"נדחפת כדי לשאול שאלה"

meme האחת

New member
"נדחפת כדי לשאול שאלה"

אני בהריון תאומים , בשבוע 35+5 , בקיצור מסיימת חודש שמיני
. כבר שלושה לילות שאני סובלת מכאבים במפשאה השמאלית, כאבים עזים עד כדי כך שאינני יכולה לשבת לאחר שנישכבתי וההיפך ולא נדבר על לידרוך על הרגל השמאלית כשכבר הצלחתי לעמוד. במהלך העום הכל בסדר. האם מישהי חשה את סוג הכאב הזה?
ושיהיה המשך הריון קל לכולנו
 
אני כבר מזמן עם כאבים במפשעה

היום אני בשבוע 34+0 והכאבים נמשכים עוד משבוע 25 בערך. נורא מוזר לי שהכי כואב דווקא כשאני שוכבת. התהפכות מצד לצד מלווה בכאבים חזקים במפשעה וגם קימה משכיבה לישיבה ולעמידה. רופא אמר לי שאלו גידים שנמתחים ומופעל עליהם לחץ. אני לא מודאגת אבל מאוד סובלת. אצלי המצגים משתנים בכל שבוע. בטח מצג ראש (בעיקר אם הראש כבר השתרש באגן) כואב יותר. אוטוטו מגיעה הלידה...
 

rsharon

New member
כאבים מוכרים...

אני סבלתי מכאבים דומים כבר בתחילת ההריון. ממש לא יכולתי לשבת. כאבים משמאל לעצם הזנב שממש הקרינו על רגל שמאל. הייתי אז גם אצל אורתופד, גם רופא נשים ובסוף הלכתי לטיפול אצל כירופרקט שמאוד עזר לי. ההסברים שקיבלתי היו שכאבים כאלו נגרמים בגלל שינויים במבנה האגן, הורמונים שמופרשים, והכירופרקט אף הסביר לי שיכול להיות שבלידה הקודמת, העצמות לא ממש חזרו סימטרית למקום, והיום עם השינויים אני שוב סובלת....
 

mbar30

New member
כירופקט עזר לך? אשמח לשמוע מה

היו המלצותיו וככל הנראה אני כבר קובעת תור לכללית.
 

rsharon

New member
זה לא בדיוק המלצות...

כירופרקט עושה טיפול של "קנקים". צריך לבחור בזהירות כירופרקט כי לא כ"א עושה את העבודה כמו שצריך. הכירופרקט שלי למד רפואה כרגיל בדרום אפריקה והתמחה בזה, והוא די מתוסכל מזה שבארץ זה נחשב מקצוע של רפואה משלימה, ובכלל לא מוסדר בצורה פורמלית.
 

meme האחת

New member
תודה רבה על התשובות המהירות../images/Emo24.gif

שתהיה לידה קלה לכולנו
 

ממה מיה

New member
טוב, בלי להלחיץ - אולי כדאי לבדוק ?

יש לי ניסיון לא טוב עם כל מיני הרגעות - "זה יעבור אחרי הלידה" אם זה ממש מציק ברמות כאלה כדאי להתייעץ עם רופא. אני, מאז השחרור מביה"ח (תפקודי כבד...) סובלת מכאבים חזקים מתחת לצלעות אבל בעיקר כאב חד מתחת לצלע ימין. רופא הנשים טוען כל הזמן שזה הלחץ של הרחם על הצלעות. בבית החולים עשו לי אולטרא סאונד של הבטן (איברים פנימיים) ומצאו אבנים בכיס המרה ומים בכליה.. אף אחד לא התייחס לזה, כולם דאגו להריון עצמו. היום הייתי אצל רופאת המשפחה שהיתה מזועזעת מהערכים הגבוהים של תפקודי הכבד שהיו לי. היא הסבירה לי שהכאבים כנראה נובעים מהאבנים בכיס המרה וכי עליי להקפיד על תזונה ללא שומן ובמידה ויש לי חום לטוס למיון... אחרי הלידה ייעשה אולטראסאונד נוסף להערכה מחודשת... בכל אופן, למה סיפרתי לך את כל זה ? זו דוגמא לכך, שהרבה פעמים בהריון מייחסים כל מיני תופעות להריון עצמו ומבטלים אותן. אם זו תופעה שממש מטרידה אני חושבת שכדאי להתייחס אליה ברצינות ולפנות לרופא משפחה.
 

rsharon

New member
אני מסכימה

ואפשר לפנות ליותר מגורם אחד אם לא מרגישים שמקבלים תשובה מספקת. האורתןפד שפניתי אליו בתחילת ההריון אמר שזו תופעה מוכרת, יש דלקת אבל אי אפשר לתת כדורים, ובקיצור אין מה לעשות... לא ויתרתי ובסוף הגעתי לכירופרקט. מקווה שתרגישי טוב עם כל האבנים האלו.... אוי אוי... אמא שלי סיפרה לי בשבוע שעבר על מישהי שנאלצו לעשות לה ניתוח אפנדציט בחודש שמיני... תופעות הבריאות "האחרות" לא ממש מפסיקות בהריון, אלא יכולות להחמיר ושווה להתעקש ולבדוק.
 
כאבים ברגל שמאל

כאבים בעצמות יכולים לנבוע מתופעה שנקראת "אוסטופרוזיס חולפת" המופיעה הרבה בהריון תאומים וחולפת בדרך כלל אחרי הלידה ובמקרים קיצוניים עד חודשיים שלושה לאחר הלידה. אין טיפול למניעה למעט לקיחת תרופות להגברת סידן וויטמין D. לי זה קרה לאחר הלידה של התאומים וחלף אחרי שלושה חודשים. רק אורטופד מומחה אבחן את התופעה והיא חלפה כמו שבאה.
 
למעלה