נהגי רכבת

מצב
הנושא נעול.

idos2

New member
גם זה "לא מהיר"

אין מה לעשות הוא צודק
הקו המהיר היחיד הוא חיפה תל אביב שבו יש רכבות מסויימות שבין חוף הכרמל לאוניברסיטה ללא עצירות... ובוא נשתמש בבמונחים מתחום הטיסות - הרכבת מהירה(אני הייתי משתמש במונח אקספרס) כי בניגוד למאספת היא לא עוצרת בכל תחנות הביניים... אבל היא אינה ישירה( NON -STOP ) אני מניח ששירות ישיר בין נהריה לבאר שבע לא היה רווחי ולא מצדיק את עצמו כי לא כולם נוסעים מתחנת קצה אחת לשניה - הרוב דווקא מתפזר דווקא בין חיפה לאשדוד... ורכבת ישירה לחלוטין אני מניח תהיה די ריקה - אם זה לא יום א' ואין סטודנטים או חיילים שצריכים ישיר לבאר שבע
גם זה "לא מהיר"
רכבות שלא עוצרות בין תל אביב לחיפה נקראות "ישירות" ולא "מהירות".
 

nitsansh

New member
ישיר זה DIRECT

אין מה לעשות הוא צודק
הקו המהיר היחיד הוא חיפה תל אביב שבו יש רכבות מסויימות שבין חוף הכרמל לאוניברסיטה ללא עצירות... ובוא נשתמש בבמונחים מתחום הטיסות - הרכבת מהירה(אני הייתי משתמש במונח אקספרס) כי בניגוד למאספת היא לא עוצרת בכל תחנות הביניים... אבל היא אינה ישירה( NON -STOP ) אני מניח ששירות ישיר בין נהריה לבאר שבע לא היה רווחי ולא מצדיק את עצמו כי לא כולם נוסעים מתחנת קצה אחת לשניה - הרוב דווקא מתפזר דווקא בין חיפה לאשדוד... ורכבת ישירה לחלוטין אני מניח תהיה די ריקה - אם זה לא יום א' ואין סטודנטים או חיילים שצריכים ישיר לבאר שבע
ישיר זה DIRECT
הטרמינולוגיה של רכבת ישראל די מוזרה, בלשון המעטה... רכבת ישירה בין נקודה א וב' פרושה שניתן לנסוע ברכבת אחת בלי צורך להחליף רכבות בדרך...לפי הלו"ז המצורף יש ביום 8 רכבות כאלה מנהריה לבאר-שבע...
 

alondr

New member
צודק ניצן

ישיר זה DIRECT
הטרמינולוגיה של רכבת ישראל די מוזרה, בלשון המעטה... רכבת ישירה בין נקודה א וב' פרושה שניתן לנסוע ברכבת אחת בלי צורך להחליף רכבות בדרך...לפי הלו"ז המצורף יש ביום 8 רכבות כאלה מנהריה לבאר-שבע...
צודק ניצן
המונח הנכון לנסיעה ללא החלפה היא DIRECT וישירה ללא חניות ביניים היא NONSTOP
 

idos2

New member
ברכבת ישראל אין הגדרה

אין קוים מהירים
הנה עובדה
כל הקוים הם בין עירוניים, ברובם יש החלפה, בחלקם אפילו שתי החלפות. צרפתי תמונה כדי להוכיח.
ברכבת ישראל אין הגדרה
של רכבת "מהירה" יש "ישירה", "בין עירונית" ו"פרברית" הרכבות מב"ש לנהריה נקראות "בין עירונית" בכל הקטע ו"ישירה" במקטע שבין ת"א לחיפה. יותר מהיר מזה אין, זה שרכבת ישראל לא בחרה בשם "מהיר" זה לא סיבה להיות קטנוני.
 

alondr

New member
דרך אגב יובל מה שאתה מציג פה

אין קוים מהירים
הנה עובדה
כל הקוים הם בין עירוניים, ברובם יש החלפה, בחלקם אפילו שתי החלפות. צרפתי תמונה כדי להוכיח.
דרך אגב יובל מה שאתה מציג פה
לא נכון - זה לא אומר שצריך שני החלפות זה אומר שהמסלול הזה הוא חופף לפרברית וניתן להחליף רכבת גם בבינימינה לפרברית ולרכבת לב"ש בתל אביב מרכז... אתה עושה החלפה אחת בלבד ובתאוריה עם עברת לפרבריץ אתה יכול להחליף גם בשלום/אוניברסיטה/לוד אבל מכיוון שזו פרברית יש יותר סיכוי לאיחורים/עיכובים. אגב ההחלפות גדלו עם פתיחת הקו לנתב"ג שכן מנהריה לנתב"ג יש רכבת כל שעה עגולה ושם היא מסתיימת בעוד שבעבר הרבה יותר רכבות המשיכו עד באר שבע כיום רק הרכבת שיוצאת במחצית השעה מנהריה מגיע לבאר שבע ובשעות המתות יחסית יש רק רכבת פעם בשעה וצריך להחליף
 

idos2

New member
זה ממש ממש לא נכון

דרך אגב יובל מה שאתה מציג פה
לא נכון - זה לא אומר שצריך שני החלפות זה אומר שהמסלול הזה הוא חופף לפרברית וניתן להחליף רכבת גם בבינימינה לפרברית ולרכבת לב"ש בתל אביב מרכז... אתה עושה החלפה אחת בלבד ובתאוריה עם עברת לפרבריץ אתה יכול להחליף גם בשלום/אוניברסיטה/לוד אבל מכיוון שזו פרברית יש יותר סיכוי לאיחורים/עיכובים. אגב ההחלפות גדלו עם פתיחת הקו לנתב"ג שכן מנהריה לנתב"ג יש רכבת כל שעה עגולה ושם היא מסתיימת בעוד שבעבר הרבה יותר רכבות המשיכו עד באר שבע כיום רק הרכבת שיוצאת במחצית השעה מנהריה מגיע לבאר שבע ובשעות המתות יחסית יש רק רכבת פעם בשעה וצריך להחליף
זה ממש ממש לא נכון
הרכבות לנתב"ג הן רכבות שהסתיימו עד היום בתחנת תל אביב ההגנה. הרכבת היחידה שירדה היא רכבת הבוקר המאספת מחיפה מרכז שמגיעה לב"ש ב0720, היום היא יוצאת מת"א מרכז וכדי להגיע אליה צריך את הרכבת לנתב"ג (שלא עוצרת בפרדס חנה, בית יהושוע והרצליה) ולהחליף בת"א מרכז.
 
עצה חשובה בשבילך:

שאלות נוספות
1. קו הרכבת "חוצה ישראל" זה קו הרכבת המהירה שמתחיל בבאר שבע מרכז ונגמר בתחנת נהריה { עוצר בלוד, קרית גת, 4 תחנות בתל-אביב, 3 תחנות בחיפה, קרית מוצקין, עכו ונהריה- תחנת סיום}????????????? כמה פעמים ביום נעשה הקו הזה {באיזו תדירות} ???? באיזה סוגי רכבות בדרך כלל נעשה הקו הזה????? זהו קו רכבת הנוסעים הארוך ביותר???????????????? 2. תגידו ברכבת יש קשר בין רכבות??????? ויש מגדל פיקוח שמפקח על התנועה באזור????? {או איך שקוראים לזה} 3. תגידו בזמן האחרון אני רואה הרבה רכבות מטען מכיוון עכו ונהריה שעוברות בקרית מוצקין לכיוון חיפה- מישהו יודע מה הן מובילות?? מאיפה הם באות??? הרי הקו לצפון נהריה- אזור התעשייה ולבצת נסגר, לא???
עצה חשובה בשבילך:
אתה שואל המון שאלות ומוסיף המון סימני שאלה. תשמ'ע ידידי: אני מציע לך להיכנס ולקרוא את כל ארכיון הפורום מההתחלה ועד היום. זה אמנם יקח לך חודש אך זה שווה כל רגע. פשוט תדע המון ותקבל תשובות מפורטות על כל שאלותייך. דבר נוסף: כדאי שתרכוש את הספר של פול קוטרל, מנהל ארכיון הרכבת, קרא אותו בעיון רב ותדע המון. והכי-חשוב: כנס לאתר חדשות-הרכבת וקרא הכל מההתחלה. אין לי ספק שאם תבצע את שלוש הפעולות שלעיל, לא ישאר לך כמעט מה לשאול יותר. אם תקנה את הספר של פול, תוכל גם לקבל תשובות מאוד מנומקות ומפורטות לרוב שאלותייך. הספר כתוב אנגלית ואני מקווה שתוכל לקרוא בו. בהצלחה ! הנה, אני מצרף לך שוב את עטיפת הספר. ליל מנוחה. אני בשיפוצים גדולים עכשיו בבית, אז נאלץ לכבות את המחשב. עימך הסליחה. אביתר.
 
שירות נהריה-ב"ש ורכבות משא

שאלות נוספות
1. קו הרכבת "חוצה ישראל" זה קו הרכבת המהירה שמתחיל בבאר שבע מרכז ונגמר בתחנת נהריה { עוצר בלוד, קרית גת, 4 תחנות בתל-אביב, 3 תחנות בחיפה, קרית מוצקין, עכו ונהריה- תחנת סיום}????????????? כמה פעמים ביום נעשה הקו הזה {באיזו תדירות} ???? באיזה סוגי רכבות בדרך כלל נעשה הקו הזה????? זהו קו רכבת הנוסעים הארוך ביותר???????????????? 2. תגידו ברכבת יש קשר בין רכבות??????? ויש מגדל פיקוח שמפקח על התנועה באזור????? {או איך שקוראים לזה} 3. תגידו בזמן האחרון אני רואה הרבה רכבות מטען מכיוון עכו ונהריה שעוברות בקרית מוצקין לכיוון חיפה- מישהו יודע מה הן מובילות?? מאיפה הם באות??? הרי הקו לצפון נהריה- אזור התעשייה ולבצת נסגר, לא???
שירות נהריה-ב"ש ורכבות משא
את רוב התשובות קיבלת בצורה מלאה ויפה מאורי. אוסיף רק כמה הערות: את המספר המדויק של רכבות שנוסעות מדי יום בין נהריה לבאר שבע (בלי החלפות) ינתן לברר בקלות על-ידי רכישה של לוח הזמנים המלא של רכבת ישראל בעבור 1.5 ש"ח בתחנות הרכבת. אם אין לך כסף או שאין לך תחנת רכבת ליד הבית, ניתן להוריד אותה בצורת טבלת Excel מאתר הרכבת www.israrail.org.il . גם את הקישורים בין הרכבות תוכל למצוא בלוח הזמנים המלא. כיום זהו אכן שירות הנוסעים הארוך ביותר שרכבת ישראל מפעילה, הן מבחינת מרחק והן מבחינת זמן הנסיעה. ברכבות אין 'מגדל פיקוח' אלא 'תא איתות' או 'מרכז איתות' או 'מרכז בקרה'. בעבר הלא-רחוק, כל קטע קו ותחנה נשלטו באופן חשמלי מתא איתות איזורי או בתחנה הסמוכה. בהמשך רוכזו מספר תאי איתות כאלו לתחנות הגדולות והחשובות יותר (כמו חיפה מרכז, חדרה מערב וכיו"ב) וכיום רכבת ישראל נמצאת באמצע תהליך העברת כל השליטה והבקרה למרכז גדול אחד, בתחנת חיפה חוף הכרמל, שישלוט באמצעות מחשבים ותקשורת נתונים על הפעלת כל הרכבות בארץ (כמעט, תלוי אם יכללו את קווי הנגב הדרומיים בפרויקט). מתוך הפרויקט הזה הושלם עד כה הקטע שבין כפר סבא לכניסה לבאר שבע צפון, שנשלט כולו ממרכז בקרה בתחנת לוד. הקרונות המשפכיים שאתה רואה בקרית מוצקן מגיעים ונוסעים לממגורות של מילובר, ליד תחנת נעמן (כיום תפעולית, בעתיד הלא-רחוק תחנת נוסעים). אין המדובר בתנועה חדשה אלא בתנועה שקיימת כ-40 שנה כבר (אם לא יותר). כמו שכתבת נכון, הקו מנהריה צפונה נסגר, ובין מילובר לנהריה אין כיום מקורות משא אחרים לרכבת.
 

אורי404

New member
תחנת נעמן, זה ריאלי? ולמתי זה מתוכנ

שירות נהריה-ב"ש ורכבות משא
את רוב התשובות קיבלת בצורה מלאה ויפה מאורי. אוסיף רק כמה הערות: את המספר המדויק של רכבות שנוסעות מדי יום בין נהריה לבאר שבע (בלי החלפות) ינתן לברר בקלות על-ידי רכישה של לוח הזמנים המלא של רכבת ישראל בעבור 1.5 ש"ח בתחנות הרכבת. אם אין לך כסף או שאין לך תחנת רכבת ליד הבית, ניתן להוריד אותה בצורת טבלת Excel מאתר הרכבת www.israrail.org.il . גם את הקישורים בין הרכבות תוכל למצוא בלוח הזמנים המלא. כיום זהו אכן שירות הנוסעים הארוך ביותר שרכבת ישראל מפעילה, הן מבחינת מרחק והן מבחינת זמן הנסיעה. ברכבות אין 'מגדל פיקוח' אלא 'תא איתות' או 'מרכז איתות' או 'מרכז בקרה'. בעבר הלא-רחוק, כל קטע קו ותחנה נשלטו באופן חשמלי מתא איתות איזורי או בתחנה הסמוכה. בהמשך רוכזו מספר תאי איתות כאלו לתחנות הגדולות והחשובות יותר (כמו חיפה מרכז, חדרה מערב וכיו"ב) וכיום רכבת ישראל נמצאת באמצע תהליך העברת כל השליטה והבקרה למרכז גדול אחד, בתחנת חיפה חוף הכרמל, שישלוט באמצעות מחשבים ותקשורת נתונים על הפעלת כל הרכבות בארץ (כמעט, תלוי אם יכללו את קווי הנגב הדרומיים בפרויקט). מתוך הפרויקט הזה הושלם עד כה הקטע שבין כפר סבא לכניסה לבאר שבע צפון, שנשלט כולו ממרכז בקרה בתחנת לוד. הקרונות המשפכיים שאתה רואה בקרית מוצקן מגיעים ונוסעים לממגורות של מילובר, ליד תחנת נעמן (כיום תפעולית, בעתיד הלא-רחוק תחנת נוסעים). אין המדובר בתנועה חדשה אלא בתנועה שקיימת כ-40 שנה כבר (אם לא יותר). כמו שכתבת נכון, הקו מנהריה צפונה נסגר, ובין מילובר לנהריה אין כיום מקורות משא אחרים לרכבת.
תחנת נעמן, זה ריאלי? ולמתי זה מתוכנ
מתוכנן?
 
תחנת נעמן

תחנת נעמן, זה ריאלי? ולמתי זה מתוכנ
מתוכנן?
תחנת נעמן
תחנת נעמן (שכיום משמשת כתחנה תפעולית) אמורה לקום כתחנת נוסעים במסגרת הקמת הקו לכרמיאל - זאת תהיה תחנת הצומת מבחינת שירות הנוסעים.
 

elians

New member
../images/Emo6.gif קשר למשפחת רכבת ישראל

נהגי רכבת
כאשר רוצים להתקבל להיות נהג רכבת ברכבת ישראל נדרשים לעשות קורס כלשהו?אילו דרישות יש כדי להתקבל להיות נהג רכבת ברכבת ישראל?
קשר למשפחת רכבת ישראל
במילים אחרות קומבינה בדרך כלל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה