משרד הבריאות חוזר בו ופותח מחדש את בנק חלב האם

michal@gal

Active member
מנהל
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר: "מדובר בבשורה לחיים. בנק חלב האם יעניק לנולדים ולנולדות החדשים של המדינה, בדגש על פגים, את הצורך החשוב כל כך".

ד"ר שמואל צנגן, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת פגים אמר: "מדובר במיזם ערכי המבוסס על תרומה מאימהות שיש להן חלב אם עודף למען אלו שאין להן. בזכות בנק חלב האם נצליח למנוע תחלואה קשה בילודים בסיכון ונביא לשיפור באיכות חיי הילודים בישראל".

"זהו יום היסטורי ומשמעותי מאוד במדינת ישראל לפגים וליילודים הזקוקים לחלב אם", אמרה רומי שחורי, מנכ"לית עמותת לה"ב למען הפגים בישראל, "כ-15 אלף פגים נולדים מדי שנה בישראל, אלפים מהם במשקל של מתחת לקילו וחצי ולמאות פגים לא יהיה חלב אם בנמצא. לחלב אם ישנן סגולות מצילות חיים עבור פגים שכן הוא מחזק את המערכת החיסונית ומונע מחלות רבות. הבנק יאפשר הצלת חיים במלוא מובן המילה".



חלב אם  (צילום: shutterstock)

חלב אם (צילום: shutterstock)


חלב אם מכיל מעל מאה מרכיבים שתעשיית הפורמולות אינה מסוגלת לשכפל. כך למשל, חלב אם מלא בנוגדנים המגנים על התינוק מפני מחלות ומסייעים לבניית מערכת החיסון. וישנם הבדלים נוספים - הפורמולות עשירות יותר בחלבון בהשוואה לחלב אם, בעוד שהחלבון בחלב אם מתעכל טוב יותר בתינוקות.

חלב אם עשיר יותר בפחמימות מאשר פורמולות, ובעל כמות גבוהה יותר של הסוכר לקטוז המצוי בכמויות קטנות יותר בחלב פרה. מינרלים כמו ברזל נמצאים בכמויות קטנות יותר בחלב אם מאשר בפורמולה. עם זאת, המינרלים בחלב אם נספגים טוב יותר בתינוק. הבדלים אלה, כך סבורים מומחים, גורמים לשינוי בגדילת אוכלוסיות החיידקים במעיים, והתוצאה היא יציאות קשות יותר בילדים הניזונים מפורמולה בהשוואה לאלה הניזונים מחלב אם.

 
למעלה