נושאים שעלו השבוע בתכנית "חם באוזן"

יעקבי ש

New member
הגדולים חוגגים ולקטנים מקצצים...

עונת הכדורגל נפתחת בימים אלה. את קבוצת א.ס. אילת שטיפסה והגיעה לליגה ב', פירקו והשאירו ממנה רק את החובות ועל חורבותיה הקימו קבוצה חדשה בשם בני אילת שתתחיל לשחק בליגה ג'. מבחינה כלכלית, לקבוצה החדשה יש עתיד. חברת קצא"א נותנת לה חסות פלוס מענק של כ-300,000 ₪ לעונה. העירייה מעבירה הקצבה של, משהו כמו 400,000 ₪ לשנה ואולי יהיו עוד ספונסרים, כך שסעיף ההכנסות נראה טוב. אבל מה הכי יפה ? השחקנים ישחקו בחינם וללא תשלום. קולטים ? יש לנו כאן כ-700,000 שקלים שיחליפו ידיים במהלך העונה, כל מיני פונקציונרים יגזרו קופונים (נכון, לא גדולים, אבל בכל זאת קופונים) ורק השחקנים שיזיעו על המגרש ויפסידו שעות עבודה ושעות משפחה, רק הם לא יקבלו שכר. איך זה קורה ? עולם הפוך.
 

יעקבי ש

New member
גבעת חלפון אינה עונה...

ביום שני בתכנית, עלה לשידור מאזין בשם זיו וסיפר כי לפני כמה ימים הוא לקח נוסע למוצב באיזור פארן. (הוא לא רצה לציין את שמו של המוצב ומהמשך הסיפור, גם ברור למה) כשהגיע למקום, שער המוצב היה פתוח וללא שמירה והוא נכנס עם המונית שלו פנימה, חצה עוד שתי גדרות, והגיע עד ללב המוצב. בדרך הוא עבר על פני בונקר תחמושת קטן ובתוך המוצב חנה ג'יפ האמר עם מקלע מותקן עליו, כל זה בלי שאף אחד שם לב אליו, או ניסה לעצור אותו. לא צריך להאריך בסיפור, אבל התמונה ברורה. זה כמו המוצב מהסרט "גבעת חלפון" רק סרג'יו קונסטנצה חסר בתמונה... מה דעתכם על הסיפור ? (העברתי אותו להמשך טיפול של מחלקת האקטואליה ואולי נשמע התפתחויות בימים הקרובים)
 

יעקבי ש

New member
אין כסף לגדר מערכת על הגבול.

בתקופה האחרונה מתרבות התרעות על חוליות טרור שמתארגנות בסיני. עכשיו, שתבינו, סיני זה ממש כאן. למעשה בכל מקום שחוצים את הגבול עם מצריים, אנחנו נכנסים לסיני. בכל שבוע נתפסים מבריחים ומסתננים על הגבול. לפעמים הם מבריחים טבק, לפעמים סמים, לפעמים עובדים זרים ועוד ועוד... למזלנו, לכוחות הדלילים של צה"ל שפזורים בשטח, יש די הרבה הצלחות, אבל איך אומרים ? לא לעולם חוסן ! ובכל יום יכול לקרות אירוע של חדירת חוליית טרוריסטים לאיזור אילת ולא צריך לפרט מה זה יעשה לנו. מה צריך לעשות ? צריך לבנות גדר מערכת שתתחיל מחוף טאבה ותעלה צפונה. אבל מה ? הגדר יקרה. אז מה עושים ? בצה"ל החליטו להקים חטיבה חדשה שבסיסה יהיה בהר שגיא והיא תפטרל על הגבול שכרגע מסומן בגדר תייל חלודה. כמה חיילים יש בחטיבה ? 4 גדודים, פלוס מינוס. 2,000 חיילים ובסיס וסדנאות ומרפאות ומחסנים ובונקרים וקציני קישור וקציני מפקדה ועוד ועוד, כמו שצריך. אם נחשב עלות חייל לפי 3,000 ₪ לחודש X 2,000 חיילים X 12 חודש = 70 מיליון ₪ לשנה !!! אחלה חיסכון שבעולם. ועל הגבול תמשיך להיות מתוחה גדר תייל חלודה.
 

יעקבי ש

New member
החברה המכסיקנית תורמת

עלה לשידור המאזין אבי וסיפר כי חברת המכרות המקסיקנית תרמה לעירייה ו/או למשטרה שני ג'יפי טויוטה המשמשים לפיקוח תנועה. כל ג'יפ מצויד בפנס מסתובב (צ'קלקה) בעל שני צבעים, צהוב וכחול. יש בו שני אנשי צוות, שוטר + פקח עירוני והם אוכפים את חוקי התנועה. עד כאן, יופי של סיפור, אבל יש לי כמה שאלות קטנות: בוא הנה, שני ג'יפים זה משהו כמו 300,000 שקלים, אחלה תרומה שבעולם, אבל אולי אפשר היה להשתמש בתרומה למטרה טובה יותר מאשר אכיפת חוקי תנועה ? ושאלה ששאל המאזין אבי, האם לפקח העירוני יש סמכות לרשום דו"חות חניה כמו לשוטר ? מעניין הסיפור הזה...
 

יעקבי ש

New member
ודברי סיום...

עד כאן חלק מהנושאים שעלו ביום שני בתכנית "חם באוזן" היו עוד כמה מאזינים וגם כמה קטנות, אך הזמן מאוחר והיריעה קצרה. קודם כל, אשמח לקבל תגובות על התכנית וגם ביקורת. אם יש לכם ידיעות פיקנטיות או פרטים שיכולים לעניין את כלל המאזינים. או אם שמעתם על תככים במסתרים או תוכניות של בכירים שיכולות להשפיע על חיינו אשמח אם תשלחו אלי במסרים אישיים, כאן בפורום ואני אעלה את הנושאים לשידור. ואל תשכחו את נושא בדיקת התלושים, או שאלות למשפטן שלנו אנחנו לשירותכם. עד כאן להיום. שיהיה לכולם שבוע טוב. שלכם, "האזרח" יעקבי.
 
למעלה