משפט דו-מיני (מאתר הכנסת)

Brendan

New member
משפט דו-מיני (מאתר הכנסת)

הוסרה מסדר היום בקריאה טרומית הצעה פרטית לתיקון חוק בית המשפט לענייני משפחה, של מוסי רז (מרצ) לפתוח את שעריו גם לפני זוגות חד-מיניים. הממשלה התנגדה. © כל הזכויות שמורות, 2001, מדינת ישראל
 
כביסה שחורה ו"ברית המיעוטים"

או אולי: יורקים עליי או שיורד גשם??? "מהרשימה הערבית המאוחדת - טאלב א-סאנע ועבד אל-מאליכ דהאמשה" - לא... הם לא הצביעו בעד ההצעה... הם הצביעו - נגד!!! גם מ"חדש" רק תמר גוז´נסקי הצביעה בעד... ולהזכירכם: במה עסקה ההצעה??? ב- הרחבת סמכותו של בית הדין לענייני משפחה לשפוט במקרים של בעיות משפחתיות בין זוגות הומולסביים, בין שאר ה"ידועים בציבור" !!!
 
אז... נשאלת השאלה:

האם סיימנו כבר את כל המאבקים "שלנו" , ומצבנו כלסביות והומואים כבר כל כך טוב, שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתפנות ולהלחם את מלחמתם של מיעוטים סובלים אחרים, שלהם יש כבר חברי כנסת (קולניים ומחוץ לארון), הנלחמים נגדנו???
 
אני מתחילה...

לא... ממש לא ! יש הבדל עצום בין לרצות לנקוט מהלכים פאשיסטיים של דיכוי כלפי מיעוטים, לבין: לשעבד את יחסי הציבור של המאבק שלי לטובת מיעוט אחר שאיננו משתף איתי פעולה !
 

אבא גאה

New member
יורד גשם אבל זה לא אומר שלא יורקים

עלייך
תראי, לא מפתיע אותי שחלק מהחכי"ם הערבים הצביעו נגד, גם לא יפתיע אותי לגלות שכולם הצביעו נגד ההצעה. וגם ברור לי שכשתקום מדינה פלסטינאית היא לא תהיה מתקדמת בחקיקה שלה לטובת הומואים ולסביות וזה בלשון המעטה... אך, האם זה מצדיק את היחס אליהם? זה שהם אינם רואים את הקשר שכביסה שחורה רואות, זה עצוב אבל הקשר הזה קיים. ואני יכול להבטיח לך שעם כל הכעס שלי על המפלגות הדתיות, דעותיהן והתייחסותם להומואים ולסביות, לו מחר יחוקקו חוקים שימנעו מהם לחיות את חייהם על פי צו ליבם ומצפונם, אני אצא להילחם כנגד זה.... אי אפשר להתעלם מהעובדה שחלוקת הקולות בהצבעה הזו ברורה לחלוטין כשמאל וימין.... חשיבה "שמאלנית" היא חשיבה פתוחה ומקבלת יותר מחשיבה "ימנית", זה שהערבים שמאלנים חלק נכבד מכך זה בגלל שמצבם מחייב זאת, רק השמאל נוטה לראות את העוול שנעשה להם, אני לא מצפה מהם (אם כי זה היה משמח אותי מאוד) לתמוך בגלל זה בכל מלחמות המיעוטים. תמר גוז´נסקי לעומת זאת, אינה ערבייה ואינה לסבית, אין לה אינטרס אישי לא בזכויות הערבים ולא בזכויות הלסביות עם זאת חשיבתה היא חשיבה "שמאלנית", פתוחה ולדעתי נכונה. אז....חוזרים לשמאל? ומביאים את שמנתולה?
 

שמנתולה

New member
עלית פה על משהו...

למה אתה חושב שרוב הערבים (המיוצגים בכנסת?!) שמאלנים? אני חושבת שמיקומם הפוליטי אינו משקף את דעותיהם (ואת דעת הציבור שלהם) זה בדיוק כמו שהומו יכול להגיע לכנסת רק מהשמאל... צביעות בפוליטיקה! בשביל להביא אותי לשמאל צריך אמבולנס, 2 אחים שריריים מהמחלקה הסגורה, מלאי תרופות גדול וכתונת משוגעים... דאג להצטייד!
 

אבא גאה

New member
זה שאמרתי הם ב"שמאל" וזה מתוך

הכרח, אני לא חושב שרובם מאמינים בזכויות למיעוטים (רובם לא ממש פמיניסטים, תומכים בהומואים וכו´...) הם בשמאל בנושא הסיכסוך היהודי הערבי - כי השמאל מציע סיכוי שהם יקבלו זכויות....
 
../images/Emo101.gif האמבולנס

בדרך...האחים השריריים (הומואים מהמכון) עליו... לגבי התרופות: משהו שאת רגילה? רק לגבי הכותונת יש בעיה... פיג´מה זה בסדר?
 

שמנתולה

New member
אלרגית לפנצילין!!!

ובעניין הפיג´מה, או פסים (סטייל עירקי) או אני לא באה!
 
אתה אלרגי לפול...

היא לפניצילין, ואני לאמוציונאליזציה של הימין.... ולריאליזציה של השמאל !
 

minga

New member
../images/Emo36.gif../images/Emo26.gif

מה זה להיות בשמאל? לדעתי אין בארץ את הרעיון של שמאל וימין. בעולם שמאל וימין יותר או בעיקר מתייחס לחשיבה כלכלית. בארץ רוב המפלגות הן גם שמאל וגם ימין.
 
שמאל/ימין/שמאל...

שמאל וימין מתייחס בעיקר לכיוון הכלכלי-סוציאלי. אכן בארץ אין הרבה קשר למשמעות המקורית של המונחים הללו, ונראה לי ש- איש אינו יודע מה מקורם...? (פרס למנחש/ת נכונה...)
 

rolig

New member
זה לא מסובך בכלל

בכל העולם כמו שאמרו לפני, השמאל והימין מחולקים על פי המצע הכלכלי. בשמאל הסוציאל דמוקרטים ובימין הליברלים. השמאל נוטה למעורבות יתרה של הממשל בחיי האזרח וערכים שיויוניים והימין בקפיטליזם ובשוק החופשי (ממש על קצה המזלג). בנוסף, יש זהות בדרך כלל עם המצע החברתי. השמאל כמובן נוטים לעבר קידום נושא זכויות אדם, ולכן, אני מניח שאכן רוב הקהילה בעולם אכן מצביעה לשמאל. אבל בארץ שלנו, המנותקת כמעט בכל נושא מהעולם המערבי (חוץ מקולה מקדונלד וmtv) , השמאל והימין נחלקים על פי המצע המדיני-בטחוני. את זה אני בטוח שאין צרוך להסביר לאף אחד. וברור גם ממה זה נובע, ממציאות של איום קיומי שנמשך מאז קום המדינה... אבל די, איום קיומי... לא נמאס כבר? דווקא היום, כשגם הימין וגם השמאל, הרימו ידיים, ואף אחד לא רוצה מלחמה ואף אחד לא משוכנע שיכול להיות שלום. ואחרי שכבר כולם (אני מקווה שאני לא היחיד) הבינו שאין הבדל ממשי בין הליכוד לעבודה. הגיע הזמן שנפסיק. בבחירות האחרונות כבר חלק גדול מהעם הצביע לפי המצע החברתי ולראיה, ההצבעה לש"ס (שרוב המצביעים בכלל לא חרדים) ולשינוי. אני מקווה שבבחירות הבאות יהיו יותר כאלו שיחליטו להשפיע על מצב החברה בארץ, כי אחרת, מתחת לדיון הבלתי פוסק במצב הבטחוני, אנחנו נמצא את עצמינו עמוק בבוץ. בטוחים, אבל מכוסים עד הצוואר. הגיע הזמן שנפסיק להצביע על פי המצב הבטחוני. הוא כבר לא הראשון במעלה. המדינה שלנו עומדת לפני חורבן כלכלי וחברתי. והגיע הזמן שעל פי זה נחליט איזה פתק להטיל בקלפי. באמת, לא שרון ולא פואד, לא ביבי ולא רמון יביאו לנו שלום מלא, אז בוא נשאל את עצמינו מי יביא לנו חברה טובה יותר. כזאת שנוכל לחיות בה (גם אנחנו) לא חשוב מה דעתנו הבטחונית.
 
למעלה