מתי יודעים אם לילד יש בעיה/קושי?

אגוזים1

New member
מתי יודעים אם לילד יש בעיה/קושי?

או איזה שהו ליקוי למידה? מתי יודעים לעזוב ולתת לילד ללכת בזמן שלו, בקצב שלו? הבת שלי עולה לכיתה א'. היא קטנה יחסית (ילידת סוף אוקטובר). מהמון בחינות ובסיטואציה שבה אנו נמצאים העליה לכיתה א' הינה נכונה. גם לדעתי וגם לדעת הגננת. יחד עם זאת, מבחינת מוכנות "לימודית" אני לא חושבת שהיא עוד שם... היא עוד לא יודעת את כל האותיות (בעיקר מתקשה לזכור איך קוראים להן - כלומר לשיים. ולפעמים גם מתקשה להצביע על האות הנכונה כאשר אומרים את שם האות). בזמן האחרון היא מראה המון רצון ומוכנות ללמוד (מה שלא היה בעבר). היא ביקשה ללמוד לקרא ואני יושבת איתה עם המשחק "עת לאיית" (מישהו מכיר?). היא נהנית לעבוד עם המשחק הזה ומצליחה יפה להתאים את האותיות הנכונות בהתאם לציורים (כלומר התאמה פונטית) למרות שלפעמים היא נעזרת בפינים על מנת לבדוק איזה אות מתאימה. מה שאני רוצה לשאול, ויצא לי קצת מסובך, זה שנראה לי שלמרות הרצון שלה והעובדה שהיא יושבת ולומדת ומצליחה להתאים את האותיות במשחק, כאשר היא מגיעה לספר רגיל ומנסה לקרא את האותיות, היא בדרך כלל לא זוכרת איזו אות זו... ואני לא יודעת האם מדובר כאן על קושי אמיתי או לא?...
 

sarit1271

New member
לא נראה שמצבה חריג הבת שלי

עשתה פעמים גן חובה ילידת דצמבר. ולא מזהה את כל האותיות. וגם לא אומרת את כל האלף בית. וגם הבן היה במצב דומה והוא עולה לכיתה ג' וקורא כמו כולם. יהיה בסדר ואת עושה איתה את הדברים המתאימים ותראי שהיא תסתדר נהדר. אני בטוחה שהגננת יודעת על מה היא מדברת בדרך כלל הן לא טועות. אבל זו דעתי כאמא כדאי לחכות למבינות יותר בעניין. בהצלחה שרית
 
אולי זה קשור לבעיית הראיה שלה?

זה נשמע ממה שאת אומרת כאילו הבנה פונטית יש לה אבל קשה לה לזכור איך נראית האות. אולי עם עזרים יהיה יותר טוב?
 

אגוזים1

New member
יכול להיות...

למרות שניסיתי גם לשים לה את הספר מתחת לטמ"ס (שמגדיל לה מאוד את האותיות) וזה לא ממש עזר... כך שאני לא בטוחה. מצד שני גם אצל הגדולה זה פתר רק חלק מהבעיה (כזכור לך מהסיפורים שלי). בקיצור, כל כך קשה לי לדעת מה קשור ומה לא קשור לבעיית הראיה וכמו שאת יודעת אני כל הזמן חוששת "להפיל" את הכל על בעיית הראיה וכך "לפספס" קשיים אחרים שאולי קיימים...
 
אולי זה לא רק שהיא לא רואה טוב בספר

אלא פשוט בגלל בעיית הראיה קשה לה יותר לצלם את האותיות ולכן גם אם היא רואה היא לא מזהה. אבל כידוע לך, זה סתם ניחוש לא מקצועי. תראי, הסיפור עם האותיות לא יחזיק מעמד הרבה זמן, זה יפתר אחרי שבכיתה א' יתנו לה לכתוב, לקרוא, ולצבוע בצבעים אותיות קידוש לבנה. היא גם הולכת לבי"ס של הגדולה, לא?
 

אגוזים1

New member
כן לאותו בית ספר...

(בגללה בכלל הגדולה התחילה ללכת לשם
). לגבי הראיה, הבעיה שגם לאנשים מקצועיים קשה לעשות את ההפרדה הזו (כמו שאת זוכרת)... טוב, אני באמת מקווה שזה רק עניין של זמן, למידה ותרגול...
 

פלגיה

New member
נראה לי שצריך להיות עם היד על הדופק

ולשים לב במהלך כיתה א'. אולי זה עניין של בשלות, אולי זה עניין של למידה מסודרת (שאין בגן) ואולי באמת יש קושי שמעכב.
 
למעלה