נושא לדיון: למה פרסום? למה תעשיית הפרסום?

HollyGolightly

New member
נושא לדיון: למה פרסום? למה תעשיית הפרסום?

למה לדעתכן/ם בחר התסריטאי שתעשיית הפרסום תהיה הציר שסביבו מתסתובבת ההעלילה? דווקא בתעשייה הזאת מכל האחרות?
 

ניר4819

New member
אני חושב שזה בגלל

הזיוף, ההונאה והעמדת הפנים שהוא מציג כתכונות שניצבות בבסיס התעשיה הזו. סדרה שעוסקת בנושאים האלו, רק מתאים לה שתתמקד בתעשיית הפרסום. זה כמעט נדרש.
 

HollyGolightly

New member
מסכימה מאד, ועוד דבר:

מה שאנחנו קוראים "תעשיית" הפרסום בעצם לא מייצרת כלום. היא לא בונה, לא נוטעת, לא תופרת, לא מתקנת נעליים, לא מגדלת שום דבר. זאת אחת מהתעשיות שבמזרח אירופה היו מכנים ביידיש "לופט גשפט" - עסקי אוויר. כך כינו שם מתווכים וכל מי שלא עסק בעבודה יצרנית או מכירה וקנייה של דברים מוחשיים: אנשים שעוסקים בעסקי אוויר. כך שבעצם טבעי ש"תעשייה" כזאת תמשוך אליה אנשים תלושים ושרוצים "להמציא" את עצמם. לא משנה אם חזקים או חלשים, אבל תלושים.

ומצד שני זאת "תעשייה" בעלת השפעה כל כך ענקית שלא ניתן לדעתי להתחיל אפילו למדוד את אותה על חיי האנשים והעולם כולו. היא נותנת סוג של עוצמה שתעשיות אמיתיות לא נותנות. שוב - מתקשר גם לסוגי האנשים הנמשכים אליה.
 
מסכימה ומרחיבה

עוד דבר שהתעשייה דוגלת בו הוא שלא משנה התוכן, מה שמשנה זה איך מציגים אותו, ואני חושבת שאפשר לראות את זה בהרבה דמויות. שחשוב להם הרבה יותר הדמות החיצונית שהם מציגים מאשר מי שהם באמת, ומה שקורה להם בפנים.
העניין של איך תופסים אותך ומה קולטים ממך, מה חושבים עליך, כולם אולי מנסים "למכור" את עצמם. כמו שכולם רוצים להיות דון בצורה זו או אחרת, כי הוא "מוכר" את עצמו טוב לסביבה למרות שברור לנו שבפנים הוא סובל, לפחות רב הזמן.
פשוט עוד ניסוח לדברים שכבר עלו פה
 

lollapalooza

New member
מעבר למה שנאמר פה

התחום היה בשיאו בתקופה הזו - בשנות החמישים הצריכה פרחה ואיתה הגיע הפרסום, בשנות השישים התחיל מהלך של שינוי, מסתם לדווח על מוצר להפיכת הפרסום לסוג של יצירה מתוחכמת יותר. אפשר לראות את זה בהרבה מקומות לאורך הסדרה, למשל בשני קטעים בעונה הראשונה: האחד, שבו דון מסתכל על מודעת "למון" של פולקסווגן ולא מבין מה כל כך גאוני בה, והשני הוא זה שבו הוא מנסה לשכנע את רייצ'ל לפרסם את החנות שלה באמצעות קופונים, ולא ברור לו למה זה לא מספיק טוב. התקופה הזו היא שיא הפריחה הפרסומית, ובנוסף למה שאמרו פה על מניפולציות ותעשיית השקר (שזה מושג שאני בכלל לא מסכימה איתו לגמרי) מדובר פה על מי שאמורים להיות מייצגי החלום האמריקאי - חבורת אנשים שמצליחים בזכות עצמם בעסק אדיר ומשגשג (ודון הוא כמובן התגלמות החלום הזה) - דווקא כדי שהנפילה והבנת הרקבון שמאחורי ההצגה הזו, יהיו גדולים.
 
עוד משהו

משהו שחשבתי עליו קצת בזמן הצפיה.

ריאן מרפי, יוצר ניפ/טאק אמר בתחילה הסדרה שמה שהוא רצה לעשות זה "סדרה עמוקה על שטחיות". ואני חושבת שזה משפט שמדי פעם קצת מתאים למד מן.
לא חושבת שהוא מתאר אותה פרפקט, אבל בהחלט מדי פעם עולה לי לראש ומתקשר לי לדברים שקורים שם.
 

black scar1

New member
"סדרה עמוקה על שטחיות"

וואו... פשוט משפט מדהים לדעתי, ובניגוד אליך לדעתי מתאר את הסדרה במדויק. לא רק מבחינה מילולית, אלא רעיונית. הרי כל הסדרה בנויה על חברה שמתמחה בסלוגנים, בקץ' פרייזס, במשפט אחד שימצא מוצר שלם, ולעשות את זה בידיעה שזה בלתי אפשרי.

אם הייתי נכנסת לסטנלי-קופר-דרייפר-פרייס, והייתי מבקשת מהם פרסומת לסדרה מד מן, הייתי רוצה שיתנו לי את המשפט הזה. חד מדויק, מבריק.
 
למעלה