נגמר השבוע! השבוע שהיה

זה עצוב, אבל אי אפשר לברוח מזה

המורשת היא עצובה. העם היהודי, כעם, היה במשך תקופת קיומו בגולה עם נרדף. היו תקופות של הפוגה, ואלו בדרך כלל הסתיימו בצורה המוכרת, בין אם קראו לזה גזירות המן ובין אם קראו לזה ליל הבדולח.
קיומה של מדינת ישראל הוא רק פסיק בהיסטוריה הזו, וגם בה, איך שקמה מדינה - מלחמה. כמה שנים אחר כך - מלחמה. עוד כמה שנים - שוב מלחמה.
ובעצם, על אש קטנה-עד-בינונית מלחמה פחות או יותר מאז.

אני מאוד מאוד זוכרת את עצמי כילדה מרגישה, לרמה כזו או אחרת, רגשות שדומים לביטוי שנתן להם אותו ילד. יש בכך משהו מייאש, כי אתה לא עשית כלום, נולדת לתוך העולם הזה.
אבל הצד השני הוא שככל שהתבדרתי ראיתי גם את כל מה שקיבלתי, גם בלי שעשיתי כלום, רק מכך שנולדתי אל תוך העולם הזה.
ההיסטוריה והתרבות של עם ישראל הם לא רק זה, אבל הם ללא ספק גם זה, ואי אפשר בעיניי באמת להתעלם מהחלק הזה, בהיותו כל כך מרכזי.
 
זכרתי שכתבתי על זה גם לפני שנה

בעשר בבוקר אני מגבירה קצת את הרדיו ונעמדת ליד הרכב. קודם אני שומעת את הצפירה מהרדיו, ואחר כך הקיבוצים מסביב מוסיפים את קולם. מטרים ספורים ממני ממשיכים שני הטרקטורים לחפור. מעלינו חגים מטוסי ריסוס. אני עומדת בין התעלה לחיטה, ליד האוטו המבריק מדי, ויודעת שבדיוק עכשיו עומדים מיליוני ישראלים.
בבלוג שלי: "כמה מוזר היה בשנה שעברה, שבה יום זיכרון לשואה היה יום עבודה רגיל, ובזמן הצפירה בטח ישנתי. חיפשתי את הדרך שלי לציין את יום הזיכרון, ועשיתי את מה שאני עושה הכי טוב: אספתי מידע (עכשיו אני יודעת על סוביבור יותר ממה שהייתי רוצה לדעת) עד שלא יכולתי להכיל יותר. ועדיין הרגשתי מנותקת.
כאן אני מחוברת. לא משנה היכן בדיוק אהיה, הריטואלים העדריים כוללים גם אותי ואני יכולה להרפות מהדחף לחפש דרך אישית ופשוט לעשות את מה שעושים."

http://jacaranda2.wordpress.com/2012/04/19/צפירה/
 
אני מודה שלי דוקא טוב הניתוק כאן

בארץ כבר הגעתי לפני כמה שנים לאוברדוז שגרם לי להשתדל לא לצרוך שום דבר מהתקשורת בימים האלו. כן, כל יום זכרון מצא אותי בחלקה שבה קבור דוד שלי שלא הכרתי, אבל זה מתוך מחויבות למשפחתי. פרט לזה עשיתי כמה שיותר כדי להמנע. אני מרגישה שזה לא בריא לנפש שלי להתעסק כל כך הרבה בפצע הכואב. אני כבר גדולה, אני יודעת מספיק על כמה קשה היום וכמה נורא היה פעם. אני לא צריכה שיזכירו לי את זה כל שנה כמה פעמים בשנה. כמובן, עכשיו כשהבת גדלה מתחילה התמודדות מחודשת.
 
רגיל ונחמד גם כאן

אנחנו מאוד נהנים עכשיו משתי סדרות שמשודרות כאן כעת (שרלוק האמריקאית, וסדרה בשם The Mimic, שהיא מתוקה מאין כמותה)
הילדון פורח, זה כיף גדול לראות אותו נהנה מתחושת העצמאות שפתאום יש לו, כשהוא גם שולט בגוף וגם שולט בשפה וגם יש לו מודעות למה הוא רוצה בדיוק עכשיו.
ומזג האוויר, נו. עכשיו כבר לא קר כמו שהיה, רק גשום רוב הזמן. אבל יש כבר המון שעות אור, וזה שיפור משמעותי.
 
בהחלט מנג׳ס

כי אנחנו מארחים השבוע את חמי, שהוא אדם מאד נחמד אבל לא יודע איך לתת ספייס לאנשים שסביבו. הדירה קטנה ואין הרבה לאן לברוח אז זה לא קל. בצד היתרונות הוא מספק הרבה בידור לילדה וקצת משחרר אותנו מתפקיד המשעשעים התמידיים.
 
למעלה