מתקשרת עם "המתים"

BravoMan

Active member
מה בדיוק המדינה גנבה?

תוכל להסביר את זה? מה המדינה גנבה? ממי? &nbsp היא לקחה פיזית משהו? היא הכריחה מישהו למסור משהו? &nbsp מדינה צריכה תמיד לאזן בין זכויות שונות של אזרחיה. למשל, בין הזכות שלך לחופש התנועה, לזכות שלי לקניין על השטח הפרטי שלי. &nbsp במקרה שבכתבה, המדינה לא גנבה כלום. היא אזנה בין זכות של חברה מקומית לקבל מונופול מהמדינה, לבין זכות של אזרחים להרשות לעצמם תרופה מצילת חיים. &nbsp הייתי אומר שהזכות לחיות, קצת יותר חשובה מהזכות לרווח גדול יותר. אם אתה לא חושב כך זכותך, אבל הייתי רוצה לשמוע מה ההצדקה המוסרית לעמדה שלך?
 

חנוך25

New member
נו, לפחות במקום לגלגל עיניים היית מנסה

להצדיק את ההחלטה בנימוקים של מצב חרום וכאלה, כמו שמדינה עצמה עשתה. אולי כדאי שתקרא את הכתבה שהפנית אליה. המדינה עצמה לא טענה ש מדובר ב"איזון זכויות". המדינה לפחות מכירה בכך שמדובר במעשה חריג שדורש הצדקה מיוחדת. אני רואה שאתה אוהב את המילים "מונופול", ו"מצילת חיים". מה לגבי האוטו שלך? צריך להיות לך מונופול עליו? או שאפשר לתת אותו למישהו יותר "נזקק"? מה לגבי המשכורת שלך? אפשר לקחת ממך איזה 5,000 שח בחודש בשביל לקנות תרופה למישהו? הזכות שלו לחיים לא גוברת על הזכות שלך להתפנק בעוד 5,000 ש"ח? אולי לא תתחמק מלענות הפעם?
 

BravoMan

Active member
אני לא זה שמתחמק.

הנימוקים של המדינה הם שלה. &nbsp אני לא מדבר בשם המדינה, אני מדבר בשם העמדה שלי. אני רואה במעשה של המדינה איזון זכויות ראוי, גם אם זה בא בתירוצים אחרים, והייתי רוצה לראות אותו נמשך מעבר למשבר הנוכחי, גם אם אני יודע שזה לא יקרה. &nbsp המדינה כבר לוקחת אלפי שקלים בחודש מהמשכורת שלי כמס הכנסה ומס בריאות, שהולכים בין היתר לממן סל תרופות לכלל האזרחים, כדי שגם מי שלא מרוויח כמוני לא ימות מכל מיני מחלות שניתן לרפא. &nbsp זה שיש לי אוטו, לא מפריע לאף אחד לקנות אוטו אחר, או למכור אוטו אחר. אם היה לי פטנט על אוטו, המצב היה שונה. &nbsp אני לא המצאתי את השימוש של המילה "מונופול" בהקשר לפטנטים. קראתי את זה בספר שכתב עו"ד ומסביר עליהם. זו המהות החוקית של הפטנט - מתן מונופול - בלעדיות, לחברה לייצר ולשווק מוצר שמוגן בפטנט. &nbsp במקור, פטנטים נועדו לאפשר לממציא לחשוף כיצד ההמצאה שלו עובדת (תוכן פטנט חייב להיות מפורסם בציבור), ובו בזמן להרוויח כסף משימוש שאחרים יעשו בידע הזה או משימוש שהוא יעשה בידע הזה. &nbsp גם תוקף הפטנטים הוא מוגבל - 20 שנה להמצאה רגילה, ורק 7 שנים על תרופות. כן - מי שהחליט שאפשר להוציא פטנטים על תרופות, הבין מיד שיש בזה סיכון ממשי, ולכן יצר את החוק בהתאם. &nbsp ועדיין, כל זה עבד מצוין רק כשפטנטים ניתנו על המצאות של אדם אחד, כמו מחרשה יותר טובה, או מנוע בעירה פנימית בסיסי. וגם כשמוצר שלם בודד היה מכוסה ע"י פטנט אחד, ולא כמה מאות עד כמה אלפים. &nbsp היום המצב שונה מאוד. אם אתה רוצה ללמוד, במקום לזרוק דמגוגיה, יש חומרים שאוכל להמליץ. &nbsp אם אתה רוצה להמשיך לחשוב שלאפשר לחברה לפתח ולשווק מוצר מתחרה זה בדיוק כמו שאני אתן את האוטו שלי למישהו, ברכותיי - ירדת לרמה של הטרולים הגדולים של הפורום הזה. &nbsp אגיד לך מה - כשהאוטו שלי ילמד להשתכפל, אשמח לתת את הצאצאים חינם לכל דורש, גם אם זה יהיה על כדור הארץ ולא על מאדים.
 

חנוך25

New member
לגבי ההגדרה מויקי - היא מדברת למעשה על גנבת זהות

לא רלוונטי להתחזות שאנחנו מדברים עליה
 
למעלה