נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.
זה לא מסביר את הסובסידיה...

אתה לא טועה
רכבת ישראל לא פועלת באופן כלכלי ויעיל במיוחד, ואת המצב הזה בדיוק ההסכם הזה (ופעולות נוספות) מנסה לשנות. מנגנוני התייעלות? מה הבעיה בדיוק? יש חברות שזו המומחיות שלהן, וכדי לאכוף את זה יש מבקר מדינה ויש לא מעט אמצעים אחרים.
זה לא מסביר את הסובסידיה...
כמו שאמרתי, וראה את הודעתי למטה ואת הדוגמה שהבאתי בה, הסובסידיה צריכה להיות לשם דבר ספיציפי ומוגדר, וצריכות להיות סיבות לכך. עוד דוגמה תהיה, הפעלת קווי רכבות בשעות מאוחרות בלילה, לקחת קו ספיציפי, לבדוק את עלויות ההפעלה שלו בלילה, ולתת סובסידיה בהתאם להפסדי החברה, בתנאי שהם קיימים, אם הקו יתגלה כרווחי - יש להספיק את הסובסידיה. מפה - אם לא יופעלו הקווים ע"י ההסכם שנחתם, ו/או הקווים ימצאו כרווחיים - הסובסידיה תצטרך להפסק. לעומת זאת, אם המדינה תיתן סובסידה לשיפור התדירויות ושעות הפעילות, יהיה פה בזבוז מיותר. לגבי מבקר המדינה, קשה לי להביע את כמה אני ועוד רבים אחרים לא מאמינים בו, ויש סיבות טובות מאוד והוכחות מאנשים רבים, שהגוף הזה מושחת בעצמו (בלשון המעטה). אני לא אכנס לזה פה בפורום. מה שאני בא להגיד, זה שאני אתה והנוסעים ברכבת, ולא גופים מושחתים, יצטרכו לבקר את זה, כלומר אם נחתם הסכם שיפעלו עוד שתי רכבות בקו ת"א - חיפה במשך הלילה, וזה לא קורה - אז פשוט זה ברור שהחוזה שנחתם והסובסידיה שווים ל____(השלם בעצמך). כך שניתן לבקר את ההסכם הזה, לעומת "מנגנוני התייעלות" (וסלח לי על הזלזול), שעדיין איני מבין לשם מה הם צריכים סובסידיה בשביל זה.
 

mucool2

New member
"הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות

זה לא מסביר את הסובסידיה...
כמו שאמרתי, וראה את הודעתי למטה ואת הדוגמה שהבאתי בה, הסובסידיה צריכה להיות לשם דבר ספיציפי ומוגדר, וצריכות להיות סיבות לכך. עוד דוגמה תהיה, הפעלת קווי רכבות בשעות מאוחרות בלילה, לקחת קו ספיציפי, לבדוק את עלויות ההפעלה שלו בלילה, ולתת סובסידיה בהתאם להפסדי החברה, בתנאי שהם קיימים, אם הקו יתגלה כרווחי - יש להספיק את הסובסידיה. מפה - אם לא יופעלו הקווים ע"י ההסכם שנחתם, ו/או הקווים ימצאו כרווחיים - הסובסידיה תצטרך להפסק. לעומת זאת, אם המדינה תיתן סובסידה לשיפור התדירויות ושעות הפעילות, יהיה פה בזבוז מיותר. לגבי מבקר המדינה, קשה לי להביע את כמה אני ועוד רבים אחרים לא מאמינים בו, ויש סיבות טובות מאוד והוכחות מאנשים רבים, שהגוף הזה מושחת בעצמו (בלשון המעטה). אני לא אכנס לזה פה בפורום. מה שאני בא להגיד, זה שאני אתה והנוסעים ברכבת, ולא גופים מושחתים, יצטרכו לבקר את זה, כלומר אם נחתם הסכם שיפעלו עוד שתי רכבות בקו ת"א - חיפה במשך הלילה, וזה לא קורה - אז פשוט זה ברור שהחוזה שנחתם והסובסידיה שווים ל____(השלם בעצמך). כך שניתן לבקר את ההסכם הזה, לעומת "מנגנוני התייעלות" (וסלח לי על הזלזול), שעדיין איני מבין לשם מה הם צריכים סובסידיה בשביל זה.
"הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות
מדבר בדיוק על זה, לא?
 
לא ממש...

"הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות
מדבר בדיוק על זה, לא?
לא ממש...
רכבת ישראל כבר עושה זאת (תכנית החומש), מעבר לכך אין דרך לבקר את זה, כי זה דבר שיקרה מטבעו - גם ללא הסובסידיה הזאת. אין פה יעדים ברורים בכלל ו \או מועדים. תכנית החומש מעמידה לר"י X כסף לחמש השנים הבאות לשם:
הכפלת קו Y שיסתיים בתאריך Z.
בניית תחנה בעיר P והפעלת קו רכבת לעיר זו בתאריך Q.
[...] הרחבת פעילותה זה דבר שכבר קורה, ולשם כך הושקעו 20 מיליארד ש"ח לחמש השנים הבאות.
 
שמת לב לסתירה בדבריך?

לא ממש...
רכבת ישראל כבר עושה זאת (תכנית החומש), מעבר לכך אין דרך לבקר את זה, כי זה דבר שיקרה מטבעו - גם ללא הסובסידיה הזאת. אין פה יעדים ברורים בכלל ו \או מועדים. תכנית החומש מעמידה לר"י X כסף לחמש השנים הבאות לשם:
הכפלת קו Y שיסתיים בתאריך Z.
בניית תחנה בעיר P והפעלת קו רכבת לעיר זו בתאריך Q.
[...] הרחבת פעילותה זה דבר שכבר קורה, ולשם כך הושקעו 20 מיליארד ש"ח לחמש השנים הבאות.
שמת לב לסתירה בדבריך?
הושקעו לשנים הקרובות? לא הושקעו ולא בטיח. איש לא לקח 20 מיליארד ושם אותם בפק"מים. מה שקרה הוא שאושרה תכנית. לא תוקצבה. ועל מנת שתתוקצב יש להגיש תכניות מפורטות עם יעדי ביניים וכו וכו. בקיצור: תכנית יש, כסף עדיין לא. והוא יינתן לאחר בקרה. הסובסידיה לא כל כך קשורה לזה ואתה לא כל כך אשם באי ההבנה, אוהד כי ההודעה הפותחת מצטטת משהו שמנוסח לא ברור למי שלא מצוי בפעילותם של גופים מתוקצבים.. אני מבין שמדובר על מנגנוני בקרה לביצוע כל התכנית ובתוכה גם סובסידיה.
 
אני אבהיר את עצמי...

שמת לב לסתירה בדבריך?
הושקעו לשנים הקרובות? לא הושקעו ולא בטיח. איש לא לקח 20 מיליארד ושם אותם בפק"מים. מה שקרה הוא שאושרה תכנית. לא תוקצבה. ועל מנת שתתוקצב יש להגיש תכניות מפורטות עם יעדי ביניים וכו וכו. בקיצור: תכנית יש, כסף עדיין לא. והוא יינתן לאחר בקרה. הסובסידיה לא כל כך קשורה לזה ואתה לא כל כך אשם באי ההבנה, אוהד כי ההודעה הפותחת מצטטת משהו שמנוסח לא ברור למי שלא מצוי בפעילותם של גופים מתוקצבים.. אני מבין שמדובר על מנגנוני בקרה לביצוע כל התכנית ובתוכה גם סובסידיה.
אני אבהיר את עצמי...
"מה שקרה הוא שאושרה תכנית. לא תוקצבה. ועל מנת שתתוקצב יש להגיש תכניות מפורטות עם יעדי ביניים וכו וכו. בקיצור: תכנית יש, כסף עדיין לא. והוא יינתן לאחר בקרה" וככה זה צריך להיות. דבר שני: "הסובסידיה לא כל כך קשורה לזה", לי לא ברור למה הסובסידיה כן קשורה, והיא גם לא יכולה להיות ברורה, "אני מבין שמדובר על מנגנוני בקרה לביצוע כל התכנית ובתוכה גם סובסידיה", אני לא מבין בכלל איך אפשר לבקר
הרי אם הוחלט לסבסד קו לא רווחי, אפשר לחשב את עלויות ההפעלה, ובמידה והוא מתגלה בעתיד כרווחי - ניתן להפסיק את הסובסידיה. זה נקרא לבקר. הרי אם לפי הסכם קו X אמור לפעול בתדירות Y, ולשם כך ניתנת סובסידיה ניתן לבדוק את תדירות הקו. סובסידיה אמורה להנתן בכדי להפעיל שירות לציבור, שאינו רווחי, ויגרום להפסדים כלכליים של החברה שמפעילה את השירות. כמו - ואני אחזור על הדוגמה - הפעלת קווים בשעות מאוחרות בלילה. וגם זה אך ורק כשנבדק שהשירות הוא לא רווחי (כלכלית), ובמידה ובמהלכו הוא נהיה רווחי, הסובסידיה לא צריכה להמשך. וגם כך צריכה להיות בקרה שההסכם אכן ממומש (לבדוק אם הקו אכן פועל בשעות ובתדירות שנקבעה לו), ולבדוק את הכנסות הקו - ולנכות אותם מהסובסידיה.
 
שכחת משהו

לא ממש...
רכבת ישראל כבר עושה זאת (תכנית החומש), מעבר לכך אין דרך לבקר את זה, כי זה דבר שיקרה מטבעו - גם ללא הסובסידיה הזאת. אין פה יעדים ברורים בכלל ו \או מועדים. תכנית החומש מעמידה לר"י X כסף לחמש השנים הבאות לשם:
הכפלת קו Y שיסתיים בתאריך Z.
בניית תחנה בעיר P והפעלת קו רכבת לעיר זו בתאריך Q.
[...] הרחבת פעילותה זה דבר שכבר קורה, ולשם כך הושקעו 20 מיליארד ש"ח לחמש השנים הבאות.
שכחת משהו
כדי לתפעל תחנות חדשות, קווים חדשים, ולהאריך את שעות הפעילות של קווים קיימים (או להעלות את תדירותם), חייבים להעסיק עוד עובדים. כדי להעסיק עוד עובדים חייבים כסף כדי לשלם את משכורותיהם. הכסף הזה אינו כלול בתוכנית החומש שעוסקת בתשתיתיות ובציוד נייד בלבד. אז איך על סמך תוכנית החומש יקרו הדברים מטבעם?
 
האמנם../images/Emo35.gif או שבחרת להתעלם../images/Emo35.gif

שכחת משהו
כדי לתפעל תחנות חדשות, קווים חדשים, ולהאריך את שעות הפעילות של קווים קיימים (או להעלות את תדירותם), חייבים להעסיק עוד עובדים. כדי להעסיק עוד עובדים חייבים כסף כדי לשלם את משכורותיהם. הכסף הזה אינו כלול בתוכנית החומש שעוסקת בתשתיתיות ובציוד נייד בלבד. אז איך על סמך תוכנית החומש יקרו הדברים מטבעם?
האמנם
או שבחרת להתעלם

לחזור עוד פעם
בבקשה: ר"י עפ"י תכנית החומש תסלול מסילה ותבנה תחנה בעיר X, הכסף שבא מתכנית החומש נועד לתקצב את הציוד והבנייה. גם מטרודן תפעיל בקרוב יותר קווים, ויהיה לה יותר נהגים (מעניין שהיא לא מקבלת סבסוד... מוזר הא
). עכשיו קרא היטב, כי אני חוזר על עצמי כמו תקליט שרוט: הסבסוד זה דבר פשוט: עלות הפעלת הקו והתחנות מינוס הרווחים הנובעים ממנו = סכום הסבסוד הפעלת הקו והתחנות אומר כח אדם, ציוד, חשמל, דלק, מים, תחוזקה וכל מה שנובע מכך. אם הרווחים עולים על ההוצאות - אין צורך בסבסוד. אחרת - הסבסוד צריך להנתן בהתאם להכנסות הקו, ובמידה והקו הופך רווחי, הסבסוד צריך להפסק. בנוסף, אם מסבסדים קו מסויים - אין ספק שמן ההגיון חייב להיות הסכם בו הוא מפרט את תדירות ואופן הפעלת הקו, ובהתאם לכך לחשב עלויות מול הכנסות - ולתת את הסבסוד. הסבסוד גם צריך להנתן בהתאם לאופן בו מתנהל הארגון שמקבל את הסבסוד. כלומר אם הניהול הוא בזבזני ולא יעיל, יש צורך אף להמנע ממתן סבסוד. כל מוצר שיוצא בשוק, כל קו חדש שנוסף, כל סטרטאפ שנפתח, כל חנות שמגדילה את תחומי פעילותיה, וכל חברה וחברה שמגדילה את עצמה, כל דבר שמתפתח - לוקח עלויות בהתחלה. הסבסוד הזה הוא לא מוצדק בעליל, במיוחד לגוף שמוסכם שמתנהל באופן לקוי (בלשון המעטה).
 

בועז ל

New member
לכל מחלה יש סימפטומים.

אוהד, יחד עם התוקפנות שלך...
אתה זה שמדבר שטויות וסלח לי אתה על התוקפנות שלי. אני נגד סוסידיה בעקרון אבל הטיעון שלך שכורך את המייל האומלל שהם לא טורחים לשלוח לך, בכל מה שקורה ברכבת, זה שטויות. תפקיד הרכבת הוא להסיע נוסעים ומטען מנקודה לנקודה וזה באחריות אגף התפעול או התנועה או איך שנקרא לזה. מכאן יש לה עוד תפקידים תומכים בליבה והם התחזוקה, התשתיות, ההספקה והכספיםמ וגם השווק. נושא פניות הציבור וכל נושא יחסי ציבור הוא חשוב אבל הוא לא בליבה. ולכן גם הרבה חברות נותנות את פניות הציבור למיקוד חוץ, כלומר לגופים שלא שייכים בכלל לאירגון. לכן אוהד, הרכבת אמנם צריכה לבדוק את עצמה טוב טוב בכל הנוגע לפניות ציבור (גם אני נכוויתי...). אבל הההכרזות הגורפות שלך והכוללניות על הרכבת פשוט יוצאות לי מ...הארובה.
לכל מחלה יש סימפטומים.
ומח' פניות הציבור הינה הסימפטום למחלה הפושה בר"י. בואו ונבדוק כיצד מתנהל גןף זה : תשתיות לא מסוימות בלו"ז המתוכנן, חריגות תקציב שערוריתיות, איחורים בלתי פוסקים בימי א' וה', זלזול מחפיר בתושבי הפריפריה , מרחקים שבאירופה עוברים בדקות מעטות מתנפחים כאן למימדים נוראיים,תלונות לא מעטות על איכות השירות, נפוטיזם כפורמט הישן והרע ויש עוד.אם מישהו עדיין חושב שהעניינים יכולים להימשך כך אזי היענים הינם חבריו הטובים ביותר...
 

mucool2

New member
אני לא חושב שהמצב צריך להימשך

לכל מחלה יש סימפטומים.
ומח' פניות הציבור הינה הסימפטום למחלה הפושה בר"י. בואו ונבדוק כיצד מתנהל גןף זה : תשתיות לא מסוימות בלו"ז המתוכנן, חריגות תקציב שערוריתיות, איחורים בלתי פוסקים בימי א' וה', זלזול מחפיר בתושבי הפריפריה , מרחקים שבאירופה עוברים בדקות מעטות מתנפחים כאן למימדים נוראיים,תלונות לא מעטות על איכות השירות, נפוטיזם כפורמט הישן והרע ויש עוד.אם מישהו עדיין חושב שהעניינים יכולים להימשך כך אזי היענים הינם חבריו הטובים ביותר...
אני לא חושב שהמצב צריך להימשך
אני דווקא כן רואה שיפור. עצם העניין שבעיות כמו נפוטיזם עולות מעל פני השטח מעיד על שינוי בגישה (ואני הבנתי שהמנכ"ל הקודם ניסה אפילו להלחם בזה). אי-עמידה בלו"ז בעבודות תשתית מעצבן גם אותי. אבל לפעמים יש סיבות שאין לנו עליהן שליטה (קברים...), ולא תמיד הכול הולך חלק. מה שחשוב הוא שיש מגמה של שיפור (לא מספיק אבל יש) ויש דברים כמו בקרה חיצונית, שאולי מעכבים פרויקטים בטווח הקצר, אבל מסמלים שינוי לטובה. בזכות תהליכי בקרה אלה, יהיו, אני מקווה, הרבה פחות חריגות בעתיד, וזה טוב לכולנו. בכל מקרה, אני לא חושב שהעניינים יכולים להימשך כך, אבל אני גם מצליח לראות את חצי הכוס המלאה.
 

בועז ל

New member
העלית נקודה חשובה.

אני לא חושב שהמצב צריך להימשך
אני דווקא כן רואה שיפור. עצם העניין שבעיות כמו נפוטיזם עולות מעל פני השטח מעיד על שינוי בגישה (ואני הבנתי שהמנכ"ל הקודם ניסה אפילו להלחם בזה). אי-עמידה בלו"ז בעבודות תשתית מעצבן גם אותי. אבל לפעמים יש סיבות שאין לנו עליהן שליטה (קברים...), ולא תמיד הכול הולך חלק. מה שחשוב הוא שיש מגמה של שיפור (לא מספיק אבל יש) ויש דברים כמו בקרה חיצונית, שאולי מעכבים פרויקטים בטווח הקצר, אבל מסמלים שינוי לטובה. בזכות תהליכי בקרה אלה, יהיו, אני מקווה, הרבה פחות חריגות בעתיד, וזה טוב לכולנו. בכל מקרה, אני לא חושב שהעניינים יכולים להימשך כך, אבל אני גם מצליח לראות את חצי הכוס המלאה.
העלית נקודה חשובה.
בעיית הנפוטיזם כמו תופעות אחרות שנחשפו בר"י הינן תוצאה של חשיפה מבחוץ: מבקר המדינה , עיתונות. העניין לא נחשף מבפנים. אני כמוך, שותף לתקווה שהמנכ"ל החדש יצליח במקום בו נכשל קודמו . עניין עבודות התשתית ואי סיומן בזמן הוא הבעייה המרכזית בר"י לדעתי. בזבוז כספי הציבור והתנהלות החברה מול הקבלנים השונים מחייבים בדיקה חיצונית (עפ"י הסטנדרטים של אביתר
)ורה ארגון של מח' התשתיות של ר"י.
 

mucool2

New member
אני בעד ארגון-מחדש

העלית נקודה חשובה.
בעיית הנפוטיזם כמו תופעות אחרות שנחשפו בר"י הינן תוצאה של חשיפה מבחוץ: מבקר המדינה , עיתונות. העניין לא נחשף מבפנים. אני כמוך, שותף לתקווה שהמנכ"ל החדש יצליח במקום בו נכשל קודמו . עניין עבודות התשתית ואי סיומן בזמן הוא הבעייה המרכזית בר"י לדעתי. בזבוז כספי הציבור והתנהלות החברה מול הקבלנים השונים מחייבים בדיקה חיצונית (עפ"י הסטנדרטים של אביתר
)ורה ארגון של מח' התשתיות של ר"י.
אני בעד ארגון-מחדש
ואני מקווה שהבקרה החיצונית תעזור בזה. מה שקורה היום לדעתי זה "קשיי הסתגלות" של הרכבת לתקציבי הענק שנחתו עליה פתאום. אני מקווה שההמשך יהיה יותר חלק.
 

בועז ל

New member
אי אפשר שלא להסכים לכך.../images/Emo127.gif

אני בעד ארגון-מחדש
ואני מקווה שהבקרה החיצונית תעזור בזה. מה שקורה היום לדעתי זה "קשיי הסתגלות" של הרכבת לתקציבי הענק שנחתו עליה פתאום. אני מקווה שההמשך יהיה יותר חלק.
אי אפשר שלא להסכים לכך.
 
אני אסכם את דעתי על הסובסידיה../images/Emo26.gif

אני בעד ארגון-מחדש
ואני מקווה שהבקרה החיצונית תעזור בזה. מה שקורה היום לדעתי זה "קשיי הסתגלות" של הרכבת לתקציבי הענק שנחתו עליה פתאום. אני מקווה שההמשך יהיה יותר חלק.
אני אסכם את דעתי על הסובסידיה

סובסידיה כמו שנכתב כבר אלף פעמים בשרשור הזה, יכולה להיות טובה, ויכולה להיות רעה. כשנותנים סובסידיה צריך לדעת למה נותנים אותה, לאיזו מטרה, כמובן שצריך לבדוק את העלויות של המטרה להן ניתנת הסובסידיה, ולפקח על הכספים. בנוסף סובסידה חייבת להנתן לגוף שמנוהל כהלכה, יש הדבל בין האיחורים של הרכבת שכתבתי פה כבר כ"כ הרבה פעמים, ואתם פשוט אוהבים להתעלם שזה דבר לגיטימי לחלוטין, במיוחד לאור הזלזול של המדינה בתח"צ, שנולד עם קום המדינה. והנה דוגמה: עכשיו הקווים בבאר שבע הופרטו, ומטרודן פועלת לשם שיפורם, בכל זאת ייתכן כי תח"צ ראוי כן יצטרך סבסוד. לדוגמה, עיריית באר שבע תחליט שקו 3 לדוגמה, ימשיך לפעול בין 11 בלילה ל - 5 בתדירות של פעם בחצי שעה. פה וזה רק במידה וההפעלה הזאת אינה משתלמת - צריך להנתן סבסוד עפ"י העלויות וההפסדים המדוייקים של החברה בהפעלת הקו בשעות הללו. בנוסף חייבת להיות ביקורת כי הקו אכן פועל בשעות המדוברות בתדירות שנקבעה, וכל רווח של החברה מהפעלת הקו בשעות הללו, צריך לנכות מהסבסוד. במידה והדבר נעשה רווחי - צריך להפסיק את הסבסוד לחלוטין. לעומת זאת - עיריית באר שבע יכולה להחליט שהיא חותמת על הסכם סבסוד עם מטרודן, הקובע מנגנונים של תשלומי סובסידיה והתייעלות. (והמבין יבין).
 

אורי404

New member
בועז, לגבי הזלזול בתושבי הפריפריה,

לכל מחלה יש סימפטומים.
ומח' פניות הציבור הינה הסימפטום למחלה הפושה בר"י. בואו ונבדוק כיצד מתנהל גןף זה : תשתיות לא מסוימות בלו"ז המתוכנן, חריגות תקציב שערוריתיות, איחורים בלתי פוסקים בימי א' וה', זלזול מחפיר בתושבי הפריפריה , מרחקים שבאירופה עוברים בדקות מעטות מתנפחים כאן למימדים נוראיים,תלונות לא מעטות על איכות השירות, נפוטיזם כפורמט הישן והרע ויש עוד.אם מישהו עדיין חושב שהעניינים יכולים להימשך כך אזי היענים הינם חבריו הטובים ביותר...
בועז, לגבי הזלזול בתושבי הפריפריה,
זה פחות אשמת רכבת ישראל ויותר אשמת ממשלת ישראל לדורותיה, שלא ממש בערו לה העניינים האלה (בלשון המעטה). בכל השאר - הצדק עימך.
 

בועז ל

New member
אורי, והזלזול נמשך.

בועז, לגבי הזלזול בתושבי הפריפריה,
זה פחות אשמת רכבת ישראל ויותר אשמת ממשלת ישראל לדורותיה, שלא ממש בערו לה העניינים האלה (בלשון המעטה). בכל השאר - הצדק עימך.
אורי, והזלזול נמשך.
אולי בהתפלגות האשמה נוטלת ממשלת ישראל את החלק הארי של הזלזול, אבל אי אפשר להתעלם מחלקה של ר"י בעניין. תכנון הקו לדימונה , ביצוע הקו לירושלים, אי הוספת רכבות מאוחרות לכפ"ס (כפי שכתבת ולא נענית) כמו גם לבית שמש ומעל כולם תחמנותו הבלתי נסבלת של העומד בראש מחלקת פניות הציבור של ר"י מעידים על המשך הזלזול.מדוע לעזאזל (סליחה על השפה), לא ניתן היה לתכנן לתושבי דימונה קו ראוי ? הלא זה קו חדש. מדוע לסיימו בתחנה לא רלוונטית בבאר שבע? מדוע רק 4 רכבות ביום בקו הרי עפ"י אביתר לא קיים מחסור בציוד בר"י ואני סומך בעיניים עצומות על האינפורמציה שברשותו. ומדוע עדיין מופעל סבסוד צולב בזוי בקו הירושלמי? מדוע התמהמהו בר"י ,וכן גם בממשלה, בהוזלת מחירי הנסיעה מת"א לבית שמש והמתינו עד למצב חוסר ברירה בה הופעל קטע בית שמש י"ם? עניינים אלה ואחרים הינם גם באחריות ר"י. חבל שיחס זה מדיר אנשים כמוני החפצים בהצלחת הרכבת משימוש תדיר יותר בה.
 
בועז, בוא אענה גם לך

אורי, והזלזול נמשך.
אולי בהתפלגות האשמה נוטלת ממשלת ישראל את החלק הארי של הזלזול, אבל אי אפשר להתעלם מחלקה של ר"י בעניין. תכנון הקו לדימונה , ביצוע הקו לירושלים, אי הוספת רכבות מאוחרות לכפ"ס (כפי שכתבת ולא נענית) כמו גם לבית שמש ומעל כולם תחמנותו הבלתי נסבלת של העומד בראש מחלקת פניות הציבור של ר"י מעידים על המשך הזלזול.מדוע לעזאזל (סליחה על השפה), לא ניתן היה לתכנן לתושבי דימונה קו ראוי ? הלא זה קו חדש. מדוע לסיימו בתחנה לא רלוונטית בבאר שבע? מדוע רק 4 רכבות ביום בקו הרי עפ"י אביתר לא קיים מחסור בציוד בר"י ואני סומך בעיניים עצומות על האינפורמציה שברשותו. ומדוע עדיין מופעל סבסוד צולב בזוי בקו הירושלמי? מדוע התמהמהו בר"י ,וכן גם בממשלה, בהוזלת מחירי הנסיעה מת"א לבית שמש והמתינו עד למצב חוסר ברירה בה הופעל קטע בית שמש י"ם? עניינים אלה ואחרים הינם גם באחריות ר"י. חבל שיחס זה מדיר אנשים כמוני החפצים בהצלחת הרכבת משימוש תדיר יותר בה.
בועז, בוא אענה גם לך
כתבת כך : "ומח' פניות הציבור הינה הסימפטום למחלה הפושה בר"י. בואו ונבדוק כיצד מתנהל גןף זה : תשתיות לא מסוימות בלו"ז המתוכנן, חריגות תקציב שערוריתיות, איחורים בלתי פוסקים בימי א' וה', זלזול מחפיר בתושבי הפריפריה , מרחקים שבאירופה עוברים בדקות מעטות מתנפחים כאן למימדים נוראיים,תלונות לא מעטות על איכות השירות, נפוטיזם כפורמט הישן והרע ויש עוד.אם מישהו עדיין חושב שהעניינים יכולים להימשך כך אזי היענים הינם חבריו הטובים ביותר...", נתחיל אחד אחד: מח' לפניות הציבור: אתה יודע מה? התגוללנו עליהם (גם אני) אבל בעצם לא בדקנו סטטיסטית את התגובות שלהם ולא ערכנו סקר שביעות רצון לגביהם. אז בואו נסייג אפילו את זה. ובועז, לגבי המייל הכי מפורסם בפורום, סתם שאלה קנטרנית" בדקת שהמייל הגיע? הלאה: מצאה חן בעיני המילה "פושה". יעני מתרחבת, מתפשטת. נו, באמת? כשיש שיפור בלו"ז, כשיש מנכ"ל חדש שהוא לא איש רכבת אלא כלכלן מיקצועי, כשכתוב בהודעת הפתיחה על בסובסידיה שיוקמו מיליון מנגנוני בקרה, כשמבקר המדינה עמוק בפנים, זה "פושה?". תמיד בעת שינוי ענק כזה יש בעיות מבניות וחיכוכיות (כתבתי נכון?) אבל אתה ואוהד פשוט יושבים בצד, לא קוראים בין השורות את מה שאני ואחרים אומריחם, לא קוראים ממש בעיון את ההודעה שפתחה את השרשור, ותקועים עם פניות הציבור. ואגב, שיבחת את הרכבת בנשימה אחת עם ה"פושה" שלך: עובדה שכן הורידו את המחירים לבית שמש... הלאה: כתבת "מתן הסובסידיה צריך להיות בכפוף להתחחיבות ר"י להתייעלות ורה ארגון וישנם פרמטרים מוכרים לבדיקת ההתייעלות. הדבר נעשה בעבר בחברות ציבוריות ור"י אינה שונה מבחינה זו." אז קראת את מה שכתוב בהתחלה? אני בטוח שיש כאן טביעת אצבע של המנכ"ל החדש.
 

אורי404

New member
גם בלי סטטיסטיקות המצב אינו טוב,

בועז, בוא אענה גם לך
כתבת כך : "ומח' פניות הציבור הינה הסימפטום למחלה הפושה בר"י. בואו ונבדוק כיצד מתנהל גןף זה : תשתיות לא מסוימות בלו"ז המתוכנן, חריגות תקציב שערוריתיות, איחורים בלתי פוסקים בימי א' וה', זלזול מחפיר בתושבי הפריפריה , מרחקים שבאירופה עוברים בדקות מעטות מתנפחים כאן למימדים נוראיים,תלונות לא מעטות על איכות השירות, נפוטיזם כפורמט הישן והרע ויש עוד.אם מישהו עדיין חושב שהעניינים יכולים להימשך כך אזי היענים הינם חבריו הטובים ביותר...", נתחיל אחד אחד: מח' לפניות הציבור: אתה יודע מה? התגוללנו עליהם (גם אני) אבל בעצם לא בדקנו סטטיסטית את התגובות שלהם ולא ערכנו סקר שביעות רצון לגביהם. אז בואו נסייג אפילו את זה. ובועז, לגבי המייל הכי מפורסם בפורום, סתם שאלה קנטרנית" בדקת שהמייל הגיע? הלאה: מצאה חן בעיני המילה "פושה". יעני מתרחבת, מתפשטת. נו, באמת? כשיש שיפור בלו"ז, כשיש מנכ"ל חדש שהוא לא איש רכבת אלא כלכלן מיקצועי, כשכתוב בהודעת הפתיחה על בסובסידיה שיוקמו מיליון מנגנוני בקרה, כשמבקר המדינה עמוק בפנים, זה "פושה?". תמיד בעת שינוי ענק כזה יש בעיות מבניות וחיכוכיות (כתבתי נכון?) אבל אתה ואוהד פשוט יושבים בצד, לא קוראים בין השורות את מה שאני ואחרים אומריחם, לא קוראים ממש בעיון את ההודעה שפתחה את השרשור, ותקועים עם פניות הציבור. ואגב, שיבחת את הרכבת בנשימה אחת עם ה"פושה" שלך: עובדה שכן הורידו את המחירים לבית שמש... הלאה: כתבת "מתן הסובסידיה צריך להיות בכפוף להתחחיבות ר"י להתייעלות ורה ארגון וישנם פרמטרים מוכרים לבדיקת ההתייעלות. הדבר נעשה בעבר בחברות ציבוריות ור"י אינה שונה מבחינה זו." אז קראת את מה שכתוב בהתחלה? אני בטוח שיש כאן טביעת אצבע של המנכ"ל החדש.
גם בלי סטטיסטיקות המצב אינו טוב,
בלשון המעטה. אני כתבתי להם מכתב ושלחתי אותו כקובץ WORD, כדי למנוע שפת ג'יבריש. היה כתוב ש"המכתב נשלח בהצלחה" או משהו דומה. מאז עברו שבועות ולא היה טיפול בעניין. התקשרתי לפניות הציבור וביקשתי את טיפולם בעניין והנציגה אמרה לי שהאחראי יתקשר אליי באותו יום ולמחרת. עבר שבוע וכלום. התקשרתי מחדש ואז נציגה אחרת אמרה לי את אותו הדבר. לסיכום, מערך פניות הציבור של רכבת ישראל(בדומה לזה של אגד) הוא ברמה לא רמה. מצדי, ללכת עם בעז ועוד חברים למשרדים של יריב אגמון למחאה.
 

בועז ל

New member
בני, כמה תיקונים נוספים.

בועז, בוא אענה גם לך
כתבת כך : "ומח' פניות הציבור הינה הסימפטום למחלה הפושה בר"י. בואו ונבדוק כיצד מתנהל גןף זה : תשתיות לא מסוימות בלו"ז המתוכנן, חריגות תקציב שערוריתיות, איחורים בלתי פוסקים בימי א' וה', זלזול מחפיר בתושבי הפריפריה , מרחקים שבאירופה עוברים בדקות מעטות מתנפחים כאן למימדים נוראיים,תלונות לא מעטות על איכות השירות, נפוטיזם כפורמט הישן והרע ויש עוד.אם מישהו עדיין חושב שהעניינים יכולים להימשך כך אזי היענים הינם חבריו הטובים ביותר...", נתחיל אחד אחד: מח' לפניות הציבור: אתה יודע מה? התגוללנו עליהם (גם אני) אבל בעצם לא בדקנו סטטיסטית את התגובות שלהם ולא ערכנו סקר שביעות רצון לגביהם. אז בואו נסייג אפילו את זה. ובועז, לגבי המייל הכי מפורסם בפורום, סתם שאלה קנטרנית" בדקת שהמייל הגיע? הלאה: מצאה חן בעיני המילה "פושה". יעני מתרחבת, מתפשטת. נו, באמת? כשיש שיפור בלו"ז, כשיש מנכ"ל חדש שהוא לא איש רכבת אלא כלכלן מיקצועי, כשכתוב בהודעת הפתיחה על בסובסידיה שיוקמו מיליון מנגנוני בקרה, כשמבקר המדינה עמוק בפנים, זה "פושה?". תמיד בעת שינוי ענק כזה יש בעיות מבניות וחיכוכיות (כתבתי נכון?) אבל אתה ואוהד פשוט יושבים בצד, לא קוראים בין השורות את מה שאני ואחרים אומריחם, לא קוראים ממש בעיון את ההודעה שפתחה את השרשור, ותקועים עם פניות הציבור. ואגב, שיבחת את הרכבת בנשימה אחת עם ה"פושה" שלך: עובדה שכן הורידו את המחירים לבית שמש... הלאה: כתבת "מתן הסובסידיה צריך להיות בכפוף להתחחיבות ר"י להתייעלות ורה ארגון וישנם פרמטרים מוכרים לבדיקת ההתייעלות. הדבר נעשה בעבר בחברות ציבוריות ור"י אינה שונה מבחינה זו." אז קראת את מה שכתוב בהתחלה? אני בטוח שיש כאן טביעת אצבע של המנכ"ל החדש.
בני, כמה תיקונים נוספים.
ואתחיל בעברית: המילה פושה משמעותה בנוסף למה שציינת :נפוצה. אתה מוזמן לבדוק במילון.לגבי השאר: אינני זקוק לסקר שביעות רצון לגבי תפקודה של מח' הפניות בר"י ע"מ לחוות דיעה נחרצת יליה ועל העומד בראשה.אני מוכן ללעוס קובע פלדה בביסים קטנים אם תוצאות סקר שכזה יהיו שונות מדעתי. לידיעתך ,בניגוד לאוהד מרכז הכובד של ביקורתי על ר"י אינו מתמקד במח' הפניות השערורייתית, אלא בביקורת על אי סיום עבודות תשתית בזמן תוך בזבוז כספי ציבור, הערכות עלויות העבודות באופן המוטה כלפי מטה מלכתחילה וביצירת ציפיות הנוגדות את המציאות ובנוסף חריגות התקציב המתלוות כמעט לכל פרוייקט . לטעמי יש להקים מנגנון פיקוח על מכרזי ר"י ועל התקשרויותיה עם קבלנים.כמובן שגם ליחס המזלזל של ר"י כלפי אוכלוסיות חלשות יש משקל מרכזי בביקורתי. עדיין לא הבנתי , גם לא ממך, מדוע תושבי בית שמש ודימונה אינם זכאים לקו ברמה סטנדרטית שאינה רמת קו משאות ומדוע הקו מב"ש לת"א גוזל 70דק' נסיעה. בניגוד מוחלט למה שכתבת לא שיבחתי את ר"י על הוזלת המחיר בקו לבית שמש אלא טענתי שהוזלה זו נכפתה על ר"י שלא יכלה לקבוע מחיר הגבוה מ 23 ש"ח (מחיר קטע בית שמש-ת"א דאז)לקטע ת"א -י"ם היות ומחיר הנסיעה באוטובוס עמד אז על 17 ש"ח. אז מי כאן לא קורא היטב את ההודעות ? ובדבר המייל המפורסם : נו באמת ! אינני זקוק לעותקים של יריב אגמון בפורום...
 

בועז ל

New member
יליה= עליה.

בני, כמה תיקונים נוספים.
ואתחיל בעברית: המילה פושה משמעותה בנוסף למה שציינת :נפוצה. אתה מוזמן לבדוק במילון.לגבי השאר: אינני זקוק לסקר שביעות רצון לגבי תפקודה של מח' הפניות בר"י ע"מ לחוות דיעה נחרצת יליה ועל העומד בראשה.אני מוכן ללעוס קובע פלדה בביסים קטנים אם תוצאות סקר שכזה יהיו שונות מדעתי. לידיעתך ,בניגוד לאוהד מרכז הכובד של ביקורתי על ר"י אינו מתמקד במח' הפניות השערורייתית, אלא בביקורת על אי סיום עבודות תשתית בזמן תוך בזבוז כספי ציבור, הערכות עלויות העבודות באופן המוטה כלפי מטה מלכתחילה וביצירת ציפיות הנוגדות את המציאות ובנוסף חריגות התקציב המתלוות כמעט לכל פרוייקט . לטעמי יש להקים מנגנון פיקוח על מכרזי ר"י ועל התקשרויותיה עם קבלנים.כמובן שגם ליחס המזלזל של ר"י כלפי אוכלוסיות חלשות יש משקל מרכזי בביקורתי. עדיין לא הבנתי , גם לא ממך, מדוע תושבי בית שמש ודימונה אינם זכאים לקו ברמה סטנדרטית שאינה רמת קו משאות ומדוע הקו מב"ש לת"א גוזל 70דק' נסיעה. בניגוד מוחלט למה שכתבת לא שיבחתי את ר"י על הוזלת המחיר בקו לבית שמש אלא טענתי שהוזלה זו נכפתה על ר"י שלא יכלה לקבוע מחיר הגבוה מ 23 ש"ח (מחיר קטע בית שמש-ת"א דאז)לקטע ת"א -י"ם היות ומחיר הנסיעה באוטובוס עמד אז על 17 ש"ח. אז מי כאן לא קורא היטב את ההודעות ? ובדבר המייל המפורסם : נו באמת ! אינני זקוק לעותקים של יריב אגמון בפורום...
יליה= עליה.
 

אורי404

New member
בעז. אני מסכים איתך לגמרי בכל הדברי

אורי, והזלזול נמשך.
אולי בהתפלגות האשמה נוטלת ממשלת ישראל את החלק הארי של הזלזול, אבל אי אפשר להתעלם מחלקה של ר"י בעניין. תכנון הקו לדימונה , ביצוע הקו לירושלים, אי הוספת רכבות מאוחרות לכפ"ס (כפי שכתבת ולא נענית) כמו גם לבית שמש ומעל כולם תחמנותו הבלתי נסבלת של העומד בראש מחלקת פניות הציבור של ר"י מעידים על המשך הזלזול.מדוע לעזאזל (סליחה על השפה), לא ניתן היה לתכנן לתושבי דימונה קו ראוי ? הלא זה קו חדש. מדוע לסיימו בתחנה לא רלוונטית בבאר שבע? מדוע רק 4 רכבות ביום בקו הרי עפ"י אביתר לא קיים מחסור בציוד בר"י ואני סומך בעיניים עצומות על האינפורמציה שברשותו. ומדוע עדיין מופעל סבסוד צולב בזוי בקו הירושלמי? מדוע התמהמהו בר"י ,וכן גם בממשלה, בהוזלת מחירי הנסיעה מת"א לבית שמש והמתינו עד למצב חוסר ברירה בה הופעל קטע בית שמש י"ם? עניינים אלה ואחרים הינם גם באחריות ר"י. חבל שיחס זה מדיר אנשים כמוני החפצים בהצלחת הרכבת משימוש תדיר יותר בה.
בעז. אני מסכים איתך לגמרי בכל הדברי
הדברים, אך אנני בטוח לגמרי בנוגע לדימונה. דיבורים על חידוש הקו עוד היו בסוף שנות השמונים. לפני מספרמ חודשים מישל ("מישמיש") ומאיט חלקיקים סרקו כתבות על תכנון חידוש הקו, שהתעכב ומתעכב. אם היה 'אור ירוק' ממשלות ישראל, ייתכן והיה קו מתאים לדימונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה