
יש אכן היגיון בימים אלו של חוסר וודאות מסויימת קודם למכור ואחרי זה לקנות. כדאי לנסות לתת מועד פינוי ארוך כדי לאפשר חיפוש משמעותי ולא להיכנס לשכירות... בנוסף להתחיל להכיר טוב מספיק את השוק לקניה כדי לדעת לאן לכוון ברגע שתוכלו להתחייב על קניה.
לגבי המשכנתא צריך לבדוק המשכנתא הקיימת ואם כדאי לגרור אותה לדירה החדשה אם זה יסתדר והאם יש עמלת היוון על מצב שבו מחזירים אותה.
בדקו באתר הבנק בדיוק מה היתרות בכל מסלול ומה עמלות ההיון.
תלוי כמובן מה גובה המשכנתא הנדרשת, מה הההכנסות, מה ההחזר החודשי האופטימאלי וכו'.
בהצלחה
 

R0nAld018

New member
תודה על התגובה.
לגבי מה קודם למה, אני מעדיף למכור קודם ומקסימום אם לא אמצא אכנס לשכירות מאשר לקנות קודם ואז אם לא אצליח למכור אתפשר במחיר המכירה או יותר גרוע אתקע בלי כסף לשלם על הדירה החדשה.

לגבי האפשרויות אני לא שואל כרגע על כדאיות החלטה כזאת או אחרת אלא באופן כללי מה האפשרויות שלי למעט מכירה, סגירת המשכנתא ולקיחת אחת חדשה לטובת הדירה החדשה?
הזכרת לדוגמא גרירת משכנתא, האם זה אפשרי במצב שתיארתי?
 

82little

Active member
כן זה אפשרי תיאורטי במצב שתיארת...

אפשר לגרור משכנתא אבל שוב תלוי אם זה כדאי, ובשביל זה צריך להבין מה היתרות בכל מסלול ומה הריביות ואם בכלל כדאי לגרור, או במקום זאת להחזיר את המשכנתא כשמוכרים את הדירה, ולקחת משכנתא חדשה על הדירה החדשה.

במידה וזה כדאי לכם לגרור ,למשל כשיש לכם פריים באחוז מאוד גבוה במשכנתא ובריביות ממש טובות ואין צורך במשכנתא גבוה בנכס החדש וכדומה... או אם לפחות רוצים להשאיר אפשרות של גרירה צריך לדבר עם הבנק כדי לתאם את הענין הזה. וצריכה להיות הסכמה לגבי התנאים. כלומר אם מכרתם את דירתכם וועדיין לא קניתם דירה חלופית, סכום המשכנתא מופקד בבנק כערבון להלוואה וממשיכים לשלם את המשכנתא. יש תנאים שונים לפיקדון הזה (שמיועד לתשלום משכנתא על הנכס החדש) ולעיתים צריך להוסיף עליו כדי להגדיל ביטחון הבנק. נשמע מסובך אבל לא ממש. הבנק הספציפי שלכם יכוון אתכם. זה הכל קורה בבנק הנוכחי אי אפשר כמובן לגרור לבנק אחר...

וזה כמובן מוגבל בזמן, חושב שעד שנתיים לפני שפשוט הבנק ידרוש לסלק את ההלוואה ותתחילו מחדש.

הסילוק של המשכנתא לתוך הפיקדון הזה (שאגב אינו מאוד משתלם בעצמו... ), מאפשר לבנק לתת מה שנקרא מכתב כוונות לקונה דירתכם כלומר התחייבות שהבנק יסלק את המשכנתא הרשומה על הדירה הנוכחית. (במצב הזה של גרירה בטרם קניית דירה חדשה הבנק מסלק את המשכנתא לפיקדון... ).

בהצלחה
 

R0nAld018

New member
תודה רבה.
בדיוק על אופציה כזאת של שמירת כסף המכירה בבנק לצורך פיקדון קיוויתי לשמוע.
לא יודע אם זה משתלם יותר או פחות אבל טוב לדעת שיש עוד חלופה.
ברגע שאדע יותר פרטים אפרסם פוסט ספציפי עם יותר נתונים טכניים כדי להבין איזו אופציה עדיפה.
שוב תודה!
 
למעלה