ניתוחים קיסריים - גם ב"הזמנה"

ניתוחים קיסריים - גם ב"הזמנה"

יותר ויותר נשים בוחרות ללדת בניתוח קיסרי על פני לידה רגילה גם ללא סיבה רפואית מוצדקת. מה אתן אומרות? (אני בחרתי ללדת בלידה קיסרית בלידה של הבן שלי - כל הסיפור בהמשך)
 
אני ילדתי את שני ילדיי בניתוח קיסרי, ולא

התחרטתי, עברתי אותם בשלום. האמת שנכנסתי להריון מאוד פחדתי מרגע הלידה, פחדתי מהצירים ומהתהליך של הלידה, שאמרו לי שהעובר במצג עכוז וכנראה שיצטרכו לנתח אותי דיי שמחתי, לגבי הלידה השנייה העובר היה במשקל גבוה 4,200 ופחדו שאני אתאמץ ואלחץ התפרים יפתחו ואז ניתחו אותי שוב , וגם שמחתי על זה. אני אומרת שכל אישה זכותה לבחור את רגעי הלידה שלה, ואני בעד.
 

צימעס

New member
רק כשזה מציל חיים.

(ויש המון דעות שונות לגבי "באילו מצבים ניתוח קיסרי נחוץ לשם הצלת חיים")
 

אנאהיא

New member
האשה היא אדון לגופה

וזכותה לבחור את אופן הלידה שלה. למרות זאת אני מסתייגת מניתוחים קיסריים ב"הזמנה". זה נראה כאילו רוצים לסיים את ההריון ב"זבנג וגמרנו", בלי לחוות את סיומו בפעולת הלידה עצמה. ישנן סיבות שונות לבחירה בניתוח קיסרי , אם זה במטרה להימנע מכאבי הצירים ומלידה ממושכת [ישנן נשים שחוו לידה טראומטית בעבר] או שמירה על קרקעית האגן מקרעים וצניחה בעתיד, וכמובן מסיבות רפואיות. מאחר וקיימות היום מגוון שיטות להקלה על הלידה, אני סבורה כאמור, שעדיפה לידה טבעית על פני ניתוח. גם ההחלמה מהירה יותר. הניתוח רצוי רק במקרים שבהם הוא הכרחי [מצוקה עוברית, מצג עכוז..].
 

צימעס

New member
אני חייבת להעיר,

שכדי לשמור על רצפת האגן, חשוב ללדת "נכון". בעיקר לא ללחוץ לפני שיש צירי לחץ (בהם הגוף דורש ללחוץ), וכשכן לוחצים, לא לעשות את זה בתנועות הרגילות כמו שכולנו לוחצים בשירותים, אלא במשהו שיותרדומה להקאה. בעצם, כדי לשמור באמת על רצפת האגן, גם בשירותים אסור ללחוץ. צריך רק לשחרר את שרירי הסוגרים, ולתת למעי/שלפוחית לעושת את העבודה בעצמם. > 'צטערת. שונאת שמאשימים לידה פיזיולוגית במה שהיא לא אשמה <
 

litzuf

New member
אני ילדתי את שני הילדים באופן טבעי...

אני מאמינה בטבעי ... לידה קיסרית צריכה להערך אר ורק במקרה חרום...כמו שקרה לאחותי....הילדה לא הצליחה לצאת.... בסוך בחית ברירה הרדימו... בקיסרי לא חוווים את הלידה עצמה....
 

אמאלה ל1

New member
בלידה של הבן הגדול שלי..

נכנס הרופא,לאחר שהייתי המון זמן עם פתיחה של 10 ,ואחרי לחיצות רבות שלא הצלחתי להוציא את התינוק והודיע לי חד משמעית "או קיסרי או ואקום". לא הייתה לי התלבטות, אמרתי לו שאני מעדיפה ואקום,אם כבר. ראיתי בבית החולים את הקושי שהיה לבנות הקיסרי לאחר הלידה, כך שאמרתי תודה שלא בחרתי באופציה הזו...
 

happy00

New member
ואני אחרי 3 קיסריים

היה צורך רפואי כך שזה לא היה מבחירה, אבל אני מודה שדי הוקל לי שלא הייתי צריכה להחליט, ולא הייתי צריכה לעבור את החוסר ודאות והפחד מלידה רגילה. אם לא היה ענין רפואי, לא הייתי בוחרת מרצון לעבור ניתוח, כי זה לא טבעי, אבל הייתי מתה מפחד (אם כי הייתי מן הסתם מתגברת כמו שכולן מתגברות). בניתוח קיסרי הפחד הכי גדול זה מהעתיד, מההריונות הבאים. כי בכל זאת, פותחים וסוגרים את הרחם ויש גבול כמה הרחם יכולה להחזיק מעמד. לכן צריך לעודד את הנשים שבוחרות בניתוח ללא הצדקה רפואית, שעדיף בכל זאת לידה רגילה.
 
את הגדול שלי ילדתי טבעי

ואת הקטנצ'יק בקיסרי מפאת צורך רפואי כך שחוויתי את שני הדברים. לפי הנסיון שלי ההחלמה מקיסרי יותר קשה מלידה רגילה .
 
את הבת הבכורה ילדתי בלידה "רגילה"

שהסתבכה ונשמכה 40 שעות שמחציתן לפחות מיותרת לחלוטין. לכן כשנכנסתי להריון עם הזאטוט בדקתי את האופציה של קיסרי - קראתי, התייעצתי והתלבטתי עד שבוע לפני התאריך המשוער ואז החלטתי לבחור באופציה הקיסרית. באופן אישי - וזו לא המלצה לאף אחת - היה לי קל יותר להתאושש מהניתוח מאשר מהלידה הרגילה .
 

pf26

New member
בלידה מס' 4 כל-כך רציתי...

שיוציאו אותו כבר ודי, אבל ילדתי 4 לידות רגילות עם סיוע קל של טשטוש. הפחד שלי מאפידורל הוא כנראה לא רציונאלי, אבל מכיוון שאת פרק הלידות כנראה סיימתי (never say never) , לא תהיה לי הזדמנות לבדוק את העניין.
 
אני יודעת שהרופאים נוטים לאפשר היום ליולדות

לבחור בין ניתוח ללידה טבעית. כשהאפשרות לבחור בניתוח היא כי האישה היא אדון לגופה ולא רק מטעמים בריאותיים.
 

dafgol

New member
בלת"ק עונה מנסיוני

לידה ראשונה אצלי היתה "רגילה". לידה שניה היתה בקיסרי דחוף ובהול בשבוע 37 (אחרי הריון קשה,אישפוז במח' הריון בסיכון, ולקינוח רעלת הריון). לו יכולתי להחליט ולשנות משהו....הייתי מוותרת על חווית הקיסרי וכל מה שהיה אצלי אחרי הניתוח (סיבוכים קשים ,אישפוז וניתוח נוספים). לצערי כבר אסור לי להרות וללדת שוב, לו יכולתי הייתי משתדלת ללדת רק בלידה רגילה.
 
למעלה