מש' הבריאות אישר: קנאביס גם לפרקינסון וטורט

מש' הבריאות אישר: קנאביס גם לפרקינסון וטורט

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4387826,00.html




מש' הבריאות אישר: קנאביס גם לפרקינסון וטורט


השימוש בקנאביס רפואי בישראל מתרחב: ועדת מומחים של משרד הבריאות החליטה כי יש מקום להכליל את הטיפול בקנאביס גם בקרב חולי פרקינסון וטורט. זאת בהסתמך על מאמרים ומחקרים אחרונים בנושא

ד"ר איתי גל פורסם: 03.06.13, 20:35





בשורה לאלפי חולי פרקינסון וטורט בישראל: ועדה מיוחדת של משרד הבריאות החליטה לאשר טיפול בקנאביס לחולים אלה. בקרוב ימליץ האיגוד הנוירולוגי למי מהחולים ינתן הטיפול.



ביום חמישי האחרון התכנסה ועדת ההתוויות לנושא הטיפול בקנאביס רפואי כדי לדון בהכללת תסמונת טורט ומחלת הפרקינסון בהתוויות הטיפול. המדובר

הכנסת החליטה:

יורחב השימוש בקנאביס רפואי / ד"ר איתי גל

בשורות טובות לצרכני הקנאביס הרפואי: לאחר דיון סוער בוועדת הבריאות של הכנסת, הוחלט כי מספר הרופאים המאשרים קנאביס רפואי יוכפל, כל 11 אלף החולים המשתמשים בסם יוכלו להמשיך לצרוך אותו, גם אם מחלתם אינה בהתוויה, גם פונים חדשים המבקשים לצרוך קנאביס ומחלתם אינה נכללת בהתוויות, יעברו הליך מיוחד לבחינת ההתאמה הרפואית לשימוש בקנאביס
לכתבה המלאה



בועדה שבהרכבה רופאים ורוקחים מהתחומים להם נגיעה לטיפול בקנאביס, ביניהם מומחים ברפואת הכאב, פסיכיאטריה ופרמקולוגיה קלינית.



לדיוני הועדה זומנו נוירולוגים מובילים בתחום הטיפול במחלת הפרקינסון ותסמונת הטורט. בדיון הוצגו ההיבטים הרפואיים והמאמרים הדנים בתוצאות הטיפולים בקנאביס במחלות אלה. הוועדה קבלה כי יש מקום להכליל את השימוש בקנאביס במסגרת מכלול הטיפולים במחלות אלה.



החלטת הוועדה מגיעה שבוע לאחר שוועדת הבריאות של הכנסת קבעה כי יורחב השימוש בקנאביס רפואי גם לאלה שאינם נמצאים בהתוויות משרד הבריאות הקיימות כעת. הוועדה גם החליטה כי יוגדל מספר הרופאים המאשרים את הקנאביס הרפואי.



לגבי תסמונת טורט קבעה ועדת ההתוויות, שיש להציע טיפול לאותם אנשים שהתסמונת גורמת להם להפרעה בולטת בתפקוד חברתי, הכוללים קשיים ביצירת קשרים חברתיים, קושי במציאת מקום עבודה או הפרעות אחרות המגבילות תפקוד. במקרים אלו המליצה הועדה, כי ראוי לנסות טיפול בקנאביס לאחר היוועצות עם פסיכיאטר. היוועצות זו באה בשל היארעות מספר מקרים של תחלואה פסיכוטית בחולים עם התסמונת שטופלו בקנאביס.



לגבי מחלת הפרקינסון קבעה הוועדה שבתסמונות כאב הנובעות ממחלת הפרקינסון יש מקום לשקול טיפול בקנאביס ככל שכשלו טיפולים מקובלים אחרים בכאב. המלצות אלה הועברו להתייחסות האיגוד הנוירולוגי אשר יחליט על אופן מתן הקנאביס על ידי הרופאים הנוירולוגים.



בתסמונת טורט סובלים על פי ההערכות שני אנשים מכל אלף. המחלה שנתגלתה בשנת 1885 על ידי הנוירולוג הצרפתי ד"ר ג'יל דה-לה-טורט, כוללת טיקים מוטוריים ובהם עוויתות שרירים, מצמוצי עיניים, נענוני ראש, העוויות בשרירי הפנים, זריקות ידיים ובעיטות ברגליים. המחלה מתאפיינת גם בטיקים קוליים הכוללים חרחורים בגרון, משיכות אף, שריקות וירקות, חיקוי תנועות וקולות.



במחלת הפרקינסון לוקים בישראל כ-20 אלף איש. המחלה נגרמת עקב חוסר במעביר העצבי דופמין, בשל התנוונות אזור במוח הנקרא "החומר השחור". המחלה מתאפיינת בנוקשות שרירים, רעד, תנועות איטיות וקשיים בשיווי משקל ויציבה. תסמינים נוספים כוללים דיכאון ופגיעהה בתפקוד המיני. פרקינסון מתקדם בחמישה שלבים, כאשר אחד הראשונים הוא שינוי עדין במבנה הקול שלרוב אינו מובחן ביומיום.
ובמקרים קשים ניתוח או טיפולים בגירוי חשמלי למוח.




תסמיני המחלה הבולטים נוטים להופיע כשהמחלה נמצאת כבר בתהליך מתקדם, לכן גם האבחון מתבצע כשכ-60% מתאי העצב באזור במוח השולט על הפעילויות המוטוריות כבר הרוסים. לכן, יכולת הטיפול והשיקום נמוכות. הטיפול במחלה כולל בין היתר את התרופה לבודופה המאזנת את רמת הדופמין במוח, פיזיותרפיה
 

Bakbook1

New member
חדשות טובות

מעניין מה תהיה הפרוצדורה. אם ידרשו מהמטופל להיות מטופל תחת X תרופות לפני שהוא מעוניין להוציא את האישור.
 
וגם המלצה


ציטוט מהכתבה: "לגבי תסמונת טורט קבעה ועדת ההתוויות, שיש להציע טיפול לאותם אנשים שהתסמונת גורמת להם להפרעה בולטת בתפקוד חברתי, הכוללים קשיים ביצירת קשרים חברתיים, קושי במציאת מקום עבודה או הפרעות אחרות המגבילות תפקוד. במקרים אלו המליצה הועדה, כי ראוי לנסות טיפול בקנאביס לאחר היוועצות עם פסיכיאטר. היוועצות זו באה בשל היארעות מספר מקרים של תחלואה פסיכוטית בחולים עם התסמונת שטופלו בקנאביס".

המלצות למבקשים לקבל את הטיפול בדף הפייסבוק של אסט"י.
 
למעלה