מתוך ווי נט..הנשרים

אורניהו

New member
מתוך ווי נט..הנשרים

הם יורים בנשרים..בכרמל נשר זכר, שהושב באחרונה לטבע יחד עם בת זוגו והחל בתהליך קינון נמצא מת בקינו, במצוקי חלקו העליון של נחל גנים, בכרמל. הנשר נלקח לבדיקה פתולוגית ובצילום הרנטגן שנערך לו נתגלו כדוריות עופרת רבות בגופתו. דובר רשות הטבע והגנים, אמנון נחמיאס, מוסר כי בלמעלה מ-30 אחוז מהנשרים שנבדקו עד כה נמצאו כדורי עופרת, שמקורם מרובי ציד. *צילום מהחי בר לפני כמה שנים.
 
כתבה מדאיגה בהרבה ב"הארץ"

בהודעתי על דף הכתבות הצפוי, יש קישור לכתבה מדאיגה במיוחד על ירידה גדולה בכמות הנשרים המקננים בגמלא, בלא שזוהתה עלייה בכמות הקינונים באתרים אחרים.
 

מרצק12

New member
הנשרים בעקבות הצבאים

גם הנשרים מתתמעטים והפעם כנראה בגלל הרעלות וצייד בעיקר מחוץ לשטח המדינה .בסוריה ולבנון אין כל הגנה עליהם.פרט לכתבה בהארץ אפשר לקרוא על כך באתר שמורת גמלא gamla.org.il
 
דווקא החלה הגנה בשנים האחרונות

בלבנון מאז תום מלחמת האזרחים, אותרו מספר שמורות טבע/פארקים לאומיים חדשים. בסוריה מדובר בעניין של השנים האחרונות ממש, וברור שכל נושא האכיפה לוקה בחסר עוד יותר מאשר בישראל (בשנות ה-80' היו דיווחים רבים על תרבות הציד הלבנונית שפגעה קשה בעופות בלבנון), אך עתה מתחיל דווקא להסתמן שיפור במדינות אלו. איפה שהציד משתולל בלא שום פיקוח ומוטיבציה לפיקוח - זו הרשות הפלסטינית המתפרקת.
 
למעלה