נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

אוהד11

New member
קונקס אינם מעדכנים את הקווים באתר

קווים הם פחות דוגמא. לגבי קונקס -
בהתחלה הם רכשו או חכרו מאן אירייזרים מיונייטד טורס, שלמרות שאלה אוטובוסים טובים, הם לא מתאימים לתחבורה ציבורית (דלת אחורית מאחורי הסרן האחורי וכו'). אולם, חלק מהאוטובוסים האלה אם לא כולם כבר לא נמצא בקונקס, אלא אצל החברה "א.נ. נתניה". בקונקס, בניגוד ל"קווים" רכשו בהתחלה אוטובוסים יד שנייה (שהם מהשנים האחרונות והםבסדר גמור) ולאט-לאט הם מחדשים את הצי באוטובוסים חדשים. ומה לגבי מערך המודיעין שלהם? אתמול כשחזרתי מאשדוד פספסתי אוטובוס. בתחנה (לא מרכזית, אלא תחנה בבני ברית פינת דב גור) היו מפות מפורטות ולוח זמנים. זה היה רק לקווים של קונקס ולא היו פרטים מפורטים לקווים של אגד. כמו כן, בקונקס יש GPS באוטובוסים, שאפשר לדעת איפה בדיוק האוטובוס נמצא (אם אתה נמצא בתחנה המרכזית של אשדוד).
קונקס אינם מעדכנים את הקווים באתר
שלהם, והוא באופן כללי אינו ידידותי
 

levikon

New member
מה הם לא מעדכנים באתר?

קונקס אינם מעדכנים את הקווים באתר
שלהם, והוא באופן כללי אינו ידידותי
מה הם לא מעדכנים באתר?
ומה לא ידידותי בו? עד כמה שאני יודע זה האתר היחיד בו ניתן לדעת בזמן אמת איפה נמצא האוטובוס...
 

אוהד11

New member
קו 016 עדיין מופיע למעלה כמבזק

מה הם לא מעדכנים באתר?
ומה לא ידידותי בו? עד כמה שאני יודע זה האתר היחיד בו ניתן לדעת בזמן אמת איפה נמצא האוטובוס...
קו 016 עדיין מופיע למעלה כמבזק
ולא תמיד ניתן לקבל מידע נורמלי מנקודה לנקודה. כאשר הם הפעילו את האתר הוא היה הרבה יותר ידידותי. אגב, כאשר אני נכנס לאתר אני לא זקוק למידע בזמן אמת
 

levikon

New member
נכון.

קו 016 עדיין מופיע למעלה כמבזק
ולא תמיד ניתן לקבל מידע נורמלי מנקודה לנקודה. כאשר הם הפעילו את האתר הוא היה הרבה יותר ידידותי. אגב, כאשר אני נכנס לאתר אני לא זקוק למידע בזמן אמת
נכון.
בנוגע לעדכון, אתה צודק בהחלט. וחבל שהם לא עדכנו אותו. אני מאמין שזה בגלל שזה קו זמני, הם לא רצו "לקבע" אותו. בנוגע לחוסר הידידותיות שלו, אני לא חושב שאתה צודק. הוא אחד מהאתרים הנוחים ביותר של תחבורה ציבורית שאני ראיתי. הרבה יותר נוח מזה של אגד או דן, לדוגמא. (בדן בכלל היאור הקווים זה ביזיון אחד גדול). זמן האמת, זה צעצוע לא רע בכלל. במיוחד אם אתה צריך לחכות לאוטובוס שנוסע פעם ב...
 
מה לא מובן באתר של דן?

נכון.
בנוגע לעדכון, אתה צודק בהחלט. וחבל שהם לא עדכנו אותו. אני מאמין שזה בגלל שזה קו זמני, הם לא רצו "לקבע" אותו. בנוגע לחוסר הידידותיות שלו, אני לא חושב שאתה צודק. הוא אחד מהאתרים הנוחים ביותר של תחבורה ציבורית שאני ראיתי. הרבה יותר נוח מזה של אגד או דן, לדוגמא. (בדן בכלל היאור הקווים זה ביזיון אחד גדול). זמן האמת, זה צעצוע לא רע בכלל. במיוחד אם אתה צריך לחכות לאוטובוס שנוסע פעם ב...
מה לא מובן באתר של דן?
מה יכול להיות מדויק יותר מרשימה כתובות של תחנות + מפה סכימטית + מפה ב-e-map + לוחות זמנים + פירוט של כל החלופות האפשריות?
 

אוהד11

New member
../images/Emo45.gif לדעתי האתר של דן הוא סופר

מה לא מובן באתר של דן?
מה יכול להיות מדויק יותר מרשימה כתובות של תחנות + מפה סכימטית + מפה ב-e-map + לוחות זמנים + פירוט של כל החלופות האפשריות?
לדעתי האתר של דן הוא סופר
ידידותי ונוח יותר למשתמש באפשרויות החיפוש
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif האתר של "דן" הוא הכי נוח בהשוו

לדעתי האתר של דן הוא סופר
ידידותי ונוח יותר למשתמש באפשרויות החיפוש
האתר של "דן" הוא הכי נוח בהשוו
בהשוואה לשאר האתרים (אולי, חוץ מהאתר של אגד פלוס תשתית, שגם הוא אתר מעולה). מה שמפריע באתרים של קונקס ונדמה לי שגם במטרופולין זה שעבור מידע של לו"ז נפתחים חלונות נפרדים. זה סתם מסורבל ולא ממש ידידותי. הדבר שנדמה לי שחסר באתר של דן זה מידע על תעריפי הנסיעות.
 

אוהד11

New member
האתר של אגד פלוס הוא, למעשה, אתר

האתר של "דן" הוא הכי נוח בהשוו
בהשוואה לשאר האתרים (אולי, חוץ מהאתר של אגד פלוס תשתית, שגם הוא אתר מעולה). מה שמפריע באתרים של קונקס ונדמה לי שגם במטרופולין זה שעבור מידע של לו"ז נפתחים חלונות נפרדים. זה סתם מסורבל ולא ממש ידידותי. הדבר שנדמה לי שחסר באתר של דן זה מידע על תעריפי הנסיעות.
האתר של אגד פלוס הוא, למעשה, אתר
אגד, והוא מספק באופן חלקי ביותר את המידע המלא על קווים פנימיים, כאשר מי שאינו מודע להבדלים הדקים לא ימצא בכלל
 

אורי404

New member
עדיין, הוא עדיף מהאתר של אגד. לגבי

האתר של אגד פלוס הוא, למעשה, אתר
אגד, והוא מספק באופן חלקי ביותר את המידע המלא על קווים פנימיים, כאשר מי שאינו מודע להבדלים הדקים לא ימצא בכלל
עדיין, הוא עדיף מהאתר של אגד. לגבי
מידע על קווים פנימיים - ישנן מפות של אשקלון ושל אלעד. יחד עם זאת, לא יזיק קצת ריענון לאתר.
 

אוהד11

New member
אבל אין מפה, למשל, של קרית מלאכי

עדיין, הוא עדיף מהאתר של אגד. לגבי
מידע על קווים פנימיים - ישנן מפות של אשקלון ושל אלעד. יחד עם זאת, לא יזיק קצת ריענון לאתר.
אבל אין מפה, למשל, של קרית מלאכי
 

levikon

New member
אז ככה.

מה לא מובן באתר של דן?
מה יכול להיות מדויק יותר מרשימה כתובות של תחנות + מפה סכימטית + מפה ב-e-map + לוחות זמנים + פירוט של כל החלופות האפשריות?
אז ככה.
הפירוט על התחנה הוא נהדר. הדבר היחיד שהם שכחו זה שהם חברה שמשרתת מגפוליס. ואין רק אוטובוס אחד או שניים שעוברים בכל עיר אלה רשת סבוכה ומפותלת של קוים וקווי משנה. כלומר, אם אני רוצה לדוגמא לסוע מתל אביב לרמת גן לא תיהיה בעיה לתת להם רשימת קוים. הבעיה נוצרת כשאני רוצה לסוע מרחוב בן גוריון ברמת גן לרחוב הצפירה בתל אביב לדוגמא. אין לי שום אפשרות לערוך חיפוש כזה, אני צריך לעבור על רשימת הקוים שעוברים בשתי הערים ולראות אם התחנות שלהם מתאימות לי. אין להם אפליקציה נורמאלית של חיפוש מתחנה לתחנה או מרחוב לרחוב. יש להם אפליקציה דומה שמוחבאת ולא נמצאת בעמוד הראשי, אבל בגלל שהיא ללא רשימת תחנות מאוד בעייתי להשתמש בה. אני יודע ששניכם מומחים בין היתר בכל מה שקשור לקווים השונים ולחלופות שלהם, אבל אם תכנסו רגע לנעליו של משתמש תח"צ פשוט, תראו עד כמה הכל מסורבל. אתר אוטובוסים.קום פתר את זה באופן יחסית יפה, הוא נותן גם את רשימת כל התחנות באותה העיר. באתר דן זה לא קיים. וחבל.
 

levikon

New member
יש ויש.

זה בסדר ששילמת מחיר נמוך, אבל
העיקרון הוא שהחברות מפרות את החוזים ומפעילות אוטובוסים לא תיקניים ע"מ לחסוך בעלויות, ככול הניראה החברות מקבלות אישורים "זמניים" שנימשכים שנים..... גם משרד התחבורה הבין שאם החברות היו קונות צי חדש, הן לא היו מצליחות לשרוד ולכן אישר הפרות של תנאי המיכרזים. אם אתה זוכר את דו"ח מבקר המדינה בנושא, הוא כתב על כך שכל חברה שזכתה, פתחה מיד במשא ומתן על תנאי ההפעלה "האמיתיים" ששונים בחלק גדול מהמיקרים מתנאי המיכרז המקוריים. עוד דוגמא: חברת קווים זכתה בשני מיכרזים: ביקעת אונו ועמק יזרעאל. בתחילה ניקנו אוטובוסים חדשים ורק כעשרה היו SL ישנים מדן. אכן חברה למופת! אבל..... כשהחלה הפעילות בעמק יזרעאל, היה צריך לחסוך בעלויות: אוטובוסים חדישים אך משומשים הועברו לעפולה, ניקנה מס' מצומצם של מידיבוסים מרצדס חדשים ותושבי ביקעת אונו ות"א זכו ב EL ישנים ירושת תח"צ ב"ש ז"ל.... והתוצאה: השרות לתושבי המרכז ניפגע וחברת קווים השקיעה סכום זעום ע"מ לפעול בעמק יזרעאל. דנו בנושא הזה עשרות פעמים בפורום. הוסקו המסקנות שהרפורמה במתכונת הנוכחית נכשלה, למרות שהציבור משלם פחות..... הוזכרה גם העובדה שמשרד התחבורה לא אישר לאגד להוריד מחירים וכו'..... בקשר למשכורות הנהגים: הן ירדו (או לא עלו) בצורה ריאלית, גם המשכורות של החברים לא רק של השכירים. בעיקבות הקיצוצים היתה פגיעה בכל מיני מרכיבי שכר שגרמו למשכורות לרדת! זאת לא חוכמה להשמיץ את אגד, זה אפילו קל, באירגון כזה גדול תמיד משהו לא בסדר. תסתכל על הנושא כאזרח עם ראש גדול ותראה שגם כאן יש הטעיה של הציבור, ביזבוז כספי ציבור, חס וחלילה מעשים לא חוקיים וכרגיל: הכל ע"ח משלם המיסים!!!!
יש ויש.
תראה. אני כבר הרבה פעמים עברתי את הדיון הזה. בסופו של דבר זה מסתכם בשני דברים: אגד 60 שנה דפקו את הציבור במחירים גבוהים, אוטובוסים ישנים. ותמורת זה קיבלו מהממשלה הרבה מאוד כסף כדי לפעול. זאת עובדה. עובדה נוספת היא שהתמלוגים שאותן החברות החדשות משלמות זה שוחד לממשלה. זאת גם עובדה.
 

וולבו

New member
מחיר = משרד התחבורה, אוטובוסים

יש ויש.
תראה. אני כבר הרבה פעמים עברתי את הדיון הזה. בסופו של דבר זה מסתכם בשני דברים: אגד 60 שנה דפקו את הציבור במחירים גבוהים, אוטובוסים ישנים. ותמורת זה קיבלו מהממשלה הרבה מאוד כסף כדי לפעול. זאת עובדה. עובדה נוספת היא שהתמלוגים שאותן החברות החדשות משלמות זה שוחד לממשלה. זאת גם עובדה.
מחיר = משרד התחבורה, אוטובוסים
ישנים? אגד הכניס ומכניס כל שנה עשרות ומאות אוטובוסים חדשים במשך כל שנות הפעילות שלו. ברור שאי אפשר להחליף את כל האוטובוסים ביום אחד אבל לעומת זאת, החברות הפרטיות מכניסות אוטובוסים ישנים מהיום הראשון וזה המצב הלא בריא!
 

אורי404

New member
זה רק בשנים האחרונות המצב הזה. קודם

מחיר = משרד התחבורה, אוטובוסים
ישנים? אגד הכניס ומכניס כל שנה עשרות ומאות אוטובוסים חדשים במשך כל שנות הפעילות שלו. ברור שאי אפשר להחליף את כל האוטובוסים ביום אחד אבל לעומת זאת, החברות הפרטיות מכניסות אוטובוסים ישנים מהיום הראשון וזה המצב הלא בריא!
זה רק בשנים האחרונות המצב הזה. קודם
היו 303 ו"זלדות", שהיו מעל לחמש עשרה שנה (שבע עשרה שנה ואף יותר). כיום (מלפני שנתיים זה החל), המצב באגד ובדן הוא להשבית אוטובוסים מתחת לגיל חמש עשרה. ההבדל בין אגד ודן זה שיש להם קרן הצטיידות וששאר החברות רוכשות את האוטובוסים מכיסם הפרטי + המחוייבות לשלם תמלוגים שנתיים. לכן, לאגד ולדן 'קצת' יותר קל לרכוש אוטובוסים חדשים.
 

וולבו

New member
מה אתה מבלבל את המוח רק בשנים

זה רק בשנים האחרונות המצב הזה. קודם
היו 303 ו"זלדות", שהיו מעל לחמש עשרה שנה (שבע עשרה שנה ואף יותר). כיום (מלפני שנתיים זה החל), המצב באגד ובדן הוא להשבית אוטובוסים מתחת לגיל חמש עשרה. ההבדל בין אגד ודן זה שיש להם קרן הצטיידות וששאר החברות רוכשות את האוטובוסים מכיסם הפרטי + המחוייבות לשלם תמלוגים שנתיים. לכן, לאגד ולדן 'קצת' יותר קל לרכוש אוטובוסים חדשים.
מה אתה מבלבל את המוח רק בשנים
האחרונות? גם הטייגרים היו חדשים פעם וגם ה 0305 וכו' כל שנה ניכנסו כמה עשרות או מאות אוטובוסים מהדגמים המתאימים לאותה תקופה! בשנת 56 ליילנד רויאל טייגר שהחליף את הטפלה ובשנת 2005 וולבו B12B שמחליף 0303 משנת 85 , 89 ו 90..... אתה חושב שיש הבדל גדול בין 0303 בן 15 לבין 17 או 19? אז אין! אם אחד התנאים במיכרז הוא אוטובוסים חדשים אז יעשה כל אחד שניגש למיכרז את החשבון שלו ויחליט אם כדאי לו. במצב שנוצר, כל אחד ניגש ואחר כך מסכמים את תנאי ההפעלה האמיתיים.....
 

אורי404

New member
קרא את ההודעה למעלה יותר בעיון...

מה אתה מבלבל את המוח רק בשנים
האחרונות? גם הטייגרים היו חדשים פעם וגם ה 0305 וכו' כל שנה ניכנסו כמה עשרות או מאות אוטובוסים מהדגמים המתאימים לאותה תקופה! בשנת 56 ליילנד רויאל טייגר שהחליף את הטפלה ובשנת 2005 וולבו B12B שמחליף 0303 משנת 85 , 89 ו 90..... אתה חושב שיש הבדל גדול בין 0303 בן 15 לבין 17 או 19? אז אין! אם אחד התנאים במיכרז הוא אוטובוסים חדשים אז יעשה כל אחד שניגש למיכרז את החשבון שלו ויחליט אם כדאי לו. במצב שנוצר, כל אחד ניגש ואחר כך מסכמים את תנאי ההפעלה האמיתיים.....
קרא את ההודעה למעלה יותר בעיון...
(ונא לשמור על רמה נאותה של דיון). כתבתי שגיל האוטובוסים עד 2003 היה גבוה מהגיל הממוצע של כיום. ודרך אגב, לגבי 303 - אם היית קורא הודעות שלי מהעבר היית יודע, שזהו אחד מהאוטובוסים החביבים עליי ביותר והאמן לי שגם לי חבל מאוד שמורידים אותם משירות ואני אף חושב שהם בהחלט יכלו (עם טיפול ותחזוקה הולמים) להמשיך בכבוד. לגבי הטייגר - זהו דבר אחר. משכו אותם יתר על המידה בשירות (למרות האמינות שלהם).
 

אורי404

New member
ועוד משהו ל"וולוו". מצד אחד אתה כות

קרא את ההודעה למעלה יותר בעיון...
(ונא לשמור על רמה נאותה של דיון). כתבתי שגיל האוטובוסים עד 2003 היה גבוה מהגיל הממוצע של כיום. ודרך אגב, לגבי 303 - אם היית קורא הודעות שלי מהעבר היית יודע, שזהו אחד מהאוטובוסים החביבים עליי ביותר והאמן לי שגם לי חבל מאוד שמורידים אותם משירות ואני אף חושב שהם בהחלט יכלו (עם טיפול ותחזוקה הולמים) להמשיך בכבוד. לגבי הטייגר - זהו דבר אחר. משכו אותם יתר על המידה בשירות (למרות האמינות שלהם).
ועוד משהו ל"וולוו". מצד אחד אתה כות
שאין הבדל בין 303 בין חמש עשרה שנה לאוטובוס בין תשע עשרה שנה. מצד שני אתה מעיר כי ל"קונקס" יש אוטובוסים יד שנייה של גיל מספר שנים על הכביש. כלומר, עדיין חדשים יחסית. משמע, אם אין בעיה ש-303 בין תשע עשרה שנה ייסע, לא אמורה להיות בעיה שיהיה אוטובוס בין מספר שנים בחברה אחרת, שעומד בדרישות השונות (דלת באמצע וכו').
 

וולבו

New member
הבעיה היא לא עם האוטובוסים אלה עם

ועוד משהו ל"וולוו". מצד אחד אתה כות
שאין הבדל בין 303 בין חמש עשרה שנה לאוטובוס בין תשע עשרה שנה. מצד שני אתה מעיר כי ל"קונקס" יש אוטובוסים יד שנייה של גיל מספר שנים על הכביש. כלומר, עדיין חדשים יחסית. משמע, אם אין בעיה ש-303 בין תשע עשרה שנה ייסע, לא אמורה להיות בעיה שיהיה אוטובוס בין מספר שנים בחברה אחרת, שעומד בדרישות השונות (דלת באמצע וכו').
הבעיה היא לא עם האוטובוסים אלה עם
השיטה, מיכרז דורש אוטובוסים חדשים ברובם וכאן לא התקיים תנאי בסיסי. אני שמח שקונקס קנו אוטובוסים תקינים ותיקניים ברובם אך מצד שני הפרו סעיף מהותי!
 

אורי404

New member
ועדיין. הם לאט-לאט רוכשים אוטובוסים

הבעיה היא לא עם האוטובוסים אלה עם
השיטה, מיכרז דורש אוטובוסים חדשים ברובם וכאן לא התקיים תנאי בסיסי. אני שמח שקונקס קנו אוטובוסים תקינים ותיקניים ברובם אך מצד שני הפרו סעיף מהותי!
ועדיין. הם לאט-לאט רוכשים אוטובוסים
חדשים ואם הם ימשיכו כך, אז הבעיה עם הסעיף שהעלת תיפתר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה