נושא הנושק לצנזורה ברשת: הורה מרגל אחר ילדו

mishauli

New member
נושא הנושק לצנזורה ברשת: הורה מרגל אחר ילדו

לא מדובר בהתערבות ממשלתית, אלא בשתילת תוכנת-ריגול במחשב של ילד. אני ממליץ על המאמר-דעה ב"ניו-יורק טיימס" שמעלה לדיון את ההתנגשות בין זכות לפרטיות, מחד, לחובה (וזכות) של הורים להיות אחראים לילדיהם הקטינים. אגב, אני אובייקטיבי, כי ילדיי כבר אינם קטינים, ונכדתי רק בת 11 חודש.
 

timeless1

New member
תגדיר תוכנת ריגול.

האם תוכנת ריגול עוקבת אך ורק אחרי אתרים שהילד מבקר בהם או שמא גם שומרת לוגים של שיחות שהילד עורך עם החברים שלו במסן/אי סי קיו/כל תוכנת מסרים מיידים.
 

mishauli

New member
במאמר מדובר על השיחות שהילד מנהל. אני ממליץ

שנמשיך לדון אחרי שתקראי את המאמר במלואו.
 

timeless1

New member
קראתי וגם קראתי.

ויש לא מעט מאמרים בעברית שעוסקים באותו נושא, ועכשיו לתגובה שלי - אני חושבת שזה די מיותר ולא אפקטיבי להתחיל לרגל אחרי ילד בן 16-17. לילדים בגיל כזה את היכול לשבת ולהסביר להם את הסכנות שיש ברשת, וגם לקחת בחשבון שאם הוא ידע שיש תוכנת ריגול הוא תמיד יכול ללכת למחשב של השכן, או לגלוש מהמחשב בבית הספר או מאינטרנט קפה. במאמר הביאו טיעון שהכתיבה בבלוג או בכל מקום אחר באינטרנט הוא סוג של "יומן אישי", וכמו שלא חושבים לפתוח את היומן האישי [זה עם המנעול ] אין סיבה להכנס לבלוג של הילד שלך ולקרוא מה שהוא כותב שם. כי מה ההבדל למעשה בין שניהם? לגבי גילאים צעירים יותר - אני תומכת בהשגחה צמודה יותר של ההורה, אבל גם אז תומכת בחינוך לגלישה בטוחה ונכונה עבור אותה שכבת גיל.
 
למעלה