ניתוחי לייזר להסרת משקפיים...

Gameboy4

New member
ניתוחי לייזר להסרת משקפיים...

שלום רב,

אני בן 29. מספרים -3 בשתי העיניים וצילינדר 1.5/1.75.
נמצאתי בבדיקות התאמה בשני מכונים לפני מס' שנים מתאים גם ל-PRK וגם ללאסיק/אינטרלאסיק. בזמנו הרופא שבדק אותי באחד המכונים המליץ לי להוסיף גם WAVEFRONT GUIDED (לאענתו משום שיש לי צילינדר משמעותי וזה יפחית סיכוי לראיית לילה לא טובה, ולסינוורים והילות (במכון שני כנראה שהוויבפרונט היה מובנה במכשיר ולא דובר איתי על תוספת וויבפרונט).
הבנתי שיש שיטה יחסית חדשה כיום בשם SMILE, ושהיא קיימת בעולם מזה מס' שנים להסרת משקפיים בלייזר ושמשתמשים בטכניקה הזו מאז תחילת שנות ה-90 לניתוחי קטרקט.

שאלותיי הן:
1.האם הניסיון הנוכחי של מס' שנים בעולם (הבנתי שכ-5 שנים) בניתוח SMILE להסרת משקפיים בלייזר מאפשר להעריך את הבטיחות של טיפול זה למשל בהשוואה ל-PRK בטווח הקצר והארוך או שלדעתך לא נצבר עדיין מספיק ניסיון מבחינת מס' מטופלים ומס' שנים בהן הניתוח מבוצע?

2.האם כיום ניתוח SMILE להסרת משקפיים נחשב בטוח כמו/פחות/יותר מ- PRK בטווח הקצר והארוך?

3.האם עצם העובדה שהטכניקה של SMILE משמשת כבר מתחילת שנות ה-90 (ממה שהבנתי) לניתוחי קטרקט ונחשבת בטוחה יחסית (לפי הבנתי), ניתן להקיש מכך על הבטיחות של טכניקת הSMILE גם בניתוח להסרת משקפיים בלייזר?

4.הבנתי שכיום עוד לא ניתן להשתמש בפרופילים של WAVEFRONT בניתוחי SMILE ושייתכן שבעתיד זה יהיה אפשרי.
בהנחה שגם היום אני מתאים לניתוחי לייזר, ושהרופא שבדק אותי בזמנו צודק ושאני זקוק לתוספת של WAVEFRONT GUIDED (לטענתו בשל צילינדר משמעותי ושזה יפחית לי סיכוי להופעת סינוורים, הילות וראיית לילה לא טובה), האם ה-SMILE לא יתאים לי מבחינה זו, או שב-SMILE אין צורך ב-WAVEFRONT וניתן יהיה להגיע לאותן תוצאות של ראיה לאחר הניתוח לעומת PRK או לאסיק/אינטרלאסיק בתוספת WAVEFRONT GUIDED מבחינת חדות ראייה ומבחינת סיכוי להופעת סינוורים, הילות וראיית לילה לא טובה?

בתודה רבה מראש!
 
למעלה