מתנות יום הולדת



 
גם הבכור הוזמן לאחרונה למסיבת יום הולדת 14 שההורים ארגנו
במקום יקר (לא אתן פרטים כי הם מאוד מאוד ספציפיים...) ואחר כך לקחו את כולם למסעדה. זה אמנם לא היה ילד מהכיתה אלא ממסגרת אחרת, אבל בכל זאת הוזמנו כל החברים מאותה המסגרת. כולם הביאו כסף, וסיכמו על 150 ש"ח בוואטסאפ ביניהם. גם לי זה נשמע יקר, אבל מאחר ואלו באמת אירועים די נדירים, החלטתי לא לעשות מזה סיפור.
 
לא הייתי רוצה שיתנו מתנה/ כסף

לפי מידת ההשקעה הכספית של ההורים של ילד יום ההולדת.
לא רוצה להגיע למצב שבו דווקא הילדים שאין באפשרותם לערוך מסיבות יקרות, יקבלו מתנות צנועות יותר.
 
מסכימה איתך. זה גם אומר שילדים מסויימים לא יגיעו לאירוע

אם יש "כרטיס כניסה" כלכך יקר לאירועים, יהיו ילדים שלא יגיעו לכל הארועים

אני בעד לנסות לדבר על זה עם כלל ההורים, ו/או המחנכת. (לדבר עם המחנכת כדי להתייעץ איתה ולהעזר בה איך נכון לנהל שיחה כזאת. )
 
ננסה באמת לדבר עם המחנכת.

לא התרשמנו ממנה במיוחד באסיפת ההורים, אבל אני מסכימה שזה צריך להיות הצעד הראשון.
 
לייזר טאג זה כמו מסיבה לילדים. הייתי מביאה מתנה/כסף

כמו לכל מסיבת יום הולדת אחרת (לא בר מצווה). אישית הסכום שאני מוציאה על מתנות לכל גיל שהוא הוא כ-35-45 ש"ח.
 
מה את קונה בסכום הזה?

הילדה החליטה שהיא רוצה להביא מתנה. אחרי שהבנו שלא נמצא בבאג מתנה בפחות מ100 ש"ח, הלכנו לצומת ספרים. היא מצאה ספר שהיא אהבה-
Ready Player One , והחליטה שזו מתנה ראויה. עלה 88 ש"ח. אם לא היה יום שישי בצהריים, אולי הייתי ממשיכה לחפש, אבל העדפתי לשלם ולסגור את נושא המתנה.
אם יהיו לי רעיונות למתנות ספציפיות, אולי נחסוך קצת כסף בפעמים הבאות
 
האמת שספציפית לבן בן 12

לא זכור לי שאי פעם קניתי מתנה. אם לא יודעים כלום עליו, באמת אפשר לקנות ספר - אבל אז אני קונה במבצע. המבצע יכול להיות ספר שני ב-50% או 1+1, ואז צריך לקנות ספר אחד לבית, אבל מבחינתי אם זה מעודד את הילדה הספציפית למצוא ספר שהיא רוצה לקרוא זה רק יתרון. אני לא מחשיבה את מחיר שני הספרים כמחיר המתנה, כמובן, ולפעמים זה קצת יחרוג מהתקציב (נניח 50-55) אבל אף פעם לא 88.
אבל לרוב מה שקורה הוא שהילדות כן מכירות את הילד המדובר, ואז (החל מגיל 3-4 בערך) או שהן בוחרות את המתנה (אני רק אומרת מה התקציב) או שהן אומרות לי מה הוא/היא אוהב/ת (כדורגל / מדע / סדרת ספרים מסוימת / סדרת סרטים/טלוויזיה מסוימת / משחק מסוים / טבע / וואטאבר) ואני עוזרת להן למצוא מתנה. אני כמעט אף פעם לא פשוט בוחרת לבד בלי פידבק מהילדה.
לבנות הרבה יותר קל לקנות מאשר לבנים, נראה לי. נראה לי שאם ישאלו בנים מה הם רוצים זה לרוב איזה משחק מחשב (או אפילו הקונסולה עצמה) שהרבה מעבר לתקציב.
אבל אפשר גם להם לקנות דברים כלליים כמו פריטים לחורף (צעיף, כפפות) או לקיץ (כובע), חולצה, פוסטר לחדר, איזה צעצוע/קישוט משרדי / שולחני לחדר, ארנק, סתם משהו מגניב שמוצאים בשיטוטים לקניית מתנה (אני מהדור שלפני האינטרנט, שעדיין מכתת רגליו...).
 
אז אם לחסוך כיתות רגליים,

קיבלתי המלצה על חנות גאדג'טים בפ"ת, שעושה משלוחים. שמה אולטק, הפעם לא היה זמן לחכות עד שהמתנה תגיע, אבל אני מתכוונת לנסות אותם בעתיד.
 
במבט חטוף נראה יקר בטירוף,

אבל מגניב. אבל אולי באמת אפשר למצוא משהו טוב במחיר סביר אם מחפשים יותר לעומק.
 

סביון1

New member
המלצה חמה לפעם הבאה

מיצאי שתי אמהות נחמדות ותתחילו לקנות מתנות משותפות. שני יתרונות: א. הילד מקבל מתנה יפה וכיפית אחת, במקום שלוש מצ'וקמקות (מה לעשות שלגיל 12 קשה למצוא משהו מגניב בשלושים ש"ח). ב. אמא אחת קונה את המתנה בתורנות, כך שאת מכתתת רגליים רק אחת לשלושה ימי הולדת.
 
יש לה בת. כמה מתנות לבנים בני 12 היא תצטרך

לקנות להערכתך? לדעתי רוב הסיכויים שזה לא יגיע ל-3. ולבנות הרבה קל לקנות משהו חביב ב-35-45 ש"ח (וצריך רק לחזור לזה ביום הולדת 13 - ב-12 יש בת מצווה ונותנים כסף).
 
כיתה ז', אולי עוד שניים או שלושה ימי הולדת 12.

אנחנו הבאים בתור.
ניתן בעיקר כסף לבר מצוות, ומתנות לבנות 13.
נראה לי ששווה להתאגד גם בשביל הבנות. בכיתה הקודמת בנות אהבו לקבל שטויות מטופ טן ומללין, נראה לי שהבנות בכיתה הנוכחית פחות בעניין.
 
אני בעד שלפני שאת פונה לאמהות אחרות,

תשאלי את הבת שלך מה דעתה בנושא. היא כבר גדולה ויכול להיות שהיא תתנגד למשהו כזה - ואולי תאמץ את הרעיון לעצמה ותרצה לקנות עם בנות אחרות/ילדים אחרים.
 
סבבה, אבל זה לא משהו חדש או נדיר.

יש לי כאלה כבר שנים, וראיתי כאלה אפילו בחנויות של תחנות דלק... אני לא בטוחה שאין כאלה ברוב המקומות שמוכרים כפפות (אני פשוט לא ממש בודקת מקומות שמוכרים כפפות - בתחנת הדלק סתם ראינו אותן במקרה. בצפון אמריקה זה ללא ספק קיים כבר שנים רבות ונפוץ).
 
למעלה