ניתוח לשם זוהר

bזוהר

New member
ניתוח לשם זוהר

אשמח לקבל ניתוח לשם שלי-זוהר (בין היתר,האם השם מתאים גם לבנות? אני תמיד מתעקשת שכן אבל זוהר זו בעצם מילה שהמין שלה זכר) תודה רבה.
 

גל סופר

New member
אהבתי את השאלה ../images/Emo13.gif

השיוך של שם לנשים וגברים בדר"כ נקבע ע"פ הנורמה החברתית. במקרה של השם "זוהר", זהו שם נשי לרוב. אם אנחנו מנתחים אותו מבחינת אותיות זיכריות-ניקביות, יוצא לנו כך: ז= זכר. ו= זכר. ה= נקבה. ר= מאוזן, גם וגם. נכון, הנטייה כאן של ה"זכר" היא גדולה יותר- אך אין מדובר כאן ב"זכר" שאנחנו מכירים ביום-יום, אלא ביכולת הנתינה. יכולת הנתינה שלך משמעותית מאוד, ולפעמים את מוכנה להקריב עצמך בשביל לתת. אבל...
האות ז' היא אות נורא תוקפנית שממהרת להתגונן. ז', אם נסתכל עליה הפוך, היא מעין חרב [ואכן, במקורות המילה "כלי זין" מוזכרת ככלי נשק כלשהו, לרוב חרב]. "זוהר", זוהר... לא משנה איך ננקד את זה [ZOER/ZOAR], זה בכל זאת יביא את אותה משמעות מעניינת. האור, הניצנוץ... יש המון כיף סביב זה, ולכן בדר"כ אנשים עם השם הזה נוטים להיות אומנים מוכשרים, ובעלי מוח חריף למדיי שיגרום להם להיות זוהרים בסביבתם, בולטים. אז נכון שהמילה "זוהר" כשלעצמה היא מילה ממין זכר, אבל המשמעות נשית לחלוטין. פעם ראית גבר שמתאפר קבוע?
 

bזוהר

New member
וואו,ממש מעניין:)

כי אני באמת לא מרגישה שהשם הזה לא מתאים לבנות, להיפך, אני מרגישה שזה שם מאוד נשי. שאלתי רק בגלל שהמילה עצמה ממין זכר אני מסכימה לגבי יכולת הנתינה, זה ממש נכון, וגם ההתגוננות והתוקפנות, שאצלי נראה לי שזה בד"כ מפגיעות גבוהה היה מעניין לקרוא. תודה רבה לך!
 
למעלה