מתי גיבשתם את הזהות מינית/רומנטית שלכם?

AlexOnFire

New member
מתי גיבשתם את הזהות מינית/רומנטית שלכם? אני אתחיל,

הבנה לגבי הזהות המינית שלי התחילה לטפטף לי בסוף שנות העשרה שלי וההבנה שאני לא מעוניינת ומתעניינת במין כמו שאר האנשים מסביב.

שנים שאני מתחבטת עם עצמי מי אני ומה אני רוצה. הרי אני מעוניינת להיות בקשר אבל המחשבה שאני אצטרך להסביר שאני לא מעוניינת במין מעייפת אותי - אולי נועדתי להיות לבד לנצח?

אח"כ הגיעו המחשבות שאולי אני בכלל מעוניינת בנשים? אם אני לא מעוניינת במין עם גברים, אולי מין עם נשים זה משהו שיותר מעניין אותי? אבל מהר מאוד הבנתי עם עצמי שגם זה לא בדיוק מה שאני מחפשת.

לאחרונה הבנתי, יש דבר כזה זהות מינית ויש זהות רומנטית - והן לא בהכרח יתיישרו אחת עם השניה! הבנתי שאני א-מינית (משהו שהרגשתי עם עצמי כבר שנים) אבל אני כנראה פאן-רומנטית.
אני כן מרגישה משיכה רגשית לאנשים בלי קשר למגדר שלהם. יש אנשים שאני נמשכת-רומנטית אליהם אבל כשניסיתי לגרום לעצמי לחשוב על הרעיון של סקס איתם - הבנתי שאני ממש לא מעוניינת בזה. והבנתי שהסוג משיכה הזה קורה לי עם כל המגדרים - זה לא בהכרח רק גברים, רק נשים או רק טרנס.

קצת קשה לי להפנים את זה בגיל 28 אבל כן קצת הוקל לי נפשית להבין קצת יותר מה אני רוצה ואיך הייתי רוצה לראות את החיים שלי בעתיד.
 
בגיל 20. די היה ברור לי מגיל ההתבגרות שאני סטרייטית ונמשכת לגברים
אבל הם די הגעילו אותי בכל מיני אמירות ומעשים ככה שבין גיל 18-17 היתה לי אפיזודה חולפת של משיכה מינית גם לנשים אבל זה נבע נטו משנאה או אנטי למין הגברי. זה עבר תוך שנה שנה וחצי
ובגיל 20 עם החבר הראשון היה ברור לי שאני יותר לכיוון האמיני/אפור בסקאלה ושאני סטרייטית למהדרין
 
מה שכן תוספת כנראה משהו מהתקופה הזו נשאר כל הגברים שקורה לי איתם משהו הם או: הומואים / עם תכונות שנחשבות לפחות גבריות/אג'נדרים/ או גבריים אבל עם איזושהי שנאה אנטי למין הגברי.
 

Ayelet 363

New member
אצלי זה היה מבלבל
כי אין לי משיכה רומנטית, אבל יש לי משיכה רגשית חזקה, ואין לי משיכה מינית, אבל יש לי משיכה חיצונית מאוד חזקה (ואלה ממש משיכות אצלי. לא דברים כמו הערכה וכו'). הייתי בטוחה שאלה המשיכה הרומנטית והמשיכה המינית שלי, ושמשהו פשוט חוסם אותן, וגם לא הייתי מודעת להפרדה בין משיכה מרומנטית למינית, אז חשבתי שמה שחשבתי שהוא משיכה רומנטית מעיד על משיכה מינית, ולהיפך.
&nbsp
החל מהתיכון התחלתי לחשוד שאני בי, ובשלב יותר מאוחר התחלתי להזדהות כפאן. משהו לא ישב לי טוב עם זה, אבל היו לי קראשים בלי קשר למגדרים (בעצם, אז הייתי מודעת רק לבנות ולבנים, ולא הכרתי א-בינאריותים או ג'נדרקווירס - המינוח חשוב לי, כי טרנס זה לא מגדר - למרות שאני בעצמי חסרת מגדר, והכרתי את עצמי...) בצבא היה לי קראש על מישהי הרבה זמן, עד שהבנתי שגם אם היא הייתה רוצה משהו רומנטי או מיני איתי, אני לא רוצה את זה איתה, וזה עזר לי להבין שאני לא רוצה את זה עם אף אחד, אבל אז הבנתי גם שאני כן רוצה פרטנר.ית אחת או יותר שיגורו איתי לנצח ושיעשו איתי כמעט כל מעשה שהחברה מחשיבה לרומנטי (שזה מבחינתי אפשרי עם כל החברים, בלי קשר למגורים משותפים). אני פשוט חווה את הכל כחברות, בלי שיהיו הבדלים שיצדיקו הפרדה בשמות של סוגי מערכות היחסים שהבנתי שהיא מרגישה לי מלאכותית ושקרית במקרה שלי (כל חברות שונה מבחינתי, אבל זה לא מספיק שונה כדי שאוכל לתת לזה שמות שונים ולבחור מערכת יחסים אחת או כמה שאקרא להן "רומנטיות" ולשאר "חברויות").
&nbsp
לקח זמן עד שהבנתי את עצמי יותר, כי החברה כל הזמן אומרת שצריך לרצות משהו רומנטי ומשהו מיני ולא היה לי את השיח על כך שכל דבר שנחשב לרומנטי אפשר לעשות גם עם חברים, או שיש כזה דבר משיכה חיצונית ממש חזקה שהיא לא מינית (במקרה שלי, זה גם לא חושני).
 

k500

Active member
מנהל
רק רציתי להוסיף

לגבי הזמן והגילוי של הנושא הא-מיני, שלא חייבים להחליט דברים עד גיל מסוים. זה בסדר להמשיך ולשאול שאלות ולבחון זוויות נוספות כל הזמן.
אני מתחבר לדברים שכתבת כאן כי גם אני עברתי את חלקם לאורך השנים. לשמחתך, גילית את הנושא הא-מיני מוקדם יחסית, כך שיכולת ואת עדיין יכולה לנוע במרחב הא-מיני ולראות אלו רבדים מתאימים לך ולאלו מהם את מתחברת.

אני למשל, גיליתי את הנושא רק בשנות השלושים לחיי, פשוט כי לא היה איך ומאיפה לדעת, לא היה מידע מספיק והאינטרנט והמדיה לא היו מקיפים כמו שהם בשנים האחרונות. שלא לדבר על השיח הציבורי בנושא שלא התקיים כלל והבורות שחגגה גם כשהתחילו לשמוע קצת על א-מיניות.

הנקודה היא שזה בסדר להתלבט עם עצמך, לראות מה סוג המשיכה שיש לך ובאיזו עוצמה היא, אם בכלל.

א-מיניות היא רחבה מספיק כדי למצוא בה הרבה דברים שיכולים למצוא חן בעינייך. גם אני לא ידעתי על ההתחלה האם אני בדיוק א-מיני ואיזה סוג. גם לי לקח זמן עד שהתגבשתי על הגדרה מסוימת שבה אני יכול להשתמש ולדעת שזה מה שאני וככה אני מרגיש כלפי אחרים/ות.

חוץ מזה, אנחנו כאן תמיד ומוכנים לעזור בכל שאלה וסוגיה ותודה שהעלית את הנקודה כאן לדיון
 
למעלה