משרד התקשורת יקים צוות חדש לעדכון תהליך תכנון ורישוי לפרישת רשתות סלולר בישראל

לוייםLEVIM

Well-known member
משרד התקשורת הודיע שתשתיות סלולר הן תשתיות קריטיות לאזרחים ולכלכלה, ולמרות זאת ישנם חסמים בפרישת רשתות חדשות ובאחזקת הרשתות הקיימות
מצב זה גורם להמשך הדרדרות איכות הרשת הסלולרית שאינה נותנת מענה לצרכים הקיימים והפער בנושא רק הולך וגדל, ככל שמגמת העלייה בביקושים נמשכת
 

לוייםLEVIM

Well-known member

משרד התקשורת: יוקם צוות בין משרדי לבחינת המודל להקמת אנטנות​

כוונת משרד התקשורת בהקמת הצוות היא לדלג מעל ראשי ערים ורשויות שנתונים ללחצים מצד התושבים ולהסיר חסמים רגולטוריים​


משרד התקשורת מקים צוות בין־משרדי לבחינת המודל להקמת אנטנות בישראל שלא עודכן מאז שנת 2002, על הכוונת: לדלג מעל ראשי ערים ורשויות שנתונים ללחצים מצד התושבים ולהסיר חסמים רגולטוריים

מגפת הקורונה ואיתה המעבר לעבוד וללמוד מרחוק הדגישה כמה גדול הפער התשתיתי בתחום הסלולר בישראל לעומת העולם, בשנים האחרונות חל קצב גידול של כ50% בשנה בביקוש לתקשורת הסלולרית בארץ כשבמקביל חלה הידרדרות באיכות התשתית

בזמן שבעולם משתפרים במהירות הגלישה ישראל הידרדרה למקום 86 במהירות גלישה סלולרית לפי אתר ספידטסט, אחד הגורמים העיקריים לאיכות השירות בסלולר היא כמות מוקדי השידור, שעולה בקנה אחד עם המלצת המשרד להגנת הסביבה לפיה הגדלת הכמות תביא להפחתת רמות הקרינה, עם זאת קיים כיום קושי בהקמת אתרים חדשים ובהרחבתם של הקיימים הקושי נובע מקשיים בקבלת היתרים על ידי הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה בין היתר בשל התנגדויות הציבור

על פי הערכת משרד התקשורת הזמן הממוצע כיום להקמת אתר סלולרי חדש הוא שנתיים עד שלוש שנים
בראש הצוות תעמוד מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן־חורין, והוא יכלול נציגי משרד האוצר מינהל התכנון משרד המשפטים והמשרד להגנת הסביבה

אבישר בן חורין מסרה: תשתיות התקשורת בישראל הינם תשתיות לאומיות קריטיות כמו תשתיות המים והחשמל, כמו כן טכנולוגית הסלולר מתאפיינת בשדרוגים טכנולוגיים תכופים המאלצים שדרוג תשתיות באופן תמידי, מדיניות הרישוי ותהליכי התכנון הקיימים כיום הינם ארכאיים ואינם נותנים מענה לצורך, על כן נדרשת עבודת מטה מקיפה ומהירה תוך שילוב זרועות של משרדי הממשלה הרלוונטים על מנת להתאים ולשנות את תהליכי התכנון באופן שיהלמו לצורך הנדרש לתכנון ופרישת תשתיות תקשורת סלולריות
 

JEK12345JEK

Well-known member

תגובות מעורבות ליוזמה לשיתוף פעולה של החברות הסלולריות בפריפריה​

משרד התקשורת רצה להקל על החברות בפריסת אתרים בפריפריה​

אך חלק מהמפעילים טוענים שעדיף שקודם יטפלו בקושי בבניית אתרים לפני שמחייבים אותן להוסיף מאות מהם​



החברות הסלולריות החלו להגיש את התגובות למהלך שמקדם משרד התקשורת של מתן אפשרות לשיתוף פעולה ביניהן בכיסוי הסלולרי באזורי פריפריה ומנגד דרישה להגדלת הכיסוי הסלולרי של החברות לרמה של 95%, מהתגובות עולה כי חלק מהמפעילים רואים ביוזמת המשרד בעיה קשה ומנגד חלק מהמפעילים סבורים שהמהלך מתבקש אך מפנים לעיקר הבעיה שהיא לוחות הזמנים והקושי בהקמת אתרים

השימוע נולד כתוצאה מיוזמה של סלקום שבתקופתו של דודי אמסלם כשר תקשורת נפגש עם המפעילים במהלך הסגר הראשון וביקש לשמוע מהם הצעות לשיפור וייעול כדי להתמודד עם הקשיים שהולידה המגפה, בפגישה של אבי גבאי מנכ"ל סלקום עם אמסלם הוא העלה בפניו את הקושי בהקמת אתרים סלולריים בישראל ואת הבעיה שיש למפעילים לספק כיסוי באזורי פריפריה שבהם אין כדאיות כלכלית לפריסת אתרים, ובחלקם פשוט לא ניתן לעשות זאת בגלל בעיות רבות הקשורות בגניבה ופגיעה באתרים בקושי בחלק מהמקומות לספק חשמל לאתרים וכן התנגדויות של רשויות מקומיות וכו'

הרעיון של גבאי היה שהמדינה תאפשר למפעילים לשתף פעולה באזורי פריפריה בעייתיים כך שיוכלו להקים אתרים משותפים או שיוכלו לשתף פעולה בדרך של נדידה פנים ארצית שתאפשר לכל אחד מהמפעילים להשתמש ברשת הרדיו של מפעיל מתחרה וכו'

המשרד הרים את הכפפה וראה בהצעה הזדמנות לשפר את הכיסוי הסלולרי בישראל, אלא שהמפעילים לא ציפו שבתמורה להקלה שהמשרד מעניק להם תבוא דרישה לשיפור הכיסוי בדרך של הוראה להקדים חובת פריסה שהוטלה עליהם במסגרת מכרז הדור הרביעי עוד לפני 5 שנים וטרם מומשה לכיסוי סלולרי של 95% בתוך שנתיים

התגובה למהלך מצד החברות מעורבת, בעוד שיש חברות שטוענות שלא לכך התכוון המשורר ושבעצם שכרן יוצא בהפסדן יש מקרב החברות שסבורים כי לגיטימי מבחינת המשרד לדרוש שיפור הכיסוי ושזה בעצם תפקידו ומעבר לכך גם תנאי שמופיע במכרז
המתנגדות רואות בדרישה למימוש שלב ד' בעיה גדולה בשל הצורך לכסות אזורים שאין בהם כמעט תנועה הן קוראות לאזורים אלה "אזורי מדבר" שהשימוש ברשת הסלולרית בהם הוא אפסי והעלות של הקמת אתרים בהם תפגע בריכוז המאמץ שנדרש מהן בשיפור הכיסוי באזורי הביקוש

הן גם טוענות שההקלה שמאפשר המשרד בדרך של שיתוף אתרים וכו' באזורים אלה היא זניחה, זאת מכיוון שממילא אין למפעילים כיסוי או אתרים במקומות נידחים ולכן ההשקעה גם אם היא תתחלק ביניהם היא עדיין כבדה ומדובר בעשרות אתרים נוספים במקומות שהם לא צריכים

אלה מקרב החברות שסבורים שהמהלך של המשרד הגיוני וסביר מצביעים על קושי אחר והוא לוח הזמנים שהוקצב להשלמת שלב ד' של שנתיים, בישראל כידוע נדרשות שנתיים להקמת אתר סלולרי הקושי האדיר בהקמת אתרים הוא בעיה שהמשרד מנסה לפתור עכשיו דרך הקמת צוות ייעודי שהקימה מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן-חורין ובו נציגים ממשרדי ממשלה רלוונטיים כדי למצוא דרך לפתור את הבעיה, במצב כזה עדיף שקודם ימצאו דרך לפתור את הקושי של הקמת אתרים ורק אח"כ ידרשו להרחיב הכיסוי כרגע במצב הקיים הן טוענות לא ניתן לעמוד בדרישות שלב ד'
 

לוייםLEVIM

Well-known member

בג"צ הכריע: השימוע של ועדת הרבנים לא יידחה​

ביהמ"ש העליון דחה פעם נוספת את הבקשה להקפיא את השימוע שנקבע לוועדת הרבנים לענייני תקשורת בטענה כי לא התאפשר לה להגיב בפקס | השופטים אף הטילו על העותרים תשלום הוצאות משפט

טלפון כשר. צילום: נתי שוחט, פלאש 90


בית המשפט העליון דחה בסוף השבוע שעבר את הבקשה להקפיא את השימוע אותו פרסם משרד התקשורת בעניינה של ועדת הרבנים לענייני תקשורת במטרה לבחון את ההתנהלות הבעייתית של הוועדה

לפני מספר שבועות דחה בית המשפט בקשה דומה של הועדה, אלא שלביהמ"ש הוגשה עתירה נוספת בטענה כי משרד התקשורת לא אפשר לה להגיב בפקס אלא בדוא"ל בלבד וכן כי דבר השימוע לא פורסם מספיק

בית המשפט העליון דחה את הטענות וקבע כי ניתן היה להגיב לשימוע גם באמצעות פקס, בנוסף הצביעו השופטים על כשל בסיסי בטענת העותרים היות ובפועל הם הגישו אלפי דפים באמצעות הדוא"ל מגופים רבים ושונים דבר שגם מלמד על כך שהפרסום היה אפקטיבי וגם מצביע על היכולת שלהם להגיב באמצעות דוא"ל

בנוסף לדחיית העתירה חויבו העותרים בהוצאות משפט ע"ס 2000 שקלים. "העתירה שלפנינו", כתבו השופטים "היא בבחינת שידור חוזר של אותן טענות ודין העתירה להידחות אך בשל כך

העתירה נדחית אפוא על הסף ועמה הבקשה למתן צו ביניים ולא מצאנו מקום לאפשר תשובה של העותרים לתגובה

העותרים יישאו בהוצאות המשיבים בסך 2000 שקלים כך בנוסח פסק הדין

המשמעות של דחיית הבקשה היא שהוועדה תידרש לנמק בקרוב את התנהלותה במספר תחומים, בראשם מדיניות החסימות השרירותית והיעדר השקיפות בנוגע לפעילותה

יצוין כי בניגוד לנטען ע"י גורמים אינטרסנטים השימוע לא אוסר על חסימת מספרים, הוא אוסר על חסימת מספרי חירום ומספרים ממשלתיים

ועדת הרבנים הצהירה שלא תעשה זאת אך בפועל נחסמו בעבר קווי חירום כמו של ער"ן קווי של הרשות לניצולי השואה קו סיוע של ביטוח לאומי לקשישים הקו של משרד התקשורת ועוד

בכל הנוגע לשאר המספרים אכן אין שום איסור לחסום אותם השימוע רק דורש מועדת הרבנים לתת נימוק והסברה מדוע כל מספר נחסם דבר שלא קורה כיום
 
נערך לאחרונה ב:

JEK12345JEK

Well-known member
משרד התקשורת: כיסוי רשת דור 4 בסלולר יורחב תוך שנתיים

לשם עמידה ביעד משרד התקשורת מזכה את חברות הסלולר בהקלות בדמות שיתוף אתרי סלולר בין החברות, זאת למרות הפגיעה בתחרות​

המהלך אמור להגביר את הכיסוי הסלולרי מ75% ל95% מכלל שטח המדינה​

דור 4 בסלולר יושלם רק ב2024​


השלמת פריסת רשת דור 4 הסלולרית תסתיים רק בשנת 2024 כך על פי החלטת משרד התקשורת
על ההחלטה חתומה מנכ"לית המשרד לירן אבישר בן חורין שמסרה: כל אזרח ישראלי בכל מקום זקוק לכיסוי סלולרי, תכלית המהלך היא להרחיב משמעותית לכל חלקי הארץ את פרישת רשת הדור ה4 לישובים, נתיבי תחבורה, מנהרות, ובשטחים פתוחים כגון אזורי טיולים, המשרד יוודא שהנושא נאכף ומבוצע בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בהחלטה, רשת דור 4 תהיה רשת העוגן המרכזית במדינת ישראל לשירותי סלולר באופן המאפשר את סגירת הרשתות הישנות והמשך פיתוחה של רשת הדור החמישי
קביעת "אבן דרך ד'" בפריסת דור 4 אמורה לגביר את הכיסוי הסלולרי מ75% ל95% מכלל שטח המדינה בטכנולוגיה זו ול98% מפריסת המגורים


לפי הודעת משרד התקשורת לאור הקשיים בתכנון ורישוי לאתרי סלולר חדשים, המשרד יאפשר את יישום ההוראות תוך שנתיים, למעט כיסוי ב5% משטח אזור השירות ו5% משטח של כביש ארבע ספרתי ותוואי מסילת-ברזל לרכבות משא כדי לכסות אותם יינתנו שנתיים נוספות לעומת הכוונה המקורית בשימוע, כלומר בטווח הזמן הקרוב תפרש הרשת ביישובים, בצירי תנועה מרכזיים וברוב השטח הפתוח ולאחר מכן תפרס בצירי תנועה שוליים וביתרת השטח הפתוח


כדי לאפשר הרחבת הכיסוי גם למקומות מרוחקים ודלילי אוכלוסייה, מעניק המשרד לחברות הקלה משמעותית, כך שבכל רשת מותר למנות 120 אתרים בהם הקליטה תתבצע באמצעות אנטנות של רשת סלולר אחרת, ההקלה לא פותרת את הקושי הסטטוטורי להקים אתרי סלולר חדשים אך עשויה להוזיל את עלויות התחזוקה שלהם באמצעות שיתוף רשתות


המשרד מכיר בכך שהצעד מהווה פגיעה בתחרות בין הרשתות, משום שחברות הסלולר לא יוכלו להתחרות על איכות הכיסוי באזורים בהם מותר לשתף רשתות, זאת
בשטחים רחבים מאוד: אזור החרמון, עמק החולה, גולן צפוני, גולן תיכון, גולן דרומי, גליל עליון מזרחי, אזור אילון, אזור יחיעם, גליל תחתון מזרחי, אזור חצור, אזור כרמיאל, אזור שפרעם, הרי נצרת, רמת כוכב, אזור ים המלח, הר הנגב צפוני, הר הנגב דרומי, אזור הבשור ואזור הערבה
עם זאת המשרד לא התיר לבצע שיתוף רשתות גם ביהודה ושומרון.


ההיתר לשיתוף רשתות הוביל למחאה חריפה של יחיאל שמן יו"ר ועד עובדי פלאפון, על פי שמן משרד התקשורת מניח את התשתית הרגולטורית למכירת רשתות הסלולר לחברות חיצוניות דוגמת החברות שמחזיקה קרן ההשקעות אלומה בניהולו של אורי יוגב, הקרן מינתה את מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר נתי כהן לדירקטור בשלוש מחברות הבת שלה, מבדיקת "דבר" עולה כי בינתיים לקרן אין כל כוונה לעסוק באופן ישיר בציוד רדיו של רשתות סלולר אלא להשכיר להן שטחים ומגדלים בלבד במודל עסקי נדל"ני, כמו כן המשרד דחה בשימוע בקשה לחייב את החברות לבצע את הקמת האתרים באמצעות חברות ניהול חיצוניות, דוגמת אלו של קרן אלומה

שר התקשורת גנץ לא חתם על ההחלטה

לפי משרד התקשורת המהלך הוצג לשר התקשורת בני גנץ שבירך עליו וביקש ממנכ"לית המשרד לוודא שהמהלך מתייחס גם לכיסוי הנדרש בכבישים עם ריבוי תאונות דרכים ובאזורים ללא קליטה באיו"ש, מאחר ובמקומות אלו הצורך בקליטה הוא חיוני בהיבט הביטחוני והבטיחותי
השר אינו חתום על ההחלטה מה שמעורר לכאורה קושי, שכן ההיתר לשיתוף רשתות סותר מדיניות שר קודמת בנושא, במסמך השימוע התייחס לכך המשרד והשיב כי לא מדובר בשינוי מדיניות משמעותי והוא אינו מצריך גיבוש מסמך מדיניות חליפי, השיתוף הנדון נועד לאפשר שיתוף באמצעות כמות מצומצמת ומוגדרת מראש של אתרים מתוך רשת של אלפי אתרים אשר ייצר השפעה שולית זניחה בלבד במבנה התחרות בין הרשתות

בעיית ההשקעות תחריף

דרישת ההשקעה ברשת אינה באה בהפתעה לחבורת הסלולר, אך מגיעה במועד של מצוקה כלכלית משמעותית בתחום מפעילי הרשתות נעים בין הפסדים לרווחיות זעירה, שספק אם היא מספיקה אפילו כדי להחזיר חובות לא כל שכן הקמת רשת דור 5 במקביל להשלמת רשת דור 4
החברות שהובילו את השוק למחירי רצפה כמו גם לרמת שירות נמוכה כבר מתקשות להמשיך בכך, גולן טלקום נמכרה לסלקום והפכה למעשה למותג בלבד
חברת אקספון חדלה לשלם לסלקום על השימוש ברשת, לא הוציאה רישיון לדור 5, וכנגדה עומדת תביעה כספית מסלקום כמו גם תביעות כספיות מבזק
ספק אם החברה תוכל להמשיך להיות מחוללת התחרות בשוק כפי שקיווה משרד התקשורת כשהתיר את רכישת גולן טלקום. אם הכל יתקדם כפי שמצפה המשרד, פריסת דור 4 בישראל תושלם באיחור ניכר, כאשר ברוב המדינות המפותחות תושלם פריסת הדור החמישי
 

לוייםLEVIM

Well-known member
המיזוג בין הוט וIBC: החברות ירוויחו
אבל הבעיות בסלולר יישארו
מי שקרא למיזוגים בשוק התקשורת בטענה כי השוק לא יכול להמשיך ולהכיל חמישה-שישה שחקנים בשוק מצא נכונות ולב פתוח במשרד התקשורת ובממשלה
ספק אם זה יספיק



מבלי ששמנו ל בשנה האחרונה אישר משרד התקשורת שמח מיזוגים משמעותיים בשוק התקשורת סלקום-גולן טלקום והוט-IBC שאושר השבוע
מי שקרא למיזוגים בשוק התקשורת בטענה שהשוק לא יכול להמשיך ולהכיל חמישה-שישה שחקנים בשוק מצא נכונות ולב פתוח במשרד התקשורת ובממשלה



ספק אם זה יספיק הכניסה של הוט IBC מחזקת את התחרות לבזק בשוק התשתיות וזה חשוב, אבל הבעיה של שוק התקשורת היא בשוק הסלולרי ופחות בשוק הנייח שבו היקפי הפריסה של סיבים אופטיים ההולים ומתרחבים



אם הרגולטור החליט לאשר מיזוג בין הוט לIBC אולי כדאי שיחליט להוריד רשת סלולרית (לא מפעיל) אם אנחנו רוצים כאן דור חמישי אמיתי על כל משמעויותיו בהיבט של מספר אתרים והשקעות



הסכסוך בין סלקום לאקספון שהגיע לשיא בתביעה שהגישה סלקום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאכיפת הסכם השיתוף ביניהן מציף בעיה שנוצרה בשוק בעקבות מדיניות איחוד הרשתות והמיזוג בין סלקום לגולן טלקום, בסוף איחוד הרשתות בסלקום-גולן-אקספון היה חלש יחסית בהשוואה לאיחוד היציב שנוצר בין פרטנר והוט מובייל



בוא נשים את הקלפים על השולחן אקספון לא יכולה להיות שותפה אמיתית לבניית רשת דור 5, זה דורש יתרון לגודל השקעות וDNA של חברה סלולרית שיכולה לתרום תרומה משמעותית בפרויקט תשתית ולא שחקן פסיבי שמשלם את דמי ההישרדות החודשיים שלו



בעקבות המצב שנוצר בשוק אין מנוס מחשיבה על שתי רשתות סלולריות יציבות במקום שלוש מקרטעות, כבר היום מבינים במשרד התקשורת שהמפעילים הולכים לשנה קשה נוספת ושלאף מפעיל אין כוונה או יכולת להרחיב את רשת הדור החמישי שלו בצורה משמעותית, כל המפעילים בישראל שמים דגש על בניית רשת דור רביעי איתנה בזכות התדרים שרכשו ושבעתיד גם ישמשו אותם לטובת הדור החמישי



סלקום תסיים בצורה כזו או אחרת את המשא-ומתן עם אקספון אבל זה לא ישנה משמעותית את היכולת שלה להקים כאן רשת דור 5, האפשרות היחידה הריאלית היא חבירה לפלאפון להקמת רשת משותפת כפי שתכננו החברות בעבר, זאת מהטעם הפשוט שהרגולטור לא יהיה מוכן לעולם לאשר מיזוגים נוספים בשוק הסלולר אחרי שנוכח שגם הבעלים של אקספון שעליה סמך כחברה שתמכור במחירים הכי נמוכים ותשמור על רמת תחרות גבוהה משדר שהיה רוצה למכור אותה



בהינתן המצב הזה צריך לאפשר ברצינות איחוד רשתות בין סלקום לפלאפון או חבירה של סלקום לPHI (חברה משותפת של פרטנר והוט מובייל) המיזוג בין הוט וIBC מחזק את שתי החברות ובמידה מסוימת הוא עוזר לסלקום, שמושקעת בIB אבל הוא לא יפתור את הבעיה הקשה שלה בשוק הסלולר ללא שותף שיישא איתה בהוצאות ברשת, לא יהיה פשוט עבורה כלל וכלל להמשיך בהקמת רשת דור חמישי
 

לוייםLEVIM

Well-known member

מפעילי הסלולר הופיעו בפני הצוות הבוחן הקלות בבניית אתרים סלולריים​

המפעילים קוראים להכריז על האנטנות הסלולריות כמתקני תשתית לאומית​

ולשנות את הגדרתם בחוק התכנון והבנייה כך שיקוצר הליך הרישוי לאנטנות וגם למתקני גישה אלחוטיים קטנים​



מפעילים סלולריים הופיעו בשבוע שעבר בפני הצוות הבין-משרדי הבוחן שינויים באסדרה להקמת אנטנות סלולריות, וקראו לצוות לפעול להכרזה על מתקני תקשורת סלולרית כתשתית לאומית על-פי חוק התכנון והבנייה

לדברי המפעילים בחוק התכנון והבנייה נדרש שינוי, כך שבנוסף להגדרה של מתקני תקשורת לצורכי שידורי טלוויזיה ספרתית, יתווספו מתקני קליטה ושידור סלולרי
לדבריהם הכללת מתקני סלולר תחת ההגדרה של תשתיות לאומיות תאפשר ליו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות לדון בבקשות אלה מה שיקצר את ההליך במסגרת של רישוי מהיר

בנוסף קוראים המפעילים לשנות את התקנות בנוגע להגדרות של מתקני גישה אלחוטיים
כיום ישנן מגבלות בנושא מתקני הגישה החלים על כל מפעיל ומפעיל, בנוסף ההגדרה לעניין מתקן גישה כפי שהיא קיימת היום אינה לוקחת בחשבון שמתקני הגישה החדשים שאותם חייבים המפעילים לטובת הדור החמישי בסלולר שונים בגודלם ממתקני הגישה שמוגדרים בחוק, ולכן ההגדרה חייבת להשתנות
ההגדרה קובעת גודל מתקן גישה ישן של 80 ס"מ, בעוד מתקני הגישה החדשים הם בגודל של 100 ס"מ
התיקון יאפשר הקמה של מתקני גישה בפטור מהיתר

בראש הצוות הבין-משרדי עומדת מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן חורין
שותפים בצוות נציגים ממשרד הפנים וממשרד הגנת הסביבה ומשרד האוצר
הצוות מתכנן להגיש בחודשיים הקרובים המלצות מפורטות להקלה על המפעילים בבניית אתרים שאומנם ידרשו שינויי חקיקה ויעוררו התנגדות, אך מצד שני יאפשרו הקמה של אתרים סלולריים בצורה קלה יותר בהתאם לנדרש כדי לקיים בישראל תקשורת סלולרית באיכות טובה
 

JEK12345JEK

Well-known member

משרד התקשורת פועל לחזק את הפיקוח על הכיסוי הסלולרי​

בעקבות תלונות על היעדר כיסוי באזורים מסוימים דורש משרד התקשורת מהחברות הסלולריות לפרט כל שנה את הכיסוי הסלולרי שהחברות מספקות על מנת לוודא שהן עומדות בתנאי הרישיון​




משרד התקשורת החליט להעמיק את הפיקוח על החברות הסלולריות בכל הקשור לדרישות הכיסוי הסלולרי שלהן
המשרד קובע נוהל דקדקני ומפורט לפיו יידרשו החברות לדווח מעתה והלאה על רמת הכיסוי שלהן בכל הארץ
המידע אמור להישאר במשרד לצורכי פיקוח כלומר הוא לא יונגש לציבור

בכוונת משרד התקשורת להגביר את הפיקוח על הכיסוי הסלולרי של כל בעלי רישיון הסלולר, על מנת לוודא עמידה בתנאי הרישיון לרבות אחוזי כיסוי של שטח אחוז כיסוי אוכלוסייה כבישים ומסילות ברזל לפי הדורות השונים (הכוונה לדורות הסלולריים) באופן שוטף, וזאת בעקבות תלונות או לצורך בחינת עמידה בדרישות הרישיון

המשרד דורש שבכל תחילת שנה יעבירו המפעילים את המידע על אודות הכיסוי הסלולרי בהתאם למפרט הטכני שהוא קבע
כך למשל הוא דורש לדעת מה היקף הכיסוי בהתאם לגובה בניינים ולפי התדרים שבהן משתמשות החברות
עוד הוא דורש להדגיש את פירוט האתר כלומר האם מדובר באתר סלולרי שמספק כיסוי בשטח פתוח או אורבני, האם מדובר באתר מיקרו או מקרו וכו'
לאחר השימוע שייערך בנושא, המשרד צפוי לתקן את רישיונות החברות בהתאם

חשוב לציין שהחברות הסלולריות נתקלות בבעיות קשות של היעדר כיסוי לא מבחירה, אלא משום שקיים קושי אדיר להקמת אתרים סלולריים בישראל בין בשל התנגדות של ראשי רשויות והן בשל פגיעה מכוונת באתרי סלולר

לאחרונה פורסם שמשרד התקשורת פועל להכנת תוכנית מתאר ארצית חדשה שתסדיר את נושא הרישוי להקמת אתרי סלולר היות ובמצב הקיים קשה מאד לדרוש מהחברות הסלולריות לעמוד בתנאי הכיסוי הסלולרי, ובמיוחד כאשר הדור החמישי יחייב הקמה של אתרי סלולר רבים נוספים אם רוצים שהוא יספק את כל היכולות הגלומות בו
 
למעלה