משתפת אתכן בהתלבטות

אורora

New member
משתפת אתכן בהתלבטות

הילדונת בגן פרטי מדהים באיכותו. על סף השלמות ממש. היא שם שנה שלישית, וכפי הניראה האחרונה כי הגן ניגמר בגיל 4. שנה הבאה אני צריכה להחליט בין גן עיריה ( המתכונת הידוע 35 ילדים על גננת ומטפלת, בלי יכולת לבחור וכו ) או לחפש גן פרט אחר לשנה אחת ( ויש די מעט גנים פרטיים עד גיל 5 בעיר מגורי ולכן אם לחפש אז עכשיו ). ירידת העלויות בגן עיריה מאוד קורצת לי ( במיוחד שהתינוקי ילך לגן מתי שהוא בשנה הבאה ) ומצד שני אני מאוד חוששת שאולי לא יהיה לה טוב. אני מכירה אישית לא מעט סיפורים על ילדים שההסתגלות לכן עיריה היתה להם מאוד מאוד קשה. וגם שהסתגלו כבר לא היו מאושרים כמו בגן הפרטי. בהנחה שהשיקול הכלכלי גם אם הוא חשוב , פחות משמעותי, מה ניראה לכן טוב יותר? האם 2 מעברים ( אחד בגיל 4 ואחד בגיל 5 ) בעיתיים מאוד שמהווים סיבה טובה מספיק להעביר לגן עיריה כבר בגיל 4? ואם כבר גנים. התינוקי יהיה בן 1.4 בספטמבר הבא. גיל צעיר מידי לגן לטעמי. לעומת זאת אחרי החורף ( אפריל מאי ) הוא יהיה בן שנתיים שזה כבר מאוחר מידי לדעתי. אז נישאר להכניס אותו לגן ממש בחורף. בגיל 1.8-1.9 ניראה לכן טרוף? ( את הגן כבר בחרנו כמובן , אותו גם מושלם של אחותו הגדולה )
 

דש1דש

New member
בקשר לגדולה

יש גם שיקול שלא לקחת - אם תיהיה בגן מועצה תתיחל להכיר את הילדים שיעלו איתה לגן חובה ולכתה א! במקום ליהיות אז זרה וחדשה.... יש בזה הרבה! בררי גם אם באמת הגנים זה 35 ילדים - כידוע לך אני הכנסתי לגן מועצה השנה - התחיבות של גננת וסייעת על 35 ילדים. בפועל יש 26. גן מדהים והילדה מרוצה בו יותר מאשר בפרטי! וכ - מעברים הם טראומטיים לרוב - ואם אפשר לחסוף - עדיף לדעתי.... אל תשכחי שיש לה עוד אחד בגיל 6 - לכיתה א (אמאל'ה....) בקשר לתינוקי - לדעתי לכי על אפריל - מאי לגן המושלם. הכי טוב! לא גיל מאוחר מידי ועדיף להכניס אחרי החורף ולא בתחילת שנה!
 

אורora

New member
גם אם היא תלך

לגן עיריה בגיל 5 היא תכיר שם את הילדים שילכו איתה לכיתה א. כך שהשנה הזו לא ממש דרמטית לא? וממה שאני שומעת סביב ( למרות שלא בררתי בפרטים ) זה אכן 35 ילדים.
 

catנוע

New member
את דעתי את מכירה

ובכל זאת אגיד אותה גם כאן. אני בעד להשאיר אותה בחממה עוד שנה. יהיו לה כל כך הרבה שנים להיות במערכת החינוך
תני לה עוד שנה להיות בגן פרטי.
 
זה תלוי בכמה פרמטרים:

יש גני עיריה שקרובים באיכותם לגנים פרטיים. מה את יודעת על גן העיריה הפוטנציאלי שלכם? אם הוא טוב, אולי עדיף לחסוך מעברים. אם הדיעות חלוקות לגביו, והשיקול הכלכלי לא קריטי, עדיף להוסיף מעבר ולדחות את גן העיריה בשנה. לגבי הקטן - אולי חצי יום יפתור את הלבטים?
 

אורora

New member
אני לא יודעת

אין בשכונה גן עירוני. כל שנה מוצאים פתרון אחר ( לא טובים במיוחד ). קראתי במקומון שיבנו בשכונה גן עד השנה הבאה לכי תדעי אם זה נכון, לכי תדעי אם איך הוא יהיה. לגבי הקטן, בכל מקרה מדובר להזכירך בחצי יום.
 
אם כך אין לך שום נתונים לגבי הגן

הבא שיתפקד על תקן גן עיריה, ולכן זה הימור כשמולו עומדת וודאות מסויימת שמחירה הוא רק מעבר לגן חדש. נראה לי שזה מטה את הכף. לגבי הקטן - אז מה הבעיה? אם זה חצי יום, ואם את רואה שהתחלת הגן בחורף "כבדה" עליו, תמיד תוכלי להפסיק ולהמתין לקיץ.
 

Tin Tinn

New member
יש גם עוד פרמטר - מה עושים שאר

הילדים בקבוצת הגיל שלה - נשארים? עוברים? ואם עוברים - לאן? הגן של הגוזלית גם הוא עד גיל 4 (גן פרטי) ואחת האמהות השאירה את הבת שלה (שהיתה 3.5 בתחילת השנה) לשנה נוספת ואחרונה בגן. מה שקרה זה שכל החברים שלה עברו לגן עיריה ופשוט לא נשאר לה עם מי לשחק. זה נגמר בזה שהילדה עברה לגן עיריה אחרי כלום זמן מתחילת השנה ומאז היא מאושרת ושמחה. לגבי התינוקי - נראה לי עדיף להכניס אחרי החורף ואם זה נראה לך גיל מאוחר מדי אז עדיף לפני החורף. אם הגן באמת מושלם, אז אני מניחה שיהיה לו קל להסתגל גם בגיל צעיר יותר.
 

אורora

New member
לא הבנת

הגן הנוכחי לא ממשיך מעבר לגיל 4, וכמובן שאין מצב שאשאיר אותה עם קבוצת ילדים בשנתון שקטן ממנה. אני מדברת על מעבר לגן פרטי אחר שבו יש קבוצת ילדים בגילאי 4-5
 

Tin Tinn

New member
כן, פספסתי את זה. ועדיין

לאיפה עוברים החברים שלה? אם עוברת קבוצה לגן העיריה, לא יהיה לה קל יותר להסתגל? ואז גם את חוסכת לה עוד מעבר מצד שני - אמרת שאין כרגע גן עירוני, אז אין לך שום דרך להשוות בינו לבין הגן הפרטי. טוב, יודעת שלא עזרתי. מצטערת.
 

אורora

New member
ניראה לי שיתפזרו

קודם כל לא כולם גרים באיזור שלנו כי הגן הפרטי קצת רחוק מהבית ( אין גנים באיזור ) אלה שגרים ליד בטח יתפזרו בגני יולה ( יום לימודים ארוך ) ובגנים עירונים רגילים. כך שאין מצב של קבוצה שעוברת.
 

ליביתי

New member
../images/Emo4.gif מאד תלוי בגן האופציונלי

אם מוצלח, אזי גם במחיר של 35 ילדים הייתי מכניסה לעירוני. אם לא - מהר למצוא אלטרנטיבה פרטית הולמת. באשר לקטנטן - בקונסטלציה שלך נדמה לי שלא הייתי מתלבטת בכלל. מכניסה באפריל וזהו. קושי כזה או אחר יהיה גם בגיל 1.8 ומאידך בגיל שנתיים צרכיו החברתיים יפצו אותו על הפרידה מהמסגרת החמימה של הבית.
 

gezers

New member
אוף.. ההתלבטויות האלה..

למרות שבקיבוץ גם כאן יש התלבטות, הגן כאן אמנם עד גיל 6, אבל בשנה הבאה זה גן שכולל טרום+חובה ביחד! 35 ילדים בשתי שכבות גיל, ולכן גם אני מתלבטת אם להשאיר כאן (חברים.. בעיקר) אן להעביר לקיבוץ השכן שם רק 25וצוות מוצלח יותר לטעמי .. אך מאידך ללא חבריה מהשנה + נסיעות הלוך ושוב כולל מן הסתם גם לחברים חדשים אחה"צ.. (על מוניות שירות כבר דיברנו..)שלא להוסיף הקושי הטכני בהסעה בבוקר כשאני כבר בעבודה וזה באחריות המטפלת, שעוד לא ברור אם תסכים.. כאמור, אוף! קשה לי ליעץ לך לגבייך, אם כי אינטואיטבית בתחושת בטן שהעברת בדברייך, הייתי שולחת דווקא לגן עירייה שבו תחווה שנתיים, ותהפוך מ"קטנה" ל"גדולה" בתום השנה האשונה.. זה עושה להם משהו המעבר הזה כמו גם ההליכה ביחד עם אותם ילדים אח"כ לביה"ס..
 
לגבי התינוקי. מנסיוני.

אני הכנסתי את האוצרון בחודש ינואר לגן. הוא כמעט לא היה חולה. מדי פעם פה ושם עלייה חום שארכה יום אחד. אם מה שמרתיע אותך מלהכניס אותו בחורף זה עניין המחלות, אז דווקא בעונות היציבות (שיא החורף או שיא הקיץ) פחות חולים בהשוואה לעונות המעבר.
 

אורora

New member
באמת פחות חולים

בשיא החורף? זה בדוק? כי ינואר יהיה הזמן האידאלי עבורו מבחינת הגיל. אבל האמת שאת הילדונת הכנסתי לגן באפריל והיה נורא ואיום עם המחלות. עד אוגוסט היא היתה חולה פשוט בלי סוף.
 
חייבת להוסיף מילה של אימונולוגית

שהיא אמו של אחד הילדים בגן, היא אמרה שככל שהילד נחשף מוקדם יותר למחלות ועובר את ה"תקופה הקשה" של מחלות שרשרת אינסופיות, כך: 1. הוא יקדים לפתח נוגדנים ולהתחזק. 2. בגיל מאוחר יותר, התהליך הזה קשה יותר.
 
למעלה