נוסטלגיה יפנית קצת אחרת

banded

New member
נוסטלגיה יפנית קצת אחרת

היי לכולם,
חדש בפורום הנ"ל ושמח שמצאתי :)
מי מכם שנמצאים באמצע שנות ה-30 לחייהם וגדלו בישראל אולי זוכרים את "חבורת הזבל". אלבומי המדבקות של דמויות הילדים הגרוטסקיות שסחפו המוני ילדים בישראל (ואני בינהם כמובן..) והיו השגעון גדול של סוף שנות ה-80.
מה שחלקכם אולי לא יודעים, זה שהמקור של חבורת הזבל היה בארה"ב ומשם הגיע להמון מדינות בעולם ובינהן כמובן ישראל אבל גם (תופים בבקשה....) יפן!!
כן, גם יפן נתקפה בשגעת "חבורת הזבל" האמריקנית בסוף שנות ה-80 בגרסה הייחודית לה. (והיום כל העולם נסחף אחרי האנימה והמנגה היפניים..)
"חבורת הזבל" היפנית נקראה Bukimi Kun (וממה שהצלחתי להבין ביפנית זה נכתב כך - ぶきみくん) ובניגוד ל"חבורת הזבל" הישראלית שנמשכה על פני 3 אלבומים, ביפן היא נמשכה על פני אלבום אחד בלבד.

מצורפות כמה תמונות של האלבום ועמודי פנים של האלבום שהצלחתי למצוא באינטרנט.
האם יש מי מכם שמסוגל לתרגם את שמות הדמויות?
ואולי במקרה בלתי אפשרי שכזה, האם יש מכם שאולי יש ברשותו קלפים, אלבומים או כל פריט אחר של "חבורת הזבל" - הן הישראלית והן היפנית?
האם יש מי מכם שראה, הכיר, שמע על התופעה הזו?

שיהיה שבוע נפלא לכולם!





 

Tenguy

New member
ממש מופתע! אם לדלות מעמקי הזיכרון בטח שאני זוכר את הדמויות

כל אחת היתה מגעילה מן השנייה ...
השותף לדירה בזמנו היה מדביק את הקלפים על דלת המקרר כסגולה לדיאטה
 

jonbaum

New member
אני זוכר את שגעון "חברות הזבל" מסוף שנות ה-70

זה דווקא היה מצחיק.
איזה מישהו השקיע מליונים בקניית הזכויות על הדמויות האלה ותרגום השמות לעברית, התחילו למכור את המדבקות האלה בקיוסקים ודוכני עיתונים, וכמעט אף אחד לא שם לב אליהם. יום אחד, מנהלת של איזה בית ספר יסודי, נדמה לי בחולון, ראתה מישהו מהתלמידים מראה את המדבקות לחברים שלו. היא הזדעזעה עד עמקי נשמתה, אספה את כל הבית-ספר באולם ההתעמלות, ונשאה נאום חוצב להבות שאסור בתכלית האיסור לקנות את התועבה הזאת ושמי שייתפס עם המדבקות האלה בתוך הבצפר יקבל עונש רציני.
הילדים מיד הבינו שאם המנהלת כל כך נסערת, זה משהו שחייבים לבדוק. וכך התחילה סערת "חבורת הזבל". האיש שקנה את הזכויות שלח לה מכתב תודה.
 
זבל זבל


זבל אמריקאי שוטף את העולם עוד מהמאה הקודמת ....היפנים התלהבו מחוסרתרכות המערב וחבל
 
למעלה