נמאס מהמדינות של ביבי (וגם לפיד .. מסתבר)

cobico

New member
נמאס מהמדינות של ביבי (וגם לפיד .. מסתבר)

נכים משוועים לצאת ממצב מחפיר של מצוקה ומחסור כלכלי המגיע לעיתים עד כדי רעב. כמקבלי קצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי, אנו נאלצים לספוג שנה אחר שנה ומזה שלושה עשורים שחיקה מצטברת בגובה קצבת הנכות. שיעור קצבת היחיד מלאה המשולמת לצורכי קיום ל- 145,276 נכים, שהם 66% מכלל אוכלוסיית הנכים נע בין 2563 - 2198 ש"ח והם בערך 25% מהשכר הממוצע. ליתרת הנכים משולמת קצבה נמוכה וחלקית שערכה נע בין 1600 - 1278 ש"ח.

לנכים אחרים, שמצבם המשפחתי שונה, לא מצפה גורל משופר כלל.

כשאנו הנכים מבקשים לגדל ילדים, יש תוספת לקצבה שערכה 909 ש"ח לכל ילד ועבור שני הילדים הראשונים. התוספת קטנה ככל שכמות הילדים גדלה, למשל: כשאנו מתבקשים לכלכל 4 ילדים, תוספת הקצבה מתחלקת ואנו מתבקשים לגדל ילד ב- 454 ש"ח לחודש. משהוא ניסה לעשות את זה והצליח???

בעד בן זוג שהכנסתו אינה קיימת או נמוכה מ- 5031 ש"ח לחודש אנו מקבלים תוספת בקבצה, המון, 1,149 ש"ח לחודש וזאת בתנאי שהנכה במקרה לא "עקרת בית".

בשלושת העשורים האחרונים נשחקה קצבת הנכות ריאלית כי העדכון החד-שנתי מוצמד למדד כך שיש ירידה מתמדת ברמת ההכנסה הפנויה (אם זו קיימת בכלל) בעוד, רמת הכנסות שלנו ממשיכה לרדת, ולהגיע לזו שבה חיו אזרחי המדינה בשנות השמונים של המאה שעברה, רמת ההוצאה שלנו ממשיכה לעלות ולעלות. לא סוד שרמת ההוצאה הפרטית לנפש כל הזמן בעליה, כמוה נמצאות בעליה קבועה רמת המחירים, ועם זה לא די במדיניות המיסוי הישיר ועליית מחירי הדלק שהביאו להתיקרות תכופות כמו החשמל שיעלה בקרוב.

לא ברור למה המדינה מצפה וביחוד מה היא מצפה מ - 35,200 נכים הנמצאים במצב סיעודי קשה ובנכות חמורה שיתתחילו לרקוד ולעבוד? כיצד בדיוק ההם בראשות המדינה מצפים שנכים במצב שכזה יקיימו את עצמם שערכי "הכנסה" לקיום נעים סביב מחצית משכר המינימום!

האם ביטוח לאומי מכיר בכל אדם בעל נכות כנכה על פי הגדרתו?
ממש לא! 70% מאיתנו שקיבלו הכרה בביטוח לאומי, הם נכים בנכות רפואית קשה או חמורה. 66% מאיתנו הוכרו כחסרי כושר עבודה לגמרי. כל השאר לא "במועדון"

האם המדינה מעודדת נכים לעבוד?
ממש לא! המדינה מעודדת רק את עבודתם של אותם שהוגדרו כנכים בביטוח לאומי, מתוך ראיה צרה שמאחוריה כוונה להקטין את רמת התשלומים של הביטוח הלאומי. רק 19% מאיתנו הם נכים מקבלי קצבת נכות ורק 10% מתוכם עובדים. 35% מכלל הנכים לא עובדים ולא יכולים להיות מעודדים לעבודה, כי אינם עוברים את סף הכניסה שדורש מהם הביטוח הלאומי ולא בנמצא עבורם מסגרות המעודדות אותם לעבוד. לרובם של אותם נכים פוטנציאל עבודה והשתכרות גבוהה בהרבה מאשר לנכי הביטוח הלאומי. למה? .. תשאלו את קברניטי המדינה.

האם המדינה מעודדת את נכי הביטוח הלאומי לעבוד?
ממש לא! המדינה משקיעה מאות מיליונים בעידוד קבלני תעסוקה ובעידוד עמותות לסיוע בתעסוקה ולא בנכים עצמם. נכים קשים וחמורים המוכרים בביטוח לאומי ועובדים, שכרם הממוצע הוא 1436 ש"ח לחודש וזאת כתוצאה ממגבלות שהמדינה יצרה עבורם והם:

1. הגנת שכר נמוכה (על פי תפוקה) שמביאה את הגנת השכר ולמעשה את שכר השעה הממוצע בפועל לכדי 12 ₪ לשעה.

2. מגבלות חוק הביטוח הלאומי, זה המגביל את היקף התעסוקה ורמת השכר.

3. התעסוקה מתבצעת דרך קבלני השמה וגורמים המעודדים תעסוקה זולה ומקפחת.

והתוצאה....

95% מנכי הביטוח הלאומי חיים מתחת לקו העוני, רובם לא מסוגל כלל לעבוד, מי שמסוגל לעבוד ועובד - נדחק ונדרס תחת מדיניות שגויה לחיים ברמה של העשירון התחתון על סף עוני ורעב. אסור לשכוח שהצירוף של שכר ועבודה בממוצע: 1436 ש"ח וקצבה 1278-2563 ש"ח תמיד משאיר את הנכים מתחת לשכר המינימום ובמקסימום הוצאות, ברור - בגלל הנכות.

היום יש כוונה לקצץ ולהקפיא קצבאות

219,678 בתי אב נכים המתקיימים מחצי משכר המינימום, קיצבת הסיעוד ל - 35,200 נכים סיעודיים אמורה לכסות עלות עובד זר ומכסה במקרה הטוב ביותר 60% מההוצאה .
אז אנא, אל תספרו לנו שמעמד הביניים מכסה את קיצבאות הנכים - כי רוב הנכים או הוריהם עבדו ושילמו דמי ביטוח לאומי ובדיוק כדי לכסות את המצב הזה שהם מצויים בו, ואגב 198 מיליארד ש"ח כספי הביטוח הלאומי מופקדים בבנק ישראל והאוצר שאתה עומד בראשותו הלאים אותם ! סכומים שאנו הנכים והורינו שילמנו כל חיינו כדי שנוכל לחיות בכבוד.

נכה מקבל עזרה פעוטה בדיור וצריך לשכור דירה (על לקנות אין מה לדבר בדרך כלל) , בדרך כלל בפירפריה ולרוב עם שותפים - כי אינו יכול לשאת בהוצאה לבדו ושר האוצר מדבר ביוהרה על לעזור לאנשים ששכרם 20,000 ש"ח.

חלק גדלו מהנכים היה נלהב לצאת לרחוב ולהפוך את המדינה על פיה, אלא שהוא לא יכול!

אז אולי במסגרת התוכנית הכלכלית לשיקום המשק - תאמצו את תוכנית ספרטא המקורית או שתפעילו את תוכנית T4 - אותנסיה - כי ככה אי אפשר להמשיך!


עזרו לנו להעביר את המסר, כדי שקצת בינה תיכנס במקומות הנכונים.
 

איבנהו1

New member
אני מכיר גם נכים המועסקים בשכר של 0.5 ש"ח לשע

ה. תעסוקה של 90 שעות ותשלום חדשי של 50 ש"ח!!! זאת פשוט בושה שחוק שכר המינימום חל על כל אחד כולל עובדים זרים ורק לא על נכים!!!

על תכנית T4 אני מוותר ובמיוחד כשזוכרים למה היא הביאה ואיזה שימושים עשו מאוחר יותר במתקנים שהומצאו עבור הנכים.

במקום זה צריך להעלות את שכר העבודה לנכים אלו ולדאוג לתשלום המדינה על התוספות שדורשים ארגונים מסויימים לשלם לעובדים זרים. נכה כללי איננו מעסיק אכזרי של עובד זר והמדינה/ביטוח לאומי אמורים לשלם לנכה את עלות העובד הזר ולא להפוך את העסקת העובד (שגם כך לא ממוומנת במלואה) לעול שאותו לא יכול הנכה/משפחתו לשאת.
 

cobico

New member
כל הנתונים נלקחו מפרסומים רשמיים של המדינה

הנתונים על אוכלוסיית הנכים נלקחו מהלוחות של המוסד לביטוח לאומי
נתוני השכר נלקחו מתוך מחקרים של התמ"ת

12 ש"ח לשעה הוא השכר הממוצע ועל פי נתוני התמ"ת ומתוך הדו"ח של השנה שעברה.בתמ"ת יש יחידה שביעודה נועדה לקדם תעסוקת נכים ובפועל הפכה לשלוחה של מכון המחקר, מעבר לניהול מחקרים הם לא עושים שם כלום מועיל!

אין אף נכה שעובד בשכר של חצי ש"ח לשעה !!!!! כי זה לא חוקי במדינת ישראל.

הנתון מדבר על שכר ממוצע, ויש גם מי ששכרו 100 דולר לשעה ויש את כל מי שמופעל במסגרת מוגנת. ומנגד יש מי שנמצא בעבדות במפעל מוגן ואינו עובד - כי כדי לעבוד צריך שיתמלאו תנאי עובד מעביד ואלו לא מתקימים במתקני העבדות "המוגנים" (בדיחה עצובה ... מתקנים לגזל נכים הם מתקנים "מוגנים" וחוק לגזל תעסוקתי הוא חוק "מעודד" תעסוקה,, מזמן למדתי שככול שהתאור יפה יותר המוקש אימתני יותר).

הגנת שכרו של עבד (כן זה לא טעות כתיב) במפעלי השיקום היא כזו שתואמת תפוקתו ובהתאם שכרו וזו אינה עוברת 19% משכר המינימום. (4 ש"ח ומשהו) מי שמצוי במתקני העבדות האלה יכול רק לחלום על שכר ברמה סבירה.

על פי החוק מי שעבר בתפוקתו 19% חייבים להעבירו לעבודה (כזו שמתקימים בה זכויות עובד - מעביד) והוא יוצא מעבדות לחירות כבהגדה שקראנו לפני שבוע.. לא ממש כי השכר המתואם עדיין משאיר אותו בעבדות חלקית....

אלא שהחוק קבע שמי שדורש את המבחן השחרור מהעבדות הוא הנכה עצמו ובמציאות הישראלית איזה נכה עם לקות קוגניטיבית יקבל הדרכה ויגש לבקש מבחן תפוקה....

או איזה נכה עם לקות פיזית כזה שנזרק מכל המקומות התעסוקה האפשריים והגיע לעבדות מוגנת כמוצא אחרון יבוא וידרוש מבחן שישאיר אותו "להעלות עובש" בבית - כי האופציות שקימות עבורו היא או עבדות מוגנת או כלום (לתפארת מדינת ישראל).

אגב
יש כאלה שעל פי התנהגותם והתנהלותם מזיקים לחבריהם למשל יש כאלה שתומכים בעבדות ובשכר מתואם כמו למשל ח"כ אילן גילאון שתמך בהם בהצבעות בועדת העבודה.
 

איבנהו1

New member
אני מכיר נכה שמקבל 50 שח על 90 שעות בחודש

לא אמרתי שזה מה שמשלם מקום העבודה. זה מה שמקבל הנכה! ולא טענתי שזה בסדר. איני רוצה להוסיף כאן פרטים אבל אני בהחלט חושב שזה לא בסדר וכמובן נעשה דרך גוף "שבא לעזור לנכים" בדיוק כמו שביטול מגבלת שכר המינימום כגבול תחתון להעסקת נכים הוצעה ונדחפה ע"י "בזכות" בטענה שכך יסכימו להעסיק יותר נכים. אני בהחלט חושב שהמדינה היתה צריכה לשלם למעסיק את היתרה והנכה צריך היה להרוויח שכר מינימום כפי שאף טענתי בכנסת בדיון הנ"ל וזה ניתן למימון ממפעלים שלא מעסיקים נכים כמו באירופה.
 
יש להבדיל בין נכה לנכה.

יש נכים שאינם יכולים לעבוד פיזי אבל הם יכולים לעבוד על מחשבים או בצורות שונות הם כמובן לא מקבלים פחות משכר המינימום (וגם לא מסכימים)
אך למרבה הצער יש נכים שאינם מתאימים לעבודה (מה שהם עושים בשעה עובד רגיל עושה בחצי שעה) ואין סיכוי שהם יתקבלו לעבודה ללא החוק המתיר במקרים האלו להפחית משכר המינימום
(ללא ספק יהיו מקרים שמעסיקים ינצלו את החוק הזה גם לנכים הפחות מוגבלים, שתפוקתם שווה לאדם ללא מוגבלות
)
 
למעלה