משפחתון או מטפלת? מה עדיף?

colargolet

New member
משפחתון או מטפלת? מה עדיף?

טל כבר בת 8 וחצי חודשים. בקרוב כנראה שאשוב לעבודה לחצי משרה. מה עדיף בגיל הזה? לדעתי עדיף מטפלת כשאני לא נמצאת, אבל לבעלי יש חשש שאם היא לא תגדל עם ילדים אחרים אז יהיו לה קשיי הסתגלות בגיל יותר מאוחר לחברת ילדים אחרים. אז מה יותר טוב? באיזה גיל באמת חשוב לילד חברת ילדים אחרים ובאיזה תדירות?
 

פנינצה

New member
התלבטות לא פשוטה

הנטייה שלי היא למשפחתון אולי כי אמי מנהלת אחד כזה ואני רואה כיצד זעטוטים בני מס' חודשים מתפתחים שם בחברת ילדים לעתים גדולים יותר. ישנה אנטראקציה עם ילדים אחרים היוצרת עניין, כיף ומעמתת אותם עם נושאים חשובים. כמו כן הילד לומד להסתגל לסדר יום של אכילה, שינה, פעילות וכיו"ב. במשפחתון המדובר יש אביזרים שלא מוצאים אצל מטפלת- נדנדות, מגלשה וכיו"ב. אחת לשבוע עושים להם היכרות בכל פעם עם בע"ח אחר, מנגנת המלמדת אותם שירים וריקודים בחגים ומסיבות בימי הולדת וחגים. החיסרונות: אי מתן תשומת לב אישית לכל אחד כל הזמן, הילד מתאם עצמו למסגרת ולא להפך, ילדים בגילאים שונים וברמות התפתחות שונות- אפשר לראות בזה גם יתרון לדוג' ילדים שיש להם מוטיבציה להגמל מחיתולים משום שרואים את הגדולים יותר עושים זאת. מצד שני את עוברת לחצי משרה אז תוכלי לתת לו המון בעוד לא תוכלי לספק לו חברת ילדים- כלומר תוכלי ותצטרכי להתאמץ. בהצלחה
 

פנינצה

New member
בנוסף...

משפחתון זול יותר, אך מטפלת גמישה יותר בשעות ובימים...
 

colargolet

New member
עוד תגובות?

קפיץ קפוץ...
 

אמארונה

New member
זה עניין של העדפה אישית שלכם

אני באופן אישי הייתי מעדיפה בגיל הזה משפחתון עם מספר קטן של תינוקות, אבל אם את מעדיפה מטפלת, ואת מצליחה למצוא מטפלת עם הרבה אהבה למקצוע, שתאפשר מפגשים של בתך עם תינוקות אחרים בגינה השכונתית וכדו', לא הייתי חוששת מכך שיהיו לה קשיי הסתגלות בגיל מאוחר יותר לחברת ילדים אחרים. בהצלחה.
 

colargolet

New member
למה את מעדיפה משפחתון?

מה הנימוקים לכך? נוכחות של ילדים אחרים?
 

אמארונה

New member
ההעדפה שלי נובעת

מכך שנראה לי שבמקרה הספציפי שלנו בני היה יכול להנות יותר בסביבה של עוד ילדים מאשר רק עם מטפלת. הוא עדיין נמצא איתי בבית ולא נאלצתי לבצע את הבחירה הזו. יחד עם זאת אני מסכימה גם עם monni לגבי כך שיותר חשוב למצוא את האדם המתאים, ולא משנה אם הוא מפעיל משפחתון או מטפל רק בתינוק אחד.
 

monni

New member
מנסיוני האישי אני חושבת שמטפלת עדיף

בגיל כזה שבו התינוק עדיין זקוק לתשומת לב ויחס כל הזמן ולא רק חלק מהזמן. אני כן חושבת שבגיל שנה וחצי ילד צריך להיות לפחות חלק מהזמן בחברת עוד ילדים. אני דווקא שלחתי את בני למשפחתון מגיל חצי שנה, מאילוצים שונים, ואני חושבת שמטפלת הייתה יותר טובה לו בגיל כזה. זה לא אומר שאין מפשגים עם עוד תינוקות, אני יודעת שמטפלות אוהבות גם להפגש ביניהן עם התינוקות. אבל אולי יותר חשוב זה למצוא את האדם המתאים, ולא משנה אם הוא מפעיל משפחתון או מטפל רק בתינוק אחד
 

ayala26

New member
הבן שלי נמצא במעון כזה

זה לא בבית של מטפלת אלא מקום מקצועי עם מדריכות מדופלמות
בקבוצות קטנות כמו במשפחתון (עד 9 ילדים - 3 מדריכות) אני עובדת בחצי משרה. אני מאוד מרוצה. הרעיון של מטפלת לא מצא חן בעיניי בטח לא לאור הסיפורים האחרונים בתקשורת. אני לא מעוניינת שבני ימצא בחברת אשה זרה בבית שלה או שאשה זרה תהיה בבית שלנו והם יהיו לבד. המעון הוא מקום מקצועי וציבורי כך שחששות כאלו לא קיימים בי. גם הוא נמצא ליד מקום עבודתי כך שאני קופצת לפעמים בצהריים להציץ מהחלון ולשאול לשלומו. בקבוצה ילדים בגילאים שונים אבל ברגע שתינוק מתחיל ללכת באופן עצמאי הוא עובר לקבוצה אחרת כדי שלא ישתעמם עם התינוקות. אני רואה בהחלט שבני מנסה לחקות את הגדולים יותר וגם ראיתי שם, וזה בדיוק אחרי שקראתי תגובה של מישהי בפורום אחר שילדים בגילאים האלו רק משחקים במקביל ולא אחד עם השני, בפירוש שני ילדים בני שנה משחקים אחד עם השני - מחליפים מוצצים
, מדגדגים אחד את השני וצוחקים יחד! זה נהדר! אני לא מכירה באיזורי אמהות לתינוקות, גם מזג האויר הוא לא כמו בישראל וגני השעשועים די נטושים.. לכן אני מרוצה מאוד - בימים שאני לא עובדת הוא מבלה עם אמא ובימים אחרים במעון בחברת ילדים אחרים. לדעתי אידאלי.
 

jesenia

New member
עד גיל שנתיים, טיפול 1*1 הוא הטוב

ביותר לתינוק. זו אמת אמפירית, כמובן שיש אילוצים, תינוק עם צרכים אחרים או מטפלת מדהימה. הרי כשיש אחים גדולים והאם נשארת בבית לא מוציאים את כולם החוצה כדי להעניק טיפול 1*1... בגדול, ילד לא יסתגל לחברת ילדים רק מפני שהוא בילה בחברתם מגיל צעיר. הוא יעשה את זה כשהוא יהיה בשל רגשית לכך, כאשר הצרכים בשלבים מוקדמים של התפתחותו מולאו וכאשר הוא מרגיש מוגן ובטוח.
 
למעלה