נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.
באמת צריך שמישהו ירים את הכפפה

ועוד משהו שקשור למיניבוסים. הרי אם
דן חוששים מהפעלת אוטובוסים בלילות, הם יכולים לנסות להפעיל את הספרינטרים על קווים שונים. הרי אם מוניות שירות מתמלאות בלי בעיה בלילה אין סיבה שלא כך יקרה בדן או בחברות אחרות.
באמת צריך שמישהו ירים את הכפפה
בעניין השירות הלילי. לגבי המיניבוסים, מבחינת השירות, איני רואה הבדל בין מיניבוס למידיבוס, כך שלמעשה דן החלה את השימוש הסדיר במיניבוסים כבר בשנת 1994, הרבה לפני שבנתיב או בסופרבוס חלמו על ספרינטר.
 

846

Active member
יש לך משהו נגד המישרד של ריכניץ???

אני ממש לא חושב שדן בפיגור בנושא
כשצריך מיניבוסים, מפעילים עם מיניבוס: לראיה, קווי 6, 3ד, 14, 15, 23, 112 (ז"ל), 113 ובקרוב גם 8ב עם משהו כמו 35+ מיניבוסים, כשרובם המכריע נמוכי רצפה. למה קווים מפעילה בקווים פרבריים כמו 137, 138 ו-139 וכן בקו 36 (בחלופה מהכרמלית) מיניבוס גבוה רצפה? מדוע קווים מפעילים מיניבוסים בקווים עמוסים, כמו קו עפולה - בית שאן, שפעמים רבות דווח שאין מקום לנוסעים וכמובן- המקרה שאני הייתי עד אליו - קו 68 ביום א' בבוקר כשהפיאט מפוצץ אנשים?! לעומתם דן ניסו להפעיל מידיבוסים בקו 29 וראו שזה לא עונה על הביקוש, חזרו להפעיל אותו עם אוטובוסים רגילים. מדוע קווים לא עושים זאת גם כן? האם בדן יודעים לספור נוסעים ובקווים לא? אני לא הייתי אומר שדן בפיגור בנושא הזה, אלא להיפך. אם איני טועה, דן היו הראשונים בארץ שהשתמשו ברכבים בעלי קיבולת קטנה יותר בתח"צ. אמנם גם אגד הפעילה לפני שנים רבות הרבה מידיבוסים, אבל שיטת העבודה שלהם קצת התנגשה עם הפעלתם, כמו גם העובדה שמדובר בחרא של מידיבוסים (מרצדס כמובן!). לא לשכוח גם שדן חידשה חלק גדול מצי המידיבוסים, מה שלא קרה באף חברה אחרת...
יש לך משהו נגד המישרד של ריכניץ???
 

וולבו

New member
לידיעתך: עלות נאחזקה של מיניבוס

תשובה גם לערן וגם להודעה של אורי
לא טענתי שאין ריווחיות לחברות התח"צ החדשות, להיפך, גם אגד היתה יכולה להיות הרבה יותר ריווחית אם הניהול היה ניהול ענייני ולא ניהול פוליטי, רק שנושא הסובסידיה בא לממן את הנוסע ולא את החברה. דוגמא: באוקטובר 1994 התחילו לפעול בעיר נשר קווים 76,77 שהייתי שותף להפעלתם, קווים אלו הופעלו ע"י מיניבוסים (הראשונים באגד 84-634-01,84-637-01) והנהגים היו חייבים למלא דו"ח על מספר הנוסעים בכל נסיעה מאחר ועיריית נשר סיבסדה את תושביה בכך שהשלימה לאגד תשלום עד למספר נוסעים מינימלי (320 ביום), לאחר שנה הוכח שאין צורך בסיבסוד העירייה (כי היה מי שפיקח על כך) והיום הקווים מופעלים ע"י אוטובוסים ודי מלאים במשך כל שעות היום. בעוד הרבה קווים היה אפשר להוריד סובסידיות (של הראשות המקומית - כמו יקנעם למשל, או של המדינה) אם רק היה פיקוח. לעניין המיניבוסים שהזכיר אורי - נתיב אקספרס, קווים וסופרבוס מפעילות מיניבוסים רבים בקווים פחותי הנוסעים שלהן ע"מ להרוויח, מיניבוס עולה 40% פחות ממחיר אוטובוס עירוני, צמיגיו עולים חצי ותצרוכת הדלק שלו נמוכה יותר - רק באגד משום מה החליטו שצריכים סוג אחיד של אוטובוסים והיום סוף-סוף בוחנים זאת מחדש.
לידיעתך: עלות נאחזקה של מיניבוס
טורקי בזמנו השתוותה לעלות אחזקה של 0405......
 
זה בגלל שהחליטו לקנות בתשלומים

לידיעתך: עלות נאחזקה של מיניבוס
טורקי בזמנו השתוותה לעלות אחזקה של 0405......
זה בגלל שהחליטו לקנות בתשלומים
לשלם עכשיו זול ואח"כ את השאר בתיקונים. צא ובדוק את הLT46 של פולקסווגן, ה-SPRINTER וה-VARIO של מרצדס ואפילו את המאנים הנמוכים הקצרים וראה עלויות אחזקה. מסתמן משיחות שלי שגם הפיאט של מרכבים הוא מוצלח אבל אני לא מכיר אותו מיידע אישי.
 

וולבו

New member
היום המיניבוסים טובים יותר,

זה בגלל שהחליטו לקנות בתשלומים
לשלם עכשיו זול ואח"כ את השאר בתיקונים. צא ובדוק את הLT46 של פולקסווגן, ה-SPRINTER וה-VARIO של מרצדס ואפילו את המאנים הנמוכים הקצרים וראה עלויות אחזקה. מסתמן משיחות שלי שגם הפיאט של מרכבים הוא מוצלח אבל אני לא מכיר אותו מיידע אישי.
היום המיניבוסים טובים יותר,
 

אורי404

New member
כי זה תלוי איך התקציב מנוצל. אתה

סובסידיה היא תמריץ כלכלי
ולא תמריץ לשיפורים, אני לא רואה במתן הסובסידיה איזה תמריץ לשפר....אלא תמריץ לבזבוז כספים אני אישית נגד כל הסובסידיות שמקבלות חברות דן, אגד ועכשיו גם רכבת ישראל. הסובסידיות הללו מונעות את ההתייעלות, את הפיכת החברות הללו לרווחיות כתוצאה מהתייעלות וכתוצאה מכך השירות לנוסעים ירוד. אם חברת קווים מצליחה להפעיל את האוטובוסים שלה, לשלם תמלוגים למדינה ועוד להרוויח כסף אין שום סיבה שאגד או דן לא יפעלו בצורה כזו שתהפוך אותן לרווחיות. כשיש סובסידיה הבלאגן חוגג. אני מנסה להבין איך חברה עם 1000 אוטובוסים נמצאת במצב של כמה מאות מיליוני שקלים גרעון עם כל הנוסעים שהם מסיעים מידי יום..... אין יעילות, הסובסידיה מאפשרת לחברה לתת לנהגים מסויימים לעשות טור וחצי ביום ולקבל משכורת שמנה....
כי זה תלוי איך התקציב מנוצל. אתה
צודק שאפשר להשתמש בלי סובסידיה. אולם, אם יש סובסידיה והכל תחת פיקוח ולא כסף שהולך לבזבוז, אז זהו מצב אידיאלי (ולא ממש ריאלי במדינתנו...).
 
מצב ריאלי מאוד, גם במדינתינו

כי זה תלוי איך התקציב מנוצל. אתה
צודק שאפשר להשתמש בלי סובסידיה. אולם, אם יש סובסידיה והכל תחת פיקוח ולא כסף שהולך לבזבוז, אז זהו מצב אידיאלי (ולא ממש ריאלי במדינתנו...).
מצב ריאלי מאוד, גם במדינתינו
 

fireman

New member
זה לא ריאלי בשיט

מצב ריאלי מאוד, גם במדינתינו
זה לא ריאלי בשיט
לא במצב שנהג עושה טור של 40 דקות הולך לישון 12 שעות כשהאוטובוס שלו חונה ליד הבית ואחר קח הוא קם לעשות עוד 20 דקות של חצי טור..... מה לגבי המשכורת? כמו של נהג שעובד 500 שעות בחודש ולא של נהג שעובד 30 שעות בחודש בלחץ.
 
זה ריאלי מאוד...

זה לא ריאלי בשיט
לא במצב שנהג עושה טור של 40 דקות הולך לישון 12 שעות כשהאוטובוס שלו חונה ליד הבית ואחר קח הוא קם לעשות עוד 20 דקות של חצי טור..... מה לגבי המשכורת? כמו של נהג שעובד 500 שעות בחודש ולא של נהג שעובד 30 שעות בחודש בלחץ.
זה ריאלי מאוד...
אם דואגים לכך, פשוט זה לא מעניין אף אחד.
 

fireman

New member
מי ידאג לזה?

זה ריאלי מאוד...
אם דואגים לכך, פשוט זה לא מעניין אף אחד.
מי ידאג לזה?
אתה חושב שזה נכון לעבוד ככה? עזוב את זה שהנהג לא עובד....מה על הרכב? רכב שעומד זה רכב שמפסיד כסף... אני רוצה לראות נהג כזה בחברה פרטית.....יקבל בעיטה בתחת אחרי שעה.
 
החברה צריכה להיות פרטית...

מי ידאג לזה?
אתה חושב שזה נכון לעבוד ככה? עזוב את זה שהנהג לא עובד....מה על הרכב? רכב שעומד זה רכב שמפסיד כסף... אני רוצה לראות נהג כזה בחברה פרטית.....יקבל בעיטה בתחת אחרי שעה.
החברה צריכה להיות פרטית...
הסובסידה אמורה להיות על דברים ספציפיים, כמו לדוגמה הפעלת קווים במשך הלילה. ולא סתם לחלק 250 מיליון "לשיפור השירות". המסבסד אמור לדאוג לזה וצריכה להיות ביקורת. הסובסידיה צריכה להיות סכום מדוייק ביחס לעלויות ההפעלה. כלומר אם הולט שקו X שעושה סיבוב של שעה יצע מ - 12 ע 2 בלילה בתדירות של חצי שעה. צריך לעשות את החישוב של הפעלת האוטובוס בלילה + 4 שעות עבודה נהג, דלק ותחזוקה, וצריך לשבת ולחשב את זה לעומק. אני מקווה שאתם הבנתם שמה שהרכבת מקבלת פה זו לא סובסידיה, מעבר לכך, שלא ברור על סמך מה הרכבת מקבלת את המענק, למה הוא משמש, מה מטרותיו, ואין פה שום השבר מה הרכבת ואם בכלל הרכבת מתכוונת לשפר משהו.
 
*השבר = הסבר

החברה צריכה להיות פרטית...
הסובסידה אמורה להיות על דברים ספציפיים, כמו לדוגמה הפעלת קווים במשך הלילה. ולא סתם לחלק 250 מיליון "לשיפור השירות". המסבסד אמור לדאוג לזה וצריכה להיות ביקורת. הסובסידיה צריכה להיות סכום מדוייק ביחס לעלויות ההפעלה. כלומר אם הולט שקו X שעושה סיבוב של שעה יצע מ - 12 ע 2 בלילה בתדירות של חצי שעה. צריך לעשות את החישוב של הפעלת האוטובוס בלילה + 4 שעות עבודה נהג, דלק ותחזוקה, וצריך לשבת ולחשב את זה לעומק. אני מקווה שאתם הבנתם שמה שהרכבת מקבלת פה זו לא סובסידיה, מעבר לכך, שלא ברור על סמך מה הרכבת מקבלת את המענק, למה הוא משמש, מה מטרותיו, ואין פה שום השבר מה הרכבת ואם בכלל הרכבת מתכוונת לשפר משהו.
*השבר = הסבר
חייבת להיות התחייבות בסובסידיה.
 
בנוסף...

מי ידאג לזה?
אתה חושב שזה נכון לעבוד ככה? עזוב את זה שהנהג לא עובד....מה על הרכב? רכב שעומד זה רכב שמפסיד כסף... אני רוצה לראות נהג כזה בחברה פרטית.....יקבל בעיטה בתחת אחרי שעה.
בנוסף...
הכנסות הקו אמורות לרדת מהסובסידיה, ואם הקו יהפוך לרווחי, צריך להפסיק את הסובסידיה.
 
../images/Emo45.gif

סובסידיה היא תמריץ כלכלי
ולא תמריץ לשיפורים, אני לא רואה במתן הסובסידיה איזה תמריץ לשפר....אלא תמריץ לבזבוז כספים אני אישית נגד כל הסובסידיות שמקבלות חברות דן, אגד ועכשיו גם רכבת ישראל. הסובסידיות הללו מונעות את ההתייעלות, את הפיכת החברות הללו לרווחיות כתוצאה מהתייעלות וכתוצאה מכך השירות לנוסעים ירוד. אם חברת קווים מצליחה להפעיל את האוטובוסים שלה, לשלם תמלוגים למדינה ועוד להרוויח כסף אין שום סיבה שאגד או דן לא יפעלו בצורה כזו שתהפוך אותן לרווחיות. כשיש סובסידיה הבלאגן חוגג. אני מנסה להבין איך חברה עם 1000 אוטובוסים נמצאת במצב של כמה מאות מיליוני שקלים גרעון עם כל הנוסעים שהם מסיעים מידי יום..... אין יעילות, הסובסידיה מאפשרת לחברה לתת לנהגים מסויימים לעשות טור וחצי ביום ולקבל משכורת שמנה....
 
סובסידיה שמובסידה, מה אתם מקשקשים..

נחתם הסכם סובסידה רכבת ישראל

הודעה לעיתונות 6.10.05 נחתם הסכם סובסידיה בין האוצר לבין רכבת ישראל לראשונה, נקבע הסכם מפורט בין רכבת ישראל כחברה בע''מ, לבין המדינה,הקובע מנגנונים של תשלומי סובסידיה והתייעלות, בסך של כ-250 מליון ש''ח, לשנה . במעמד החשב הכללי של האוצר, ד"ר ירון זליכה, מנכ''ל רכבת ישראל, מר עופר לינצ'בסקי, מר משה ליאון, יו''ר דירקטוריון רכבת ישראל ומר אריה בר, מנכ''ל משרד התחבורה, נחתם אחר הצהריים (יום ה, 6.10.05), הסכם, המניח את המסגרת התשתיתית, לסבסוד פעילות הרכבת . ד"ר ירון זליכה, החשב הכללי באוצר, ברך על ההסכם ועל מה שהגדיר שקיפות ברכבת ישראל, שמייעלת את השימוש בתקציבים שהוקצו לה והכניסה את אור השמש למערכת היחסים בין רכבת ישראל לבין הממשלה. זו הפעם הראשונה, שרכבת ישראל, כחברה בע''מ, מתנהלת על פי הסכם סובסידיה, המפרט את פעילותה השוטפת, בכל הקשור להסעת נוסעים ומטענים, ומשלבת תמריצים לייעול פעילותה ולהגדלת כמות הנוסעים והמטענים שהיא מובילה. כמו כן, הסכם זה מסביר את מתן ההנחות לקשישים, לחיילים ולאוכלוסיות נזקקות נוספות. לראשונה, נדרשת רכבת ישראל להתנהל תחת מנגנוני התייעלות, מחד ותוך הרחבת פעילותה בקווים ובתחנות חדשות, מאידך. רכבת ישראל נדרשת לפעול בצורה כלכלית ובהתאם לפעול להגדלת תפוסת הנוסעים . אריה בר, מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח: "התרנו מכשולים העומדים בפני הקמת הפרויקטים שהוטלו על הרכבת ובכוונתו להסיר את כולם כדי שהרכבת תבצע את מטלותיה ותעשה מהפכה בישראל". הסכם הסובסידיה יסתיים ב- 31.12.08 .
סובסידיה שמובסידה, מה אתם מקשקשים..
תמריץ כלכלי, תמריץ לשיפור, תמריץ להמריץ ועוד כל מיני קשקושים. רכבת ישראל לא יכולה להחזיר תשובה במייל
 

אורי404

New member
גם בפניות הציבור שלהם טעון שיפור.

סובסידיה שמובסידה, מה אתם מקשקשים..
תמריץ כלכלי, תמריץ לשיפור, תמריץ להמריץ ועוד כל מיני קשקושים. רכבת ישראל לא יכולה להחזיר תשובה במייל
גם בפניות הציבור שלהם טעון שיפור.
התקשרתי למרכז פניות הציבור לגבי הרכבות בכפר סבא (עניין האוטובוסים ובקשה להוספת רכבות בלילה).הנציגה אמרה לי לכתוב פקס או מכתב (רגיל או מייל). כתבתי מכתב ברור. הם לא פנו אליי. התקשרתי אליהם פעמים וביקשתי את טיפלום. הם מסרו שהם יחזרו אליי. ביום ראשון בהפסקה שלי בעבודה אני אנסה למצוא את הדובר של הרכבת. כל העניין של פניות הציבור (על עניינים לגיטימיים ולא על הערות שלא במקום) הוא מתחת לכל ביקורת. זה בין אם מדובר בגופים של תחבורה ציבורית או שלא. מחרתיים, כאמור, אנסה להזכיר להם.
 
סלח לי על התוקפנות, אבל אתה פשוט...

גם בפניות הציבור שלהם טעון שיפור.
התקשרתי למרכז פניות הציבור לגבי הרכבות בכפר סבא (עניין האוטובוסים ובקשה להוספת רכבות בלילה).הנציגה אמרה לי לכתוב פקס או מכתב (רגיל או מייל). כתבתי מכתב ברור. הם לא פנו אליי. התקשרתי אליהם פעמים וביקשתי את טיפלום. הם מסרו שהם יחזרו אליי. ביום ראשון בהפסקה שלי בעבודה אני אנסה למצוא את הדובר של הרכבת. כל העניין של פניות הציבור (על עניינים לגיטימיים ולא על הערות שלא במקום) הוא מתחת לכל ביקורת. זה בין אם מדובר בגופים של תחבורה ציבורית או שלא. מחרתיים, כאמור, אנסה להזכיר להם.
סלח לי על התוקפנות, אבל אתה פשוט...
לא מבין. אתה לא הראשון, ובטח גם לא האחרון שמותח ביקורת חריפה (ובצדק מוחלט) על פניות הציבור. אתה לא הראשון ולא האחרון, שנתקל בתגובות מביישות (אם הן בכלל מגיעות) מצד פניות הציבור. כל אחד שיעבור על ארכיון הפורום, יוכל למצוא תגובות "לא יאומנות" (אני כבר מאמין להכל מהם). אם הרכבת לא מנסה בכלל לטפל בגוף הזה, אז כל הקשקושים האלו של הסובסידיה שווים לתחת. אתה לא היחיד שחושב "שכל העניין של פניות הציבור הוא מתחת לכל ביקורת", הרכבת לא דאגה לטפל בכך, ונמנעת מלטפל בכך. גוף שלא יודע להתמודד עם גופים כמו פניות הציבור, אני בספק אם הוא יודע להתמודד עם 250 מליון ש"ח נוספים לשנה. (ואין צורך להזכיר את ה - 20 מיליארד לתכנית החומש).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה