טוב לראות שסגנונך משתפר. הפעם אענה בהרחבה:
קודם כל, רכבות איחרו ומאחרות על מסילות בודדות, כאשר יש עליהם עומס גדול. רשת המסילות בברה"מ הייתה אחת המפותחות בעולם (בניגוד לסטיגמות שנוצרו בתקופת המלחמה הקרה). ההבדל העיקרי הוא, שהקווים הפרבריים העמוסים לעולם יהיו כפולים ומחושמלים. פשוט כאשר הביקוש לרכבות עולה מעל סף מסויים - מכפילים, נקודה! ולא מורחים את ההכפלה לעשר שנים כפי שנעשה בישראל. וגם רוכשים ציוד נייד בהתאם לביקוש ולא בהתאם לגחמות של שרים פוליטיים. בקיצור: נכון, שמשמעת בהחלט דרושה להפעלה יעילה של מערכת מסילות ברזל מודרנית. אבל כן, הפלא ופלא - ללא מסילות כפולות (וגם שלוש, ארבע ויותר מסילות איפה שצריך), ללא ציוד נייד בכמות מספקת וללא חישמול - ותוך כדי עלייה מתמדת וכמעט חסרת-תקדים בעולם בביקוש, זה מאוד קשה לשמור על שירות סביר. גם כאשר סטאלין עצמו עומד לך מעל הראש. אני מקווה שאין צורך בסקירה של "פיתוח" הרכבת במהלך שנים האחרות? אותם הדברים ואותן הבעיות שדיברו עליהן לפני שנים - ממשיכים לדבר עליהן היום ונראה שימשיכו גם בשנים הקרובות, כל עוד הנסעים (הבוחרים!) ימשיכו לסבול בשקט כפי שעשו עד היום. האוצר ימשיך לעכב תקציבים, שרי תחבורה ימשיכו לקשקש והנוסעים ימשיכו לעמוד.