ניסיתי בפורום תכנון קריירה וטרם

amirpank

New member
ניסיתי בפורום תכנון קריירה וטרם

נענתי, חשבתי אולי פה נקבל תשובה
אני מעוניין ללמוד כלכלה לתואר שני , כאשר כרגע אני במהלך הלימודים לתואר הראשון בתחום. מזה זמן רב שאני שומע כי לימודי ההמשך בכלכלה דורשים ידע רחב במתימטיקה ולכן החלטתי ללמוד במסלול של כלכלה מורחב (חד חוגי) בצרוף של חטיבה במתימטקה, כלומר מספר מצומצם של קורסים מתחום המתימטקה, לא מקבל תואר בנושא. אשמח לדעת האם חשיבות הקניית כלים מתימטיים חזקים במהלך התואר הראשון הינם הכרחיים ללימוד התואר השני ? והאם יש איזשהי עדיפות ללימוד במסלול דו חוגי כלכלה ומתימטיקה? (מציין כי רמת הקושי אינה פקטור בשיקול וכמו כן גם הפגיעה בממוצע התואר) תודה מראש
 

nirdagan

New member
מתימטיקה תעזור לך הרבה במ.א.

וכן אם תמשיך ללמוד אחרי מ.א. לדעתי דו חוגי כלכלה מתימטיקה זה שילוב טוב.
 

Kiru

New member
שאלה

איך אתה כבר יודע שאתה רוצה ללמוד כלכלה לתואר שני, אם עוד לא סיימת את הראשון?
. אולי תשנה את דעתך ותרצה MBA או השלמה לרו"ח, לדוגמא?
 

amirpank

New member
אני לא יודע ב100 אחוז

אבל אני יודע שלשם מועדות פניי . בכל מקרה תחומי הכלכלה מאד מעניינים אותי, אם זה תחום הכספים שוק ההון או המודלים הכלכליים השונים... כך שהמשך השכלה בתחום נראה באמת רלוונטי. ברור כי ייתכן שאני אשנה את דעתי, אך כפי שציינת השינויים אינם כה דרסטיים, שכן במידה וארצה MBA ככל הנראה ארצה בהתמחות במימון (שוב, כל זאת מנקודת המבט העכשווית). והשלמה לרוח אפשר לעשות ללא קשר לתואר שני ... אם כבר בנוגע לשינויים ,אז יותר מטריד אותי אם פתאום ארצה להמשיך בתחום שלא קשור למקצועות הכלכלה ... כגון מדעיים מדוייקים או אפילו רוח
 
MA

חשוב להגיע מוכן לתואר עם ידע מתמטי טוב, ובשביל זה ישנם קורסים שניתן לקחת בתואר ראשון (והם קורסי חובה בתואר שני, אומנם ללא נק"ז), יחד עם זאת רוב היושבים בכיתת מאסטר בכלכלה הינם כלכלנים, מה שאומר שזה בהחלט אפשרי. אני הייתי מוותר על דו חוגי בשביל להתכונן מתמטית לתואר שני, קח את המתמטיקה בשנה ג' שמכינה לתואר שני בכלכלה, וקח כמה שיותר קורסים בנושאי הכלכלה.
 

amirpank

New member
מבלי לזלזל כמובן

אך צריך לזכור כי את קורסי המתימטיקה שאנו למדים במחלקה לכלכלה הינם קורסים המיועדים לכלכלנים, וכך מידת העומק בנושאים הרלוונטים ומידת ה"חיפוף" בנושאים הפחות רלוונטים. כלומר ייתכן מקרים שעקב לימוד ברמה שונה ולא מעמיקה בתחומים מסויימים יכולים ליצור חסכים בהמשך הלימודים. ברגע שאתה לומד קורסים במחלקה למתימטקה רמת הלימוד והעומק במקצוע הינו רציני יותר ... תמיד אפשר להתווכח עם השאלה "האם באמת צריך את העומק להמשך הלימודים?" ולכן הגעתי עם השאלה, האם מספיקים הקורסים של הכלכלנים במתימטיקה , או שמא הם מגיעים רק בכדי לתת מושג קלוש בנושאים ולא להבין ולהתמקצע במתימטיקה לה אנו זקוקים בהמשך הלימודים. לי חשוב במהלך הלימודים לא ללמוד טכניקות פתרון, אלא ללמוד איך למצוא את הדרך לפתרון .
 

dolfin21

New member
אתה חייב לזכור

שאתה לומד כלכלה ולא מתמטיקה. אמנם כן צריך ידע מתמטי וידע די רחב אך אין צורך להפוך את החוג לחוג למתמטיקה. במחלקה למתמטיקה מתייחסים לעומק של כל דבר ודבר, ואינך צריך את זה בלימודי כלכלה. אם מודבר עניין אישי שלך, בכיף אבל אם זה לתואר, לעניות דעתי זה סתם בזבוז זמן ואנרגיה.
 

amirpank

New member
קיבלתי, סבבה

תודה זה מה שעניין אותי, האם אני מקבל את כל מה שצריך במהלך הלימודים בכלכלה ללא צורך ללמוד חוג בנפרד ...
 
למעלה