מתי להתחיל לחפש פוסט-דוק?

מתי להתחיל לחפש פוסט-דוק?

סיום הדוקטורט שלי סוף סוף נראה לעין - אני מקווה להגיש בסביבות מאי ולהיבחן בקיץ. מצד אחד, יש לי עוד המון עבודה ואני לא רוצה להקדים את המאוחר. מצד שני, נראה לי שבקרוב אצטרך להכניס ללו"ז העמוס שלי גם את חיפוש העבודה הבאה שלי. השאלה היא אם בכלל הגיוני לפנות לאנשהו בשלב כזה, לפני שגמרתי לכתוב ולפני שבכלל יש לי דוקטורט.
אני באנגליה ובמדעי החברה, אם זה משנה.
תודה!
 

L Bloomer

New member
כדאי להתחיל, למרות העומס

קודם כל - איחולי הצלחה לסיום הדוקטורט!
לחלק גדול מהפוסטים יש דד-ליינים פעם בשנה, ובכל מקרה התשובה אינה מיידית. זה אומר שצריך להתחיל לחפש חודשים לא מעטים מראש. מלבד זאת, אם לא תתקבלי לפוסט בסתיו הקרוב תהיה לך תקופה ללא מלגה ואולי ללא פרנסה. לכן מקובל לגמרי להגיש מועמדויות לפני שהדוקטורט מאושר.
לרוב כותבים בפירוש שעל המועמד להיות בעל תואר ביד או להגיש את הדוקטורט עד תאריך מסוים. במקרה השני לוקחים בחשבון שהאישור לא מיידי.
בהצלחה!
 

22ק ו ס ם

New member
להתחיל כמה שיותר מוקדם

מקסימום לא יקבלו אותך. עם זאת, הייתי ממליץ להגיש בקשות רק למקומות שאת באמת מתכוונת ללכת ושמתאימים לך כי הבקשות גוזלות זמן. בדרך כלל יציינו בתנאים שאפשר להגיש בקשה גם אם לא סיימת את הדוקטורט בתנאי שתסיימי לפני הפוסט. אפשר גם לפנות למנחים הפוטנציאלים, הרבה מהם נחמדים ואוהבים לשמוע ממועמדים.
 

אור302

New member
לא, איפה.

גם הממליצים שלך צריכים להתחיל לגבש את המכתבים ואני אומר "להתחיל לגבש" כי מדובר בפרוייקט אמיתי - בהנחה שהם באמת רוצים לקדם אותך. המכתבים האלה ישרתו אותך בכמה סיבובים של המלצות (לא עלינו) ולכן חשוב שיהיו יסודיים ושייכתבו בעוד מועד. הוא הדין אגב גם בעניין החומרים שאת שולחת. לוקח זמן רב ללטש אותם, לגבש תפיסת עולם שעוברת טוב על נייר. אם את גם מחפשת מחוץ לאנגליה אז יש כללים שונים, מפורשים ומובלעים, שלא לומר כתיב ופיסוק, שמשתנים. רק הניתוח של שוק העבודה, להבין מה עובד עבורך, זה מחקר בפני עצמו. לחפש עבודה זו עבודה במשרה מלאה. תהיי בטוחה.
&nbsp
יש מספיק אנשים בתחום שלך שייעצו לך מה לעשות בהצגת מועמדות בדיוק. אני רק אעיר באופן כללי שחלק גדול מאוד (!) מן המועמדים פוסלים את עצמם בגלל שטויות. לא ייאמן כמה אנשים מבזבזים את זמנה של הוועדה כי הם לא קוראים הוראות או לא רוצים להבין. לא ברור לי. מה שבטוח, זה שרבים מהם לא יודעים זאת ולכן חוזרים על השגיאות שוב ושוב. זו הסיבה שצריך להתכונן זמן רב מראש באופן יסודי. גם חשוב לברר מה עובד עבורך אישית, מה עדיף במצב של בחירה וכן הלאה. הנה למשל אצלנו, שזו מכללה בסוף העולם, מרצים צעירים ורווקים לא שורדים יותר מכמה שנים. אולי הם ידעו כשבאו, אולי לא, אבל זה לא מקום לרווקים או רווקות. לא יעזור. ותחשבי שחלקם אולי דחו הצעה אחרת כדי לבוא. לא חבל? לא עשו שיעורי בית. תחשבי על מי שגמר קשר זוגי כדי לבוא לחור הזה ואחרי שנתיים מוצא עצמו גם בודד וגם מובטל כשהוא חוזר לעיר. אני יודע שכרגע זה נשמע כמו צרות של עשירים, אבל מהר מאוד זה נעשה חובות של עניים (וואי, איזה מטבע לשון יצא לי).
 

22ק ו ס ם

New member
סליחה על השאלה

אבל איך מרצים צעירים ורווקים אמורים לדעת מראש שזה לא מקום עבורם? האם הכוונה שקשה למצוא בני זוג במקום כל כך קטן? מצד שני, לעבור עם בן או בת זוג למקום קטן שבו הסיכוי של בן הזוג למצוא עבודה קטן יותר זה גם בעייתי.
 

אור302

New member
זו בדיוק הבעיה. הם לא יודעים.

אבל זה אחד הדברים שצריך לקחת בחשבון מראש, לכן אני מתריע פה ואני מקווה שישנן התראות דומות במקומות שונים. הוא הדין בעניין חישוב עלויות מחייה. קשה מאוד להעריך מראש אבל חובה לעשות כן, אחרת נופלים מן הפח אל הפחת.
&nbsp
וכן, קשה למצוא בני זוג במקום קטן כל כך, אלא אם כן אדם מוכן להרחיב את החיפוש לקהילת החקלאים המקומית. זה נשמע אולי עניין פעוט, "מה רע בבת חקלאים?" אבל מדובר פה בעולמות שונים לגמרי (אם כי היה לנו מישהו שבא לשנה ותוך כמה חודשים התחתן עם בת המקום). וגם הבעיה שאתה מציג היא אמתית, של מציאת עבודה לחצי השני. לא פשוט. לעתים המוסד מציע או שיש במקום או שעובדים מהבית או שלא עובדים בכלל. אבל זה תיק ולעתים יכול להביא לתוצאות קשות.
 

22ק ו ס ם

New member
במצב השוק שיש היום, אנשים לוקחים כל משרה שמציעים להם

גם אם זה לא הולך כמו שהם מצפים, יש להם יתרון גדול כי אחרי שכבר נמצאים במשרה אקדמית יותר קל למצוא אחת אחרת.

חוץ מזה שלא תמיד אפשר לצפות מה יקרה במקום החדש גם אם עושים את כל הבדיקות והחישובים. דווקא במקומות קטנים לפעמים נוצרות חברויות וקהילויות של אנשים שאינם מהאזור ובאותו מצב. אוניברסיטאות מושכות אנשים ממקומות שונים כך שהמקום לא הומוגני. אבל כמובן שאם זה לא עובד אז אפשר לחפש מקום עבודה חדש. לערים גדולות יש בעיות משלהן (פשיעה, פקקים, רעש).
 

אור302

New member
זה נכון, כמובן. המצב מורכב לכאן ולכאן. ולכן מודעות תמיד טובה

 
למעלה